۹ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85492955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری در ارتفاعات استان زنجان پیش بینی شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:وقوع بارش‌های رگباری، محلی و پراکنده از بعدازظهر امروز در ارتفاعات استان پیش بینی می‌شود.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شرایط جوی مشابهی فردا نیز در استان حاکم خواهد بود،‌ افزود:‌ در زمان حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف است که این شرایط از بعدازظهر در برخی مناطق با افزایش ابرها و گاهی با وزش باد همراه می شود.

وی با اشاره به نوسانات دمایی در نواحی مختلف استان، یادآور شد: تا روز شنبه هفته آینده به تدریج دمای استان افزایش می یابد و هوای گرمی در اغلب مناطق حاکم می شود و از روز یکشنبه دوباره دمای استان کاهشی خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۸ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۱ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۰ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۱۷ و ۳۰ درجه، قیدار ۱۳ و ۲۶ درجه، سلطانیه ۱۸ و ۲۸ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha