متخلفان انتخاباتی از داوطلبی در ۲ دوره محروم خواهند شد

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: متخلفان انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی برابر قانون از داوطلبی در ۲ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی محروم خواهند شد.

عباس کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تشریح تخلفات انتخاباتی و نحوه برخورد با آن، اظهار کرد: براساس ماده ۸۲ اصلاحی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، برخی از اقدامات تخلف محسوب می‌شود که مجازات آن طبق ماده ۱۹ قانون مجازات و همچنین محرومیت از داوطلبی در ۲ دوره نمایندگی مجلس است.

وی اضافه کرد: قانون در این رابطه به صراحت اعلام می‌کند که فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات توسط نامزدها، احزاب، گروه‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی باید مطابق با قانون باشد و هرگونه تخلف در این رابطه پیگیرد قانونی دارد.

این مسوول تصریح کرد: وعده‌های خارج از اختیارات قانونی توسط نامزدها، هرگونه تخریب، تهدید، هتک حرمت و حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی، نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوار نویسی، تخریب یا پاره کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی در مهلت قانونی تبلیغات که در محل مجاز الصاق شده از جمله موارد مهمی است که در این قانون به عنوان تخلف شناخته می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه برخوردی با تخلفات انتخاباتی به صورت جدی صورت می گیرد، ادامه داد: تاکنون برای تعدادی از ستادها و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی پرونده تشکیل شده و این تخلفات به مقامات قضایی ارجاع شده است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا نیز مطرح شد، نامزدها نه تنها در قبال رفتارهای خود بلکه در قبال رفتار هوادارانشان هم مسوول هستند و اگر این تخلفات از جانب هواداران رخ دهد، باید نامزدها انتخاباتی پاسخگو باشند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین تاکید کرد: هرگونه اقدام مغایر امنیت ملی نظیر ایجاد تفرقه قومی و مذهبی، نصب یا توزیع اقلام تبلیغات انتخاباتی تهیه شده بدون رعایت مفاد این قانون، اختلال و برهم زدن اجتماعات و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها و در نهایت استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی نیز از دیگر تخلفات اشاره شده در این قانون است که انتظار داریم تا پایان مهلت تبلیغات توسط همه نامزدها رعایت شود.

گفتنی است،‌ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

استان قزوین در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و در مجلس خبرگان رهبری نیز دارای ۲ کرسی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha