خرید و فروش رای در قزوین کمتر از پنج نفر را بازداشت کرد

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تخلفات انتخاباتی در استان به خصوص در حوزه خرید و فروش آرا به بازداشت کمتر از انگشتان یک دست رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین رجبی روز جمعه در ستاد انتخابات استان قزوین و در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: این افراد برای رسیدگی بیشتر تا پایان انتخابات در بازداشت به سر خواهند برد.

وی اضافه کرد: شب گذشته نیز ۲ تا سه نفر از متخلفان انتخاباتی در استان قزوین بازداشت و پس از اخذ ضمانت آزاد شدند، با این نکته که خوشبختانه در مرکز استان هیچ مشکلی تاکنون در این زمینه نداشته ایم.

رجبی ادامه داد: تا قبل از برگزاری انتخابات ۳۲ پرونده تخلفات در استان قزوین تشکیل شد که ۱۱ فقره آن مربوط به داوطلبان بود، البته تمرکز دستگاه قضایی در روز انتخابات بر خرید و فروش آرا بوده و در این راستا برخی نامزدها نیز گله مند برخی تخلفات در این زمینه بودند، ما نیز تقاضا داریم که اگر مستنداتی در این رابطه وجود دارد به دستگاه قضایی تحویل داد شود.

این مسوول قضایی تاکید کرد: از تمامی نامزدها و هواردان آنها تقاضامندیم که در حوزه خرید و فروش رای به شدت مراقبت کنند، چون دستگاه های امنیتی و قضایی در حال رصد کردن چنین مواردی هستند و این رصد تا پایان برگزاری انتخابات ادامه دارد، بنابراین در این زمینه هیچ نامزدی تصور نکند که با پول پخش کردن می تواند رای به دست بیاورد.

رجبی تاکید کرد: نامزدها نیز مراقب باشند که شورای نگهبان به عنوان ناظر عالی، همچنان نظارت دقیق خود را در دستور کار دارد و اگر تخلفی باشد و این نامزدها آرای تخلفاتی به دست بیاورند، شورای نگهبان آرا را ابطال خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تشریح کرد: استان قزوین همواره با نظم و انضباط مناسب سرآمد کشور بوده و حیف است که خودمان با کارهای نابجا این جایگاه را خدشه دار کنیم، چون چنینی مباحثی شایسته دیار مینودری نیست.

رجبی یادآور شد: برخی تماس‌ها نیز با دادستانی می شود که در بعضی از نقاط قزوین خرید و فروش آرا صورت می گیرد، اما چون در چنین مواردی هنوز به یقین نرسیده ایم، نمی توان اقدامات لازم را انجام داد.

به گفته وی، پرونده تخلفات نامزدها در دادستانی مرکز استان رسیدگی می شود،‌ اما باید بگوییم که براساس گزارش های تخلفاتی، به سراغ نامزدها نیز خواهیم رفت.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: برخی کارهای تبلیغاتی که به صورت قومی و قبیله ای در این زمینه صورت می گیرد خلاف قانون در عرصه انتخابات است و مساله آخر اینکه از همه نامزدها انتظار داریم که به قانون احترام بگذارند، اگر نامزدی از قانون تخطی کند، چگونه می توان در مسیر ریل گذاری کشور گام بردارد.

رجبی یادآور شد: فضای مجازی هم نیازمند مراقبت و نظارت است و از نامزدها انتظار داریم که امروز را به عنوان روز سکوت رعایت کنند و از هرگونه تبلیغات در این زمینه خودداری کنند.

جمعیت کل واجدان انتخاباتی در استان قزوین ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر است که از این تعداد ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و همچنین ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن خواهد بود.

شهرستان آبیک ۷۳ هزار و ۹۴۲ نفر، آوج ۳۳ هزار و ۱۵۲ نفر، البرز ۱۶۰ هزار و ۱۱۴ نفر، بویین زهرا ۹۶ هزار و ۳۹۱ نفر، تاکستان ۱۳۹ هزار و ۵۰۹ نفر و قزوین ۴۵۴ هزار و ۵۰۹ نامزد واجد شرایط رای هستند.

جمعیت رای اولی های استان قزوین نیز ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر است که ۲۴ هزار و ۸۹۹ نفر آن پسر و ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر را دختر تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha