نامزد انتخابات: آیین‌نامه نظارت بر عملکرد نمایندگان با دقت بیشتری تدوین شود + فیلم

اصفهان- ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آیین‌نامه مربوط به نظارت بر عملکرد نمایندگان باید با دقت و حساسیت بیشتری تدوین شود تا از حواشی درباره نمایندگان بکاهد.

به گزارش ایرنا، امیر بهزاد محمدپور (کد انتخاباتی ۱۸۳) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت و گوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.

نام وی جزو لیست نامزدهای انتخابات دوازدمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان مبارکه در استان اصفهان است.


ایرنا: آیا تاکنون آیین‌نامه‌های داخلی مجلس را خوانده‌اید؟ به نظر شما نقاط قوت و ضعف آن چیست؟
خیر، نخوانده ام اما به نظرم این آیین‌نامه‌ها بسته به زمان و در هر دوره مورد بازبینی نمایندگان و اصلاح قرار می‌گیرد. البته بدیهی است اگر بخش مربوط به نظارت بر عملکرد نمایندگان با دقت و حساسیت بیشتری تدوین می‌شد شاهد حواشی درباره نمایندگان نبودیم یا دست‌کم از حجم این حواشی کاسته می‌شد.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره‌های قبل اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ انتقاد شما به آنها چیست؟

به نظرم انسجام کاملی بین نمایندگان وجود ندارد و نباید شاهد عقب‌ماندگی اصفهان باشیم، مصادیق زیادی در این زمینه از جمله تعداد پروازهای اصفهان و نسبت آن با پروازهای سایر استان‌ها یا بلاتکلیف ماندن چند ساله قطار تُندرو بین تهران - اصفهان وجود دارد.

اگر نمایندگان استان با برنامه دقیق حرکت کنند، می‌توانند مسیر پیشرفت اصفهان مانند احیای زاینده رود را تحقق ببخشند.

ایرنا: نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم را چه می‌دانید؟
شناخت مشکلات کشور و متناسب با آن تصویب طرح‌ها و لوایح مثل پوشش بیمه ای رایگان سه دهک پایین جامعه، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اصلاح قانون مبارزه با قاچاق و ارز، قانون جهش تولید دانش بنیان، اصلاح نظام بانکی، ۱۲ برابر شدن حقوق سربازان، قانون واردات خودرو، قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات و متناسب سازی حقوق بازنشستگان از نقاط قوت مجلس یازدهم و موضوع نظارت بر عملکرد نمایندگان از نقاط ضعف این مجلس است.

ایرنا: آیا تاکنون قانون اساسی را به‌طور کامل خوانده‌اید؟ مهمترین اصل آن را چه می‌دانید؟

بله، اصول مُترقی زیادی در قانون اساسی وجود دارد از جمله اصول دوم، سوم، هشتم و نهم که مربوط به حقوق ملت است و اصول مربوط به اقتصاد و امور مالی مانند اصل چهل و سوم که هر کدام جای بحث دارد و اصول مهم قانون اساسی نیز به این چند مورد، محدود نمی‌شود.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟ راهکار شما برای حل آن چیست؟

من قائل به وجود معضل در حوزه انتخابیه‌ام نیستم. آنچه ما با آن روبه‌رو هستیم بیشتر یک یا چند موضوع یا مساله است که همه مسائل ذیل آن قابل حل بوده و برای حل آن‌ها باید تلاش کرد. مهمترین آنها از نظر من عدم وجود تناسب بین قطب اقتصادی بودن مبارکه با سایر ظواهر قابل رویت در شهرستان است. نمی شود در قطب اقتصادی استان زندگی کرد و از حداقل‌های درمان، راه، فضای سبز، معیشت و حق داشتن اشتغال و مسکن مناسب برخوردار نبود. باید این تناسب بوجود آید زیرا مردم در این شهرستان بسیار بیشتر از آنچه برخوردار هستند، حق دارند.

ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید؟ مجلس چه کمکی به رفع آن خواهد کرد؟
بیش از آنچه در کشور با معضل روبه‌رو باشیم با مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجهیم. نمونه بارز مشکل اقتصادی ما وجود تورم، کاهش ارزش پول ملی و مسائل معیشتی مردم است. در حوزه اجتماعی با فاصله طبقاتی بوجود آمده و مشکل آقازادگی و پدرخواندگی روبه‌رو هستیم و در بخش فرهنگی نیز مسائل بوجود آمده درباره حجاب و عدم تطبیق امور زندگی از سوی مردم با آنچه در احکام اسلام بیان شده مثل پرهیز از اسراف و مسائلی از این دست روبه‌رو هستیم.

مجلس آینده باید برای همه مسائل و مشکلات پیش روی کشور پاسخی مناسب و قابل اجرا داشته باشد و بتواند امید به آینده را در روح جامعه تزریق کند. بعنوان مثال با هدایت قوانین مجلس به سمت تولید ثروت از طریق ایجاد فضای اشتغال و مردمی کردن اقتصاد می‌توان نسبت به رفع مشکلات معیشتی و بیکاری موجود در جامعه اقدام کرد.

ایرنا: آیا نکته‌ دیگری مد نظرتان است؟

مردم حوزه انتخابیه مبارکه اصفهان بدون شک انتخاب مناسبی خواهند داشت. آنها با توجه به سابقه انتخابات‌ قبلی و پس از ارزیابی عملکرد نماینده‌های ادوار گذشته نسبت به تجدید عهد خود با آنها یا با افراد تازه وارد به این عرصه اقدام می‌کنند و مواردی از قبیل صداقت در گفتار و عمل داوطلبان را بررسی و علت حضور آنها در این عرصه و میزان توانمندی آنها را می‌سنجند و سپس انتخاب می‌کنند.

مردم در این انتخاب از نگاه هیجانی به موضوع پرهیز می‌کنند و تحت تأثیر تبلیغات غیر متعارف قرار نمی‌گیرند. آنها می‌دانند گروه‌هایی که به دنبال یک داوطلب هستند، پس از ورود وی به مجلس خواهان تحقق خواسته‌های خود خواهند بود. آنها می‌دانند انتخاب داوطلب از یک محل خاص ممکن است به مردم سراسر شهرستان نینجامد.

ایرنا: با هدف آشنایی مخاطبان به مهمترین سوابق اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

من بیش از ۳۰ سال در کمیته امداد امام خمینی(ره) و در حوزه‌های مختلف آن مانند روابط عمومی، اشتغال، مددکاری، هیات مرکزی گزینش و مدیریت بازرگانی با تمرکز بر موضوع فرش و در بخش‌های مختلف کارشناسی و مدیریتی و در سطوح استانی و دفتر مرکزی فعالیت داشته ام و با زوایای متنوع مدیریت در هر سطح آشنا هستم. همچنین دارای مدرک کاردانی و کارشناسی مدیریت امور امداد از دانشگاه علمی کاربردی و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی با گرایش جمعیت شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخابات امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس ( ۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha