مردم بدون توجه به تبلیغات سوء در انتخابات شرکت کنند

رشت- ایرنا - نماینده استان گیلان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نامزد ششمین دوره این مجلس از همه مردم ایران و گیلان خواست، بی توجه به تبلیغات سوء دشمنان برای عزت و اقتدار کشور و نظام در انتخابات شرکت کنند.  

به گزارش ایرنا، آیت الله سید علی حسینی اشکوری روز شنبه در گفت‌وگو با سیمای استانی گیلان گفت: با صراحت به کسانی که از من استجازه می‌کنند می‌گویم افراد با هر پوششی از حقوق شرعی برخوردارند و خدمات اجتماعی و ضروری و نیازهای افراد باید به درستی پاسخ داده شود، آنها شهروند و فرزندان این سرزمین هستند.

وی ضافه کرد: شکی نیست مساله حجاب از واجبات است و باید همه بدان پایبند باشند اما رهبرفرزانه انقلاب، بزرگان و دلسوزان نظام این قشر را فرزندان خود قلمداد می‌کنند.

آیت الله حسینی اشکوری تاکید کرد: اگر مطلبی عنوان می‌شود از سر دلسوزی برای فرزندان این آب و خاک است. راضی نیستیم حقی از حقوق شهروندی و کرامت انسانی آنها ضایع نشود.

وی افزود: با این افراد باید از روی منطق، ادب و مدارا برخورد کرد تا بدانند عمده مسئولان نظام دلسوز و خدمتگزارند و در این‌صورت رفتار آنها طور دیگری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار است حقوق اجتماعی و شهروندی همه رعایت شود، تصریح کرد: هرگونه برخورد تند و ناهنجار با این گروه از افراد جامعه ناپسند و درخور نیست.

آیت الله حسینی اشکوری تصریح کرد: مراتب تدین و التزام به دین اینگونه نیست که هرکس با ما همانگ نبود طرد کرده و از جامعه برانیم بلکه باید با اخلاق آنها را جذب کنیم.

وی تعیین قیمت برای برنج و چای، حل مساله سوخت و دارو را برخی از مشکلات استان اعلام کرد و افزود: در دیدار با استاندار گیلان شاهد تلاش هایشان برای رفع این مشکلات بوده‌ایم و امید است مشکل کشاورزان سریعتر مرتفع شود.

نماینده استان گیلان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نامزد ششمین دوره این مجلس گفت: ما هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران هستیم ضمن استقبال از ورود آنها به گیلان، خواستار تامین برخی از مایحتاج ضروری آنها مانند نان و دارو هستیم چرا که با ورود خیل عظیم گردشگران در تامین این اقلام با کمبودهایی مواجه می‌شویم، رفع مشکلات آنها یکی از دغدغه‌های ما بشمار می‌رود.

وی از مسئولان مربوطه خواست تدابیر لازم را برای رفع این مشکل اتخاذ کرده و برای تامین سوخت مورد نیاز صیادان نیز راهکاری مناسب ارائه کنند.

آیت الله حسینی اشکوری افزود : در مورد مسأله ازدواج، جوانان، کار، معیشت، مسکن و تورم و گرانی نیز همواره تذکرات لازم به مسئولان داده شده است. این نکته را هم به مردم و مسئولان کشور تاکید می کنم که در هر حال شاکر نعمت های فراوان خداوند متعال بوده و در رابطه با زندگی میانه روی را از نظر دور ندارند و از سخت‌گیری، اسراف و برج‌ها خودداری کرده و قناعت پیشه سازند چراکه مدیریت وضعیت معیشتی امر بسیار مهمی است.

زندگینامه آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری

آیت الله سید علی حسینی اشکوری در سال ۱۳۳۷ در خانواده ای اهل علم، هجرت و جهاد و در خاندانی از سلاله زهرای اطهر(س) دیده به جهان گشود. وی وارث سجایای آباء و اجدادی بود که نسل به نسل در کسب معارف الهی و کار هدایت مردم کوشیده اند. پدر بزرگوار وی مرحوم آیت الله سید محمد اشکوری از عالمان ربانی و فیلسوف به شمار می رفت که پس از طی مدارج علمی در حوزه نجف اشرف و کسب اجازه اجتهاد از علمای معاصر خویش به مشهد مقدس مهاجرت کرد و طلاب و فضلای بسیاری را از محضر درس خویش بهره‌مند نمود. او با توجه اهتمامی که به تحصیل علم فرزندان خویش داشت به نجف مهاجرت کرد.

آیت الله اشکوری در اوایل کودکی همراه با والد از مشهد به نجف اشرف رفت و پس از گذراندن دوره ابتدایی وارد حوزه مبارکه نجف اشرف شد، پس از طی نمودن دوره مقدمات و سطح عالی به درس خارج آیت الله شهید سید محمد باقر صدر راه یافت.

وی از آغاز جوانی در سالهای پیش از انقلاب همراه با نهضت اسلامی و همگام با انقلابیون در صف مبارزان قرار گرفت و برای دفاع از آرمانها از هیچ گونه فداکاری دریغ نکرد در همین راستا توسط حزب بعث عراق دستگیر و شکنجه شد و پس از آزادی به ایران بازگشت و در دوران جنگ تحمیلی برای تبلیغ راهی جبهه شد و در مناطق مختلف از قبیل سوسنگرد و آبادان حضوری فعال داشت.

وی پس از ورود به ایران با پیروی سیره نیاکانشان به ادامه تحصیل در حوزه علمیه قم مشغول و سالیان دراز از محضر عالمان فرزانه بهره مند شد و به درجه اجتهاد مطلق نائل شد.

آیت الله سید علی حسینی اشکوری هم اکنون یکی از چهره های علمی در حوزه و از اساتید با سابقه در دانشگاه است و همواره سعی کرده ارتباط حوزه و دانشگاه را که برکات بسیاری برای جامعه اسلامی در بردارد نه به صورت شعار بلکه در عمل تقویت نماید.

آیت‌الله اشکوری همواره طرفدار آزادی، آزاداندیشی و منطق بود و دفاع از انقلاب، اصول آن و دفاع از رنج کشیدگان و پایه گذاران نهضت بزرگ اسلامی و همچنین محرومین و پاسداری از آزادی‌های مشروع را وظیفه خویش می داند و با احترام به همه گروه ها و طیف های سیاسی به هیچ گروه اعم از اصولگرا و اصلاح طلب وابسته نیست

حاصل بیش از ربع قرن تحصیل در حوزه علمیه نجف وقم تربیت شاگردانی فاضل و توانمند در حوزه و دانشگاه و نیز تالیفات ارزشمند وی است که به اختصار به معرفی این آثار می پردازیم.

تحریر التحریر، کتاب القضاء شرح بر تحریر الوسیله امام خمینی (ره)، تحریر التحریر، کتاب الشهادات شرح بر تحریر الوسیله امام خمینی - قدس سره - شرحی مزجی

تحریر التحریر، کتاب الوکالة، الفجر فی اللیالی المقمرة (سپیده در شبهای مهتابی)، الفتوی الخالدة (فتوای جاودانه)، درر التاج الجامع لأحادیث الرسول، المأثورة عن الأئمة من آل الرسول، جلد اول شامل: کتاب های الایمان والاسلام - کتاب العلم وکتاب الطهارة، درر التاج، کتاب الصلاة، درر التاج، کتاب الإمارة والقضاء، الغناء (آواز)، الموسیقا (آهنگ)، آیین زندگی، منهاج الحیاة، ‌ رسالة میراث الزوجة از اموال غیر منقول، رسالة جفر الامیر لکشف ما فی الضمیر، رسالة میراث الزوجه از اموال غیر منقول، رسالة جفر الامیر لکشف ما فی الضمیر، رساله فصل الخطاب در بیان حکم اهانت کنندگان به کتاب برخی از آثار وی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha