۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85386724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزد خبرگان رهبری: رای دهید حتی به مخالف من

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85386724
نامزد خبرگان رهبری: رای دهید حتی به مخالف من

رشت - ایرنا - نماینده استان گیلان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نامزد ششمین دوره این مجلس از اقشار مختلف مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت : پای صندوق رای حاضر شوید حتی اگر به مخالف من رای می‌دهید.

آیت الله سید علی حسینی اشکوری روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان در مصاحبه با ایرنا، مشارکت مردم در انتخابات را یکی از دغدغه‌های خود و همه دلسوزان نظام و کشور دانست و اظهار کرد: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف بدنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی هستند و حضور مردم در انتخابات عامل اساسی و مهمی در پیشگیری از خطرات احتمالی است که جامعه و کشور اسلامی ما را تهدید می‌کند؛ کشوری که پایه و اساس آن جمهوریت و اسلامیت است و جمهور پای این نظام ایستاده‌اند.

وی در خصوص جلب مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: اگرچه نصرت الهی به لحاظ ظاهری به کثرت و عِده و عُده (کنایه از همه توان و قدرت و مترادف با ساز برگ) وابسته نیست اما در نظام اسلامی ما مردم نقش محوری دارند و اگر با دید انصاف و حمایت انسانی به این نظام نگاه شود انقلاب اسلامی نعمتی است که خداوند به ما ارزانی نموده است.

آیت الله حسینی اشکوری با اشاره به مشکلات موجود در جامعه اظهار کرد: مردم نباید فریب تبلیغات و سیاه نمایی دشمنان علیه بزرگان انقلاب و بزرگ نمایی و دروغ پردازی های آنان علیه این کشور بخورند و باید چون همیشه استوار در مسیر حمایت از نظام و کشور قرار گیرند اما مسئولان هم موظفند در خدمت صادقانه به مردم همت کرده و در عین حال با روشنگری نسبت به دستاوردهای نظام و نیز بیان روایات درست تاریخ بویژه به نسل جوان در این زمینه گامهای موثری بردارند.

وی تصریح کرد: این مسائل باید به صورت ریشه ای با احساس وظیفه و مسئولیت در کشور حل شود چون دشمن در این زمینه بسیار کار کرده و در مقابل آن ما اقدامات موثری نداشته ایم از اینرو باید همواره هماهنگ درکنار مردم و برای آنان اقدام کنیم که این اقدامات مقدمه ای برای مشارکت پرشور مردم در امور خودشان است.

وی تبیین را به معنای عیان کردن حقایق و نقشه های دشمن، بیان خدمات مسئولان نظام و مبارزه با سیاه نمایی دشمنان دانست و افزود: پیشرفت و انحطاط جوامع به سه عامل وابسته است، خانواده، آموزش و پروش و الگوها و امروز دشمن با نشانه گرفتن کانون خانواده، ترغیب جوانان به گریز از دین و ترویج بی خدایی در کنار ضعف و انفعال حوزه آموزشی ما و نیز شکستن الگوهای تاریخی درصدد ضربه زدن به این ارکان است.

وی ادامه داد: از اینرو انتظار است امروز همه در راستای تبیین اهمیت انتخابات و شرایط تلاش کنند و همگان از جمله دختر و پسر نوجوان و جوان ما با هوشیاری و آگاهی کامل در انتخابات شرکت کرده و استقلال بدست آمده را حفظ کنند.

نماینده استان گیلان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نامزد ششمین دوره این مجلس گفت: دشمن با تحریم گلوی ایران را می فشارد و ما باید با مذاکره و یا فشار، این دست را از گلوی خود باز کنیم.

نامزد خبرگان رهبری: رای دهید حتی به مخالف من

مساله حجاب از ضروریات جامعه است

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مساله حجاب و پوشش، آن را از ضروریات جامعه دانست و افزود: زنان و دختران جامعه با هر پوششی ارزشمند هستند و باید حرمت شان حفظ شود اما باید توجه کرد که باید چارچوب قانونی در زمینه حجاب رعایت شود ضمن آنکه در این زمینه با تندروی ها مخالفم.

وی تصریح کرد: همه افراد جامعه چه آنان که حجاب را رعایت می کنند و چه آنان که به آن پایبند نیستند فرزندان و هموطنان ما هستند و از حقوق شهروندی برخوردارند لذا باید با منطق، اخلاق، ادب و نصیحت و خیرخواهی با آنها برخورد کرد.

آیت الله اشکوری اضافه کرد: من موظف به دفاع از حقوق شهروندی همه مردم با هر حجاب، پوشش و اندیشه‌ای هستم تا حقوقشان ضایع نشود و با آرامش و آسایش در جامعه زندگی کنند و باید مردم بدانند که عمده مسئولان خدمتگزار آنها هستند.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: چه رای بدهید و چه ندهید خادم شما هستم این را از دین خود و فرهنگی که در آن رشد کرده ام آموخته ام که دلسوز مردم باشم و آنچه در توانم باشد در خدمت به مردم انجام دهم.

مسئولان دست در جیب تقریبا خالی عده زیادی از مردم نکنند

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: به مسئولان و خدمتگزاران نظام تذکر داده و می‌دهم که به مساله گرانی و معیشت مردم توجه کنند.

آیت الله حسینی اشکوری با بیان اینکه شک ندارم که اکثر مسئولان به عنوان خدمتگزاران نظام؛ خادم و دلسوز مردم هستند، تصریح کرد: از دست کردن در جیب تقریبا خالی عده ای زیادی از مردم تحت عناوین افزایش بهای آب، برق، عوارض، مالیات و اجناس چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم پرهیز کنید، مردم توان لازم را ندارند؛ کمر مردم را بیش از این خم نکنید.

وی تصریح کرد: نباید با بالا بردن هزینه ها و توقعات و بَرج زندگی کمر نان آور خانواده بشکند. مردم این سرزمین در طول سالهای انقلاب و بعد از آن باوجود همه مشکلات پای نظام ایستاده و وظیفه خویش را همیشه انجام داده اند، سزاوار نیست این قدر برای تمشیت و اداره امور دولت دست در جیب تقریبا خالی مردم نموده و فشار اقتصادی را مضاعف کرد! این مردم نجیب هستند.

وی گفت: نارضایتی مردم در برخی موارد به حق بوده و مسئولان خود را جای مردم بگذارند و انصاف داشته باشند؛ نباید فشار را بر مردم مضاعف کرد آنان پای نظام ایستاده اند، از آغاز انقلاب و در سالهای جنگ با کاروان هزار کامیون اهدایی به مناطق جنگی شناخته شده اند و با حضور در صحنه نبرد و مبارزه با مهاجمان خارجی و ایستادگی در برابر بعضی از بحرانهای داخلی در راه آرمانهای انقلاب و میهن پایداری و جانفشانی کرده‌اند.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به عنوان یک شهروند و خدمتگزار از مردم هم خواست باوجود تحریک های شیاطین داخلی و خارجی پای صندوق های رای حاضر شده و به مسئولیت خود عمل کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت کم‌کاری برخی مسئولان بر عهده آنهاست، این افراد در برابر خون شهدا (چنانکه گیلان خود بیش از هشت هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است) باید پاسخگو باشند.

تایید صلاحیت ها با سماحت انجام شد

آیت الله حسینی اشکوری اظهار کرد: تایید صلاحیت ها در این دوره نسبت به ادوار گذشته با سماحت بیشتری انجام شده است.

وی اضافه کرد: برخی از این تائید صلاحیت ها طبق نظر اسلام به لحاظ اخلاقی درست نیست چراکه بر مبنای گزارشها و اطلاعات محلی انجام می شود که در آنها برخی رقابت های فردی، خانوادگی و گزارشهای خلاف شرع و اخلاق و پر تناقض، اثرگذار است.

نماینده استان گیلان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نامزد ششمین دوره این مجلس گفت: این نامزدها معصوم نیستند و امکان خطا برای آنها وجود دارد از اینرو مهم است که در این تایید صلاحیت ها فقط به گزارشهای محلی اکتفا شود.

آیت الله اشکوری اظهار کرد: از اینکه امسال در تائید صلاحیت‌ها عده ای کنار گذاشته شدند متاسف هستم و معتقدم اگر کسی خطای مهمی داشته باشد می تواند کنار گذاشته شود اما اگر کسی به دلیل موضع مشخص سیاسی و یا اظهار نظری که متفاوت است رد شود، پسندیده نیست.

از اینکه امسال در تائید صلاحیت ها عده ای کنار گذاشته شدند متاسف هستم؛ معتقدم اگر کسی خطای مهمی داشته باشد می تواند کنار گذاشته شود اما اگر کسی موضع مشخص سیاسی لحاظ کرده و یا اظهار نظری داشته نباید در این معیار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اینکه عده ای طبق مصلحتی تایید نشده اند به این معنا نیست که این افراد انسانهای ناهنجاری هستند بلکه ممکن است در گزارش واصله اشتباهی رخ داده باشد. شورای نگهبان بعنوان قاضی در مورد صلاحیت افراد براساس موازین قضاوت می کند، گاه ممکن است خطا نیز رخ دهد اما ما عدالت آنها را زیر سوال نمی بریم اگرچه از نظر سیاسی با آنها اختلاف نظر داشته باشیم.

نامزد خبرگان رهبری: رای دهید حتی به مخالف من

خبرگان رهبری، مجلسی وظیفه شناس است

آیت الله حسینی اشکوری تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری مسئولیتی کلیدی و مهم برعهده دارد و در بزنگاه باید رهبری که راس هرم بوده و مدیریت کل جامعه را در دست دارد، تعیین کند.

وی تاکید کرد: رهبری جامعه باید فردی توانمند و فقیهی جامع الشرایط بوده و از نظر سیاسی توانایی مدیریت نظام سیاسی را داشته باشد و قوای مجریه، مقننه و قضائیه را در قالب نظام هماهنگ مدیریت کند.

نماینده استان گیلان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نامزد ششمین دوره این مجلس تصریح کرد: در واقع تعیین اعضای خبرگان رهبری مراجعه قانونمند مردم به فقیه جامع الشرایط است به ویژه در امور مهم و مسائل کلان، حوادث پر اهمیت و سرنوشت ساز که رهبری نظام تعیین کننده راهبردهاست و در واقع رهبری بر حسب قانون اساسی جمهوری اسلامی، نماد اسلامیت و جمهوریت نظام است. پاسداری از دیانت جامعه و صیانت نظام در برابر آسیبها و خطرات بر عهده رهبری است و مدیر و هماهنگ کننده قوا و نیروهای نظامی و انتظامی کشور است.

وی تاکید کرد: خبرگان رهبری نماد حضور مردم در تعیین سرنوشت خویش و ضامن جامعیت، لیاقت و کاردانی رهبری است و سعادت ملت در گرو رعایت حقوق متقابل رهبری و مردم می باشد.

آیت الله حسینی اشکوری با رد برخی اظهار نظرها در مورد آنکه اعضای مجلس خبرگان افرادی پیر، مسن و فاقد کارایی لازم هستند، گفت: این اظهار نظرها بی انصافی است.

وی اظهار کرد: چه در این انتخابات پیروز شوم و یا حتی نتوانم آرای لازم را کسب کنم، امیدوارم مجلس خبرگان ششم مجلسی وظیفه شناس باشد که به تعهدات خود عمل کند.

هموطنان مهاجرت کرده به مام وطن برگردند

آیت الله حسینی اشکوری در ادامه این مصاحبه از هموطنانی که براثر تبلیغات سوء دیگران، خطا و اشتباه فردی و یا عملکرد بد برخی از مسئولان مهاجرت کرده اند خواست به وطن بازگردند.

وی گفت: فردی که مرتکب خطا، جرم و جنایت نشده و پشیمان است اگر روزگار را به سختی می گذراند می تواند به وطن خود برگردد و فعالیت خود را مانند سایر شهروندان از سر بگیرد.

وی تاکید کرد: کشورهای خارجی بدنبال سرمایه گذاری هستند؛ مخالفان نظام می خواهند مردم مهاجرت کنند اما آغوش ایران برای برگشت سرمایه ها و نیروی کار به مام وطن گشوده است.

آیت الله حسینی اشکوری در پایان با تاکید دوباره بر مشکلات اقتصادی مردم، یکی از دغدغه های اصلی خود را تامین معیشت مردم اعلام کرد و افزود: سفره مردم و معیشت آنها با در نظر گرفتن انصاف، قناعت و شکرگزاری برایم بسیار مهم است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: پرخاشگری عده‌ای نسبت به گروهی دیگر به اعتبار و اعتماد مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی نظام صدمه می زند؛ نبایدبر اساس خبری که اعتبار آن مشخص نیست آبروی مومنی را برد؛ گاه این اخبار برای صدمه زدن به سرمایه ها و آبروی افراد و ایجاد رقابت در بازار ایجاد می شود.

نماینده استان گیلان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نامزد ششمین دوره این مجلس تصریح کرد: افراد از خدای تعالی بترسند و از اتهام زدن به دیگران و بردن آبروی افراد مومن برای حفظ منافع خود، بپرهیزند، با انگ زدن علاوه بر خرد کردن شخصیت افراد، اعتبار نظام خدشه دار می شود.

زندگینامه

آیت الله سید علی حسینی اشکوری در سال ۱۳۳۷ در خانواده ای اهل علم، هجرت و جهاد و در خاندانی از سلاله زهرای اطهر(س) دیده به جهان گشود. وی وارث سجایای آباء و اجدادی بود که نسل به نسل در کسب معارف الهی و کار هدایت مردم کوشیده اند. پدر بزرگوار وی مرحوم آیت الله سید محمد اشکوری از عالمان ربانی و فیلسوف به شمار می رفت که پس از طی مدارج علمی در حوزه نجف اشرف و کسب اجازه اجتهاد از علمای معاصر خویش به مشهد مقدس مهاجرت کرد و طلاب و فضلای بسیاری را از محضر درس خویش بهره مند نمود. او با توجه اهتمامی که به تحصیل علم فرزندان خویش داشت به نجف مهاجرت کرد.

آیت الله اشکوری در اوایل کودکی همراه با والد از مشهد به نجف اشرف رفت و پس از گذراندن دوره ابتدایی وارد حوزه مبارکه نجف اشرف شد، پس از طی نمودن دوره مقدمات و سطح عالی به درس خارج آیت الله شهید سید محمد باقر صدر راه یافت.

وی از آغاز جوانی در سالهای پیش از انقلاب همراه با نهضت اسلامی و همگام با انقلابیون در صف مبارزان قرار گرفت و برای دفاع از آرمانها از هیچ گونه فداکاری دریغ نکرد در همین راستا توسط حزب بعث عراق دستگیر و شکنجه شد و پس از آزادی به ایران بازگشت و در دوران جنگ تحمیلی برای تبلیغ راهی جبهه شد و در مناطق مختلف از قبیل سوسنگرد و آبادان حضوری فعال داشت.

وی پس از ورود به ایران با پیروی سیره نیاکانشان به ادامه تحصیل در حوزه علمیه قم مشغول و سالیان دراز از محضر عالمان فرزانه بهره مند شد و به درجه اجتهاد مطلق نائل شد.

آیت الله سید علی حسینی اشکوری هم اکنون یکی از چهره های علمی در حوزه و از اساتید با سابقه در دانشگاه است و همواره سعی کرده ارتباط حوزه و دانشگاه را که برکات بسیاری برای جامعه اسلامی در بردارد نه به صورت شعار بلکه در عمل تقویت نماید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha