۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85395343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وحدت،حرف مشترک نامزدهای نمایندگی خبرگان رهبری در فارس

شیراز - ایرنا - تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن ماه آغاز شد و در یک هفته گذشته آنچه بیش از همه از نامزدهای فارسی شنیده شده، صدای وحدت و رقابت سالم انتخاباتی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،۱۳ اسفند قرار است انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور برگزار شود و مردم فارس نیز برای انتخاب پنج نماینده خود در این مجلس به پای صندوق های رای بروند.

احمد بهشتی، علیرضا پیروزمند،لطف الله دژکام، علی اکبر کلانتری،محمدعلی مدرسی ، علیرضا دانا نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان برای تصدی پنج کرسی فارس در این مجلس هستند؛ نشست‌های انتخاباتی و مطبوعاتی، دیدارها و تبلیغات محیطی ۶ نامزد فارس در حال انجام است و در سطح رسانه‌ها نیز پوشش خوبی یافته است.

در یک هفته گذشته شاهد برپایی میتینگ‌های انتخاباتی، حضور نامزدها در میان اقشار مختلف و نشست‌های مشترک نامزدهای مجلس خبرگان بوده‌ایم و همواره بر وحدت و اهمیت مشارکت تاکید کرده‌اند.

حرم مطهر شاهچراغ (ع) امروز میزبان پنج نفر از نامزدهای مجلس خبرگان فارس بود و حضرات آیات احمد بهشتی، سیدعلیرضا دانا، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی، علی اکبر کلانتری و علیرضا پیروزمند درباره نقش مجلس خبرگان در هندسه نظام اسلامی گفت‌وگو کردند.

نگران رای آوردن نیستم، حضور و وحدت مهمتر است

آیت‌الله  احمد بهشتی در این نشست گفت: هر چه نامزدها با هم همراه، همفکر و هماهنگ باشند، ملت نیز علاقه مندتر و مطمئن‌تر می‌شوند.

او افزود: این وحدت نعمت بزرگی است و امید است این وحدت با همکاری همه مسئولان منجر به تشویق مردم به مشارکت انتخاباتی در این ۲ انتخابات سرنوشت‌ساز شود.

بهشتی اظهار کرد: نگران رای‌آوردن نیستم بلکه نگران حضور هستم؛ باید مردم را به آینده نظام و مملکت امیدوار کنیم تا بدانند که همه مسئولان قوه‌های مجریه، قضائیه و مقننه برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنند.

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در فارس ادامه داد: باید با امیدآفرینی زمینه‌های مساعدی برای رفع و دفع گلایه‌ها و مشکلات مردم ایجاد کرد و با روحیه یاس مبارزه کنیم، تا روحیه بی‌تفاوتی در میان مردم حاکم نباشد؛ باید مردم را امیدوار و زمینه حضور را فراهم کرد.

او گفت: این همان کاری است که رهبر معظم انقلاب می‌کنند و ایشان الگوی ما در مبارزه با روحیه یاس و ناامیدی هستند.

بهشتی مشارکت در انتخابات را تیری بر قلب و چشم دشمن دانست و از همه دعوت کرد تا در صحنه انتخابات پیش رو حضور داشته باشند.

بهشتی ادامه داد: سه وظیفه مجلس خبرگان انتخاب رهبری، نظارت بر استمرارشرایط رهبری و قانونگذاری در دایره مسئولیت‌ها و وظایف خود است.

به گفته این نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری، رهبر معظم انقلاب همواره در نشست‌هایی که نمایندگان این مجلس با ایشان برگزار می‌کنند، نظارت و تحقیق نسبت به نهادهای تحت نظارت رهبری را به آنها توصیه کرده و خواسته تا اگر مساله و مشکلی وجود داشت مطرح کنند.

وحدت،حرف مشترک نامزدهای نمایندگی خبرگان رهبری در فارس

انتقاد صحیح با مشارکت منافاتی ندارد

سید محمدعلی مدرسی طباطبایی نیز گفت: انتخابات فرصتی است که انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا برای ما فراهم شده و باید گرامی داشته شود.

او با اعتقاد به اینکه انتقاد صحیح منافات با مشارکت ندارد، اظهار کرد: انتقاد به شرطی که درست باشد و اصل قضیه را تضعیف نکند منافاتی با مشارکت مردم در انتخابات ندارد و منجر به پویایی نظام می‌شود.

این نامزد نمایندگی فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: معتقدم که یک روحانی منتقد و دارای تحلیل، ناظر است و چون مسئولان معصوم نیستند، نقاط ضعفی هم هست؛ البته انتقاد به شرطی درست است که پخته، حساب شده و با پیوست تحقیق باشد و برای مطرح کردن خود و تضعیف نظام بیان نشود.

انتخابات باشکوه؛ سرچشمه وحدت اجتماعی

حجت‌الاسلام علی اکبر کلانتری دیگر نامزد نمایندگی فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز معتقد است که انتخابات پرشکوه به وحدت مردم منجر می شود و این خیلی مهم است.

او گفت: مشارکت وسیع و حضور پرشور مردم در انتخابات به اقتدار و سربلندی، افزایش قدرت چانه زنی و امنیت کشور به عنوان مقدمه رشد و ترقی کشور می‌انجامد.

کلانتری در ادامه اظهار کرد: امنیت مقدم بر توسعه است چرا که زمینه توسعه و رشد کشور را در ابعاد گوناگون فراهم می‌کند.

او بیان کرد: رای دادن واجب شرعی و رای ندادن حرام است چرا که در این شرایط رای ندان به معنای رای دادن به دشمن، داعش، آمریکا و شروران و استکبار است.

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در فارس ادامه داد: از میان ۲ انتخابات پیش رو، انتخابات مجلس خبرگان رهبری اهمیت بالاتری دارد چرا که انتخاب و نظارت بر ولی امر مسلمین را به عهده دارد که ولایت مطلقه بر همه قوای کشور دارد و همه را به سوی مصالح کشور هدایت می‌کند.

کلانتری گفت: خبرگان انتخاب کننده ولی فقیه هستند که بر اساس مبنای فکری ما نایب الامام است.

به گفته او اگر قرار است جایگاهی به این عظمت به عنوان راس جمهوری اسلامی انتخاب شود، انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اهمیت بالایی دارد.

او افزود:رهبری مادام‌الشرایط است و مجلس خبرگان بر استمرار این شرایط نظارت دارد؛ کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان یکی از کمیسیون‌های هفت‌گانه این مجلس است که بر تصمیمات و عزل و نصب‌های رهبری نظارت دارند.

انتخابات؛ معروف اجتماعی

حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند نیز مانند دیگر نامزدهای فارسی بر اهمیت مشارکت انتخاباتی تاکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز امر به معروف حمایت از برپایی پرشور انتخابات است.

او با بیان اینکه انتخابات یکی از مهمترین معروف اجتماعی در اقامه دین خدا است، اضافه کرد: مردم باید با علم و اشراف و اطلاع حضور گسترده و بصیرانه‌ای در این عرصه پیدا کنند.

نامزد نمایندگی فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز گام دوم انقلاب به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی است و برداشتن موانع در این گام نیازمند تحول هستیم.

پیروزمند گفت: به گفته رهبر نیازمند تحول در ساختار فرهنگی کشور هستیم و به الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت و علوم انسانی اسلامی نیاز داریم و اینها خود، نیازمند تحول و حرکت شتابنده است.

به اعتقاد او امروز نیازمند نفوذ تحول خواهان هستیم و خبرگان رهبری می تواند این کار را بکند.

به اعتقاد او رهبری تنها برای عده‌ای که خود را حزب اللهی می‌دانند نیست و بلکه رهبر معظم انقلاب چتر حمایت و هدایت و ولایت خود را نسبت به همه آحاد مردم، همه اقوام و مذاهب با هر خط فکری و جریان سیاسی پهن می‌کند و این را در سیره عملی خود به اثبات رسانده است.

ارتباط خدا و مردم در جمهوری اسلامی

حجتالاسلام سیدعلیرضا دانا نیز انگیزه اصلی ورود خود به عرصه رقابت نمایندگی مجلس خبرگان را تنها تکلیف مداری و تکلیف محوری دانست و گفت: هر کسی که در خود این را می بیند که به مملکت و اسلام خدمت کند و برای ترقی ایران اسلامی گام بردارد تکلیف دارد.

او افزود: مجلس خبرگان بر اساس تعبیر رهبر معظم انقلاب پشتیبان اصلی نظام و ذخیره معنوی آن است و در نظام اسلامی قوام و پایداری جامعه و ادامه حیات آن تامین و تضمین می‌شود.

دانا ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب خلاصه و چکیده جمهوری اسلامی پیوند خدا و مردم است و در غیر این صورت، جامعه مورد توصیه پیامبر نیست.

او اظهار کرد: اقتدار سایرنهادها به واسطه حمایت مردم است و همانطور که مردم در ادامه حیات جامعه مشارکت دارند، مسئولان نیز باید نگاهی مسئولیت پذیر ومحبت آمیز به مردم داشته باشند.

وحدت و اخلاق سرلوحه رقابت‌های انتخاباتی

آیت الله لطف الله دژکام نامزد نمایندگی مجلس خبرنگان رهبری و نماینده ولی فقیه در فارس پیشتر در یک جلسه تبلیغی نیز به نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شیراز توصیه کرد تا وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند و در این مسیر اخلاق را رعایت کنند، خود نیز در جایگاه نامزد نمایندگی مجلس خبرگان تلاش کرده تا چنین فضایی را ایجاد کند.

وی بیان کرد: طی هفته‌های منتهی به انتخابات نماز جمعه نخواندم تا فضای کاملا منصفانه‌ای ایجاد شود و دیگر کاندیداها نیز احساس کنند در شیراز به عنوان قله فرهنگ حضور دارند.

به اعتقاد او رعایت اخلاق چیزی از رای کسی نمی کاهد بلکه رای او را آبرومندانه و عزتمندانه می‌کند. حس رقابت در صحنه انتخاباتی طبیعی است اما رعایت اخلاق حس مردم را بهتر می کند.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha