نامزد مجلس خبرگان: مشارکت گسترده در انتخابات به کشور قدرت چانه‌زنی می‌دهد

شیراز - ایرنا - نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان فارس گفت: هر نظامی که مردم در آن مشارکت بیشتری داشته باشند، در جهان می‌درخشد؛ انتخابات پرشور و مشارکت قدرت چانه‌زنی را برای کشور به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله علی اکبر کلانتری روز شنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر شاهچراغ (ع) اظهار کرد: انتخابات پرشکوه و پرمشارکت اقتدار، توان و قدرت کشور را در عرصه بین‌المللی افزایش می‌دهد و منجر به امنیت کشور می‌شود.

وی افزود: اگر مردم در انتخابات مشارکت نداشته باشند، کشور در سطح جهان ضعیف جلوه می‌کند و دشمن می‌کوشد تا برآن فشار وارد کند.

کلانتری ادامه داد: در نظام اسلامی ایران، جمهوریت و اسلامیت هر دو دارای جایگاه هستند و مردم و دین نقش واقعی دارند و باید به نظامی که مردم و دین در آن نقش واقعی دارند افتخار کنیم.

نامزد مجلس خبرگان رهبری در فارس با بیان اینکه بدون همراهی و پشتیبانی مردم حتی امام معصوم (ع) نیز توان رهبری جامعه را ندارد، گفت: نمونه آن انزوا و خانه نشینی امام علی (ع) در هنگامی است که مردم ایشان را همراهی نکردند.

کلانتری اظهار کرد: در هیچ نقطه‌ای از جهان دموکراسی واقعی وجود ندارد و باید جمهوریت را در ایران اسلامی قدر بدانیم.

وی عنوان کرد: اگر بگوییم استقرار ولایت فقیه بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی بوده، سخنی درست است، چرا که اگر سرچشمه درست باشد بقیه مسائل قابل حل است.

او ادامه داد: به همین دلیل است که اندیشمندان، رهبر معظم انقلاب و مسئولان مرتب بر حضور مردم در عرصه انتخابات تاکید می‌کنند.

کلانتری یادآور شد: دشمنان، قدرتهای استکباری و رسانه های مخرب آنها مردم را به رای ندادن توصیه می‌کنند و این نشان از اهمیت مشارکت انتخاباتی دارد؛ نه تنها رای دادن واجب است بلکه باید دیگران را نیز به مشارکت انتخاباتی تشویق کنیم.

مشارکت انتخاباتی به کشور در عرصه بین‌المللی اقتدار و قدرت چانه‌زنی می‌دهد

اهمیت مضاعف مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در فارس گفت: هدف نهایی از فرستادن پیامبران و نازل کردن کتاب‌های آسمانی، بر پایه عدالت و در ابعاد گوناگون جامعه است و جامعه‌ای می تواند ادعای اسلامی بودن بکند که در مسیر عدالت در همه زمینه‌ها و زوایای آن گام بردارد.

کلانتری افزود: فردی می‌تواند امر به عدالت کند و مجری عدالت در سطح جامعه باشد که خود عادل باشد؛ عدالت یکی از مبانی و ارکان اسلام و از مهمترین آموزه های پیامبران و هدف از بعثت و ظهور است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شرایط ولی فقیه عالم بودن است، یادآور شد: عالم بودن به مواضع دین و فقیه بودن، اجتهاد به روز و داشتن تقوا در سطحی والا و مدبر و مدیر و شجاع و زمان شناس بودن از دیگر ویژگی‌های فقیهی است که باید به عنوان نایب‌الامام در عصر غیبت، بر راس جامعه مدیریت کند.

وی بیان کرد: جایگاه انتخابات مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم است، چون این مجلس ۲ وظیفه مهم دارد یک انتخاب و تعیین رهبر جامعه و دیگری نظارت بر استمرار و بقای این شرایط که باید به طور مداوم این شرایط را رصد کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس فرصت تبلیغات و ارایه برنامه را برای همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم کرده و تا روز چهارشنبه ۹اسفندماه جاری( بر اساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها در این رسانه ملی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود و نامزدهای فارس برای تصدی ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی و پنج کرسی مجلس خبرگان رهبری رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha