خبرگان باید هم‌تراز با ویژگی‌های فقاهت اجتماعی رهبری باشد 

شیراز-ایرنا- داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان فارس با بیان اینکه فقاهت رهبر معظم انقلاب فقاهت تمدن‌ساز و جامعه‌ساز است، گفت: خبرگان رهبری هم باید هم‌تراز با همین ویژگی ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند شنبه در نشست جهاد تبیین با تشریح مواضع و تبیین برنامه ها افزود: مقام عظمای ولایت همان زمان که خبرگان ایشان را به رهبری انقلاب برگزیدند اعلم مجتهدین بودند.

وی ادامه داد: اعلم بودن رهبر معظم انقلاب به این است که ایشان علاوه بر فقه فردی، فقاهت اجتماعی هم داشتند و دارند و این یک ویژگی متمایز کننده است، این ارتقای فقاهت باید در تربیت فقیه در حوزه های علمیه اتفاق افتد و خبرگان رهبری هم باید هم‌تراز با همین ویژگی ها باشد.

وی اضافه کرد: از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب تشکیل هیات اندیشه ورز برای رصد قوت‌ها و ضعف‌ها است، این موضوع فلسفه‌ای دارد که هنوز محقق نشده است، فلسفه این مطالبه رهبری این است که جبهه انقلاب در برآوردِ حرکت و روند پیشرفت انقلاب دچار تشتت آراء است، تشکیل هیات اندیشه‌ورز برای همین است که به تشتت آراء در جبهه انقلاب پایان دهیم.

وی با اشاره به اینکه خبرگان باید بتواند در تشکیل این هیات اندیشه ورز مشارکت داشته باشد اضافه کرد: خبرگان رهبری وظیفه‌ای اجتماعی دارد که مفاهیم علمی را به مفاهیم کاربردی تبدیل کند، مجلس خبرگان رهبری باید هویت واحد پیدا و از ظرفیت ها استفاده کند، باید بتواند گفتمان سازی و به مردم پاسخ دهد و اگر این اتفاق بیفتد خبرگان می‌تواند نقش شتاب دهنده در انقلاب هم به خوبی ایفا کند.

پیروزمند گفت: یکی از مصادیق بارز امر به معروف در جامعه ما، حمایت از جمهوری اسلامی، رهبری و اقتدار اسلام است، لذا انتخابات به دلیل این‌که مبدأ اقتدار اسلام، مبدأ اقتدار رهبری و مبدأ مشارکت مردمی است، یکی از مهم‌ترین معروف‌های اجتماعی در اقامه دین است و با معروف‌هایی که منافع یا مضارّ آن متوجه افراد می‌شود، تفاوت دارد.

وی خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب، گامی است به سمت تمدن نوین اسلامی و برداشتن این گام نیاز به تحول دارد.

حجت الاسلام پیروزمند ادامه داد: اخیراً مقام معظم رهبری گله‌مندی یا ارزیابی داشتند نسبت به این‌که ما می‌توانستیم زمینه عینی جریان احکام اسلام را فراهم کنیم، اما آن‌گونه که باید، اتفاق نیفتاده است. چرا؟ فرمودند ما احتیاج به تحول انقلابی در ساختار فرهنگی کشور داریم، احتیاج به الگوی اسلامی_ایرانیِ پیشرفت داریم، احتیاج به علوم_انسانی_ اسلامی داریم.

وی افزود: اینها همه نیازمند تحول و ایجاد کننده تحول است بدون تحول و حرکت شتابنده، برداشتن گام مؤثر در مسیر تمدن اسلامی امکان‌پذیر نخواهد بود و مجلس خبرگان رهبری می‌تواند به عنوان یک شتاب‌دهنده در ایجاد این تحول عمل کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha