۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85395197
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

«علی اصغر مولایی» نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه بویین زهرا و آوج

قزوین – ایرنا - «علی اصغر مولایی» نامزد تایید صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج است که با کد انتخاباتی ۲۱۵ در این دوره حضور دارد.

به گزارش ایرنا، این داوطلب انتخابات سال ۵۲ در شهرستان بویین زهرا متولد شد و دارای مدرک تحصیلی لیسانس تربیت بدنی، فوق لیسانس مدیریت است و اکنون در رشته کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل تحصیل می کند.

وی در سال ۷۶ شورای عالی جوانان بویین زهرا را به نام خانه جوان راه اندازی کرد و در آن زمان بزرگترین سمن استان با یک هزار و ۵۰۰ عضو محسو می شد، وی همچنین از سال ۸۲ عضو انجمن تربیت بدنی و تندرستی کشور است، مسوولیت تربیت بدنی آموزش و پرورش بویین زهرا و مسوول پژوهشکده امام علی (ع) را نیز در کارنامه خود دارد، مولایی عضو پیشین شورای شهر بویین زهرا بوده و امروز هم در شورای آموزش و پرورش استان قزوین فعالیت دارد.

امروز کشور و منطقه ما به اتحاد نیاز دارد

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز کشور و منطقه ما به اتحاد برای فکر نو و استفاده از همه اندیشه ها نیازمند است، اظهار کرد: بنده معتقدم حفظ انسجام و وحدت به عنوان یک اصل و اساس باید در جامعه نهادینه شود و در این راستا نیز نیازمند استفاده از هر نوع فکر و اندیشه ای هستیم.

وی بیان کرد: امروز مجلس ما نیاز به اصلاحات اساسی در بحث آیین نامه های داخلی و نظارت بر درآمد نمایندگان و مسایل آنان دارد و تا مجلس اصلاح نشود نظارت بر جاهای دیگر سخت است.

مولایی در ادامه برنامه های ملی خود در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم، توضیح داد: بعد از مجلس نگاه ما به صنعت نفت است، امروز یکی از بزرگترین حوزه های درآمدی ما صنعت نفت است و شاهد بسیاری مفاسد و مسایل اقتصادی در صنعت نفت هستیم.

این نامزد که خود را مستقل می داند، در مورد اهمیت جدی گرفتن واردات خودرو یادآور شد: باید واردات خودرو را جدی بگیریم چرا که اگر بحث رقابت را در این حوزه نداشته باشیم و همیشه به جوانانمان در صنعت خودرو بی اعتمادی کنیم در این صنعت آسیب خواهیم دید.

وی سومین موضوعی که در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی بر آن نظارت جدی خواهد داشت را سیستم بانکداری دانست و اظهار کرد: امروز این سیستم به شدت به اقتصاد کشور آسیب می زند و شاهد خیلی از مفاسد در بحث بانک ها و اختلاس هایی هستیم که انجام می شود؛ وام هایی که به صورت کلان به بعضی ها داده می شود و برگشتی در آن نیست و بعضی دیگر که برای گرفتن یک وام ضروری مانند ازدواج، فرزندآوری و مسکن مشکل دارند.

وی همچنین با اشاره به بحران آب افزود: موضوع مهم تری که امروز کشور ما به آن دچار است، بحث آب است که متاسفانه امروز این مساله در حوزه کشاورزی به صورت کاملا سنتی استفاده می شود که همین موضوع باعث شده در کشاورزی و آب کشور شاهد مشکلاتی باشیم.

مولایی همچنین به موضوع آموزش پرداخت و توضیح داد: موضوع دیگری که باید جدی گرفته شود بحث آموزش در آموزش و پرورش تا سطح عالی است و ارتباط این آموزش از آموزش و پرورش گرفته تا بحث حذف کنکور را شامل می شود که طی آن دانش آموزان باید با بررسی معدل و تحقیقات و خود دانش آموز به سطح آموزش عالی ارتقا داده شود.

وی به نحوه استخدام معلمان نیز اشاره کرد و گفت: باید روند اصولی در موضوع جذب و گزینش معلمان و اساتیدی که امروز در مدارس و دانشگاه ها هستند، داشته باشیم تا شاهد اقتصاد درست در کشور باشیم، باید اذعان کنیم که با همه تلاشی که مسوولان در حال انجام هستند، اقتصاد ما مریض و آموزش و پرورش و سیستم ما نیاز به نظارت دارد.

این نامزد در رابطه با برنامه های خود در سطح حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج، گفت: بزرگترین مشکل ما دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران است، علی رغم تخلف در قانون و توصیه های مقام معظم رهبری دخالت در انتخاب مسولان توسط نمایندگان باعث شده مدیرانی که باید بر حسب لیاقت، تخصص و تعهد انتخاب شوند امروز بر حسب اینکه "چه کسی برای من در ستاد انتخاباتیم رای آورده" انتصاب می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسوولان ارشد نیز زیر بار این موضوع می روند، افزود: بزرگترین معضل امروز نصب مدیران متخصص است که به طور قطع اگر این موضوع در شهرستان ما حل شود بسیاری مسایل زیرمجموعه نیز حل خواهد شد.

مولایی، دومین موضوع پر اهمیت در حوزه انتخابیه خود را موضوع آب و فرونشست زمین دانست و تاکید کرد: براساس گزارش استانداری قزوین، شهرستان بویین زهرا از نظر فرونشست در وضعیت خطرناکی قرار دارد و از آنجایی که کشاورزی منطقه هنوز سنتی است، علی رغم همه توصیه های انجام شده، هنوز کاشت خربزه و هندوانه در آن ادامه دارد.

وی با اشاره به محصولات اساسی منطقه، اظهار کرد: متاسفانه در بحث کاشت، داشت، برداشت و عرضه، برنامه های خاصی نداریم چرا که بویین زهرا قطب پسته، نهال و زعفران استان است و به طور قطع در آینده حرف های زیادی در سطح کشور نیز خواهد داشت ولی برنامه منظمی برای آن نیست، ما در این موضوع نه تاجری داریم و نه مکان مناسبی برای عرضه.

این کاندیدا در انتقاد به توسعه و توزیع شهرک های صنعتی در شهرستان بویین زهرا، گفت: عدالت در این زمینه رعایت نشده است، ما در شهرستان آوج و به خصوص در بخش دشتابی و شال مشکلاتی در این حوزه داریم، مثل تجمع صنایع در مرکز شهرستان که آلوده ترین واحدهای تولیدی نیز در آن قرار دارد و هیچ نظارتی بر این موضوع نشده است.

وی به سایت جمع آوری زباله محمدآباد اشاره کرد و یادآور شد: این مساله آسیب جدی را به محیط زیست منطقه وارد آورده است و باید نسبت به آن جدی تر باشیم.

این کاندیدای مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان بویین زهرا و آوج سخنان خود را با این بیت به پایان رساند:

در این خاک در این خاک در این مزرعه پاک/ به جز مهر به جز عشق دگر هیچ نکارید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha