۱ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۴۴
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85391854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فهم بالای مردم انتخاباتی پرشور را رقم خواهد زد

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۴۴
کد خبر: 85391854
فهم بالای مردم انتخاباتی پرشور را رقم خواهد زد

قزوین - ایرنا - دبیر حزب جامعه اسلامی مدیران قزوین گفت: فهم بالای مردم برای نیل به اهدافی که شهدا داشتند بدون تردید انتخاباتی خوب و باشکوهی را رقم خواهد زد.

سید جعفر شهاب زاده روز سه شنبه گفت و گو با ایرنا در رابطه با میزان مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: مردم سراسر میهن اسلامی ما، به ویژه مردم مومن و انقلابی قزوین با حضور گسترده خود در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن علاقه خود را به نظام و انقلاب بار دیگر نشان دادند که این حرکت آنها تنها در راستای تقویت پایه های نظام بود.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان قزوین، یکی از نقش های مهم احزاب در جامعه را برای افزایش میزان مشارکت در انتخابات دانست و تصریح کرد: احزاب بایستی با توجه به ارتباط های سازمانی خود نقش تشویق، ترغیب و هدایت مردم به سمت صندوق های رای را در چنین مواقعی برعهده داشته باشند.

دبیر حزب جامعه اسلامی مدیران قزوین با تاکید بر اینکه وظیفه دیگر احزاب در جامعه استفاده و بهره مندی بهینه از رویدادهای جاری است، یادآور شد: احزاب همچنین بایستی در این راستا برای آگاه سازی، روشنگری و سازندگی کشور بیش از پیش گام بردارند.

وی با ابراز امیدواری از حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، اظهار کرد: بدون تردید تنها با حضور گسترده و انتخاب افراد شاخص و شناخته شده می توان اهداف شوم دشمنان و نقشه آنها را خنثی کرد.

شهاب زاده به میزان مشارکت در انتخابات برخی کشورهای مانند یوگسلاوی و الجزایر اشاره کرد و گفت: در چنین کشورهایی عدم شرکت در انتخابات بر این حساب گذاشته شد که مردم از حکومت خود ناراضی هستند و دشمنان این نارضایتی را بهانه تجاوز به این ۲ کشور دانستند و همین باعث شده که امروز شاهد آن باشیم که این دولت ها طی چند سال گذشته درگیر مسایل داخلی خود بوده و از پیشرفت در هر زمینه ای نیز عاجز بمانند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: خوشبختانه در دوران انقلاب اسلامی مردم ما به آن حد از بلوغ سیاسی دست یافته اند و با بینش قوی خود نیز با حضور در عرصه های مختلف پایبندی شان را به نظام و انقلاب نشان داده اند و امیدواریم در ۱۱ اسفندماه نیز همانند حضورشان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث یاس و سرافکندی دشمنان ما شود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان انتخاباتی ما نیز اثبات کرده اند که می توانند وارد عرصه های تصمیم گیری برای کشور شوند و صلاحیت این کار را هم دارند، افزود: این عده بهتر است که در طول مدت زمان برگزاری تبلیغات از هرگونه تخریب و طرح مسایلی که ممکن است موجب دلسردی و تفرقه بین آحاد جامعه شود، خودداری کنند و با استفاده از توانمندی ها و نقاط قوت خود به انسجام جامعه بیافزایند.

وی با تاکید بر اینکه انجام چنین کارهایی موجب گرم شدن تنور انتخاباتی و اتحاد حداکثری بین آحاد جامعه می شود، تاکید کرد: موفقیت تنها زمانی است که بتوانیم برای رسیدن به اهداف جامعه و مردم، حرف واحد بزنیم.

شهاب زاده ضمن تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یادآور شد: همانگونه که مردم در ۲۲ بهمن نشان دادند که وفادار به نظام هستند، مسوولان هم باید احساس مسوولیت بیشتری کنند و برای رفع مشکلات و گسترده کردن سفره مردم بیشتر پای کار باشند.

وی در رابطه با انتخاب فرد اصلح و شایسته تراز مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به تجربه و سوابق نمایندگان سابق و چهره های جدید، افراد بایستی بهترین انتخاب را به عمل آورند تا در آینده آنان قادر باشند قوانین مناسبی را در جهت انسجام بخشی جامعه وضع کنند.

شهاب زاده، نقش اساسی در افزایش میزان مشارکت در انتخابات را متعلق به رسانه ها دانست و اظهار کرد: کافی است به این فکر کنیم که چرا کشورهای بیگانه باید این همه سرمایه گذاری کنند تا ملت ما را از آمدن پای صندوق رای منصرف کنند؟

وی ادامه داد: همین مساله بیانگر آن است که رسانه ها می توانند تاثیرگذار باشند و توجه مردم را برای انتخاب افراد صالح، توانمند و سازندگان آینده کشور جلب کنند.

وی، پیامدهای عدم حضور در انتخابات و پای صندوق های رای را خوشنودی کشورهای متخاصم دانست و توضیح داد: البته خوشنودی یا نارضایتی کشورهای خارجی نباید برای ما مهم باشد، اما واقعیت این است که یکی از ابزارهای قوی که باعث می شود دولت های خارجی به اهداف شوم خود جامه عمل بپوشانند همین عدم شرکت و یا پایین بودن میزان آرا مردم در انتخابات است، چرا که آنان را دلگرم می کند که می توانند کاری انجام دهند.

دبیر حزب جامعه اسلامی مدیران قزوین یادآور شد: در حالی که مردم جامعه اسلامی ما طی ۴۵ سال گذشته ثابت کرده اند که در بزنگاه ها برای استفاده از دستاوردهای انقلاب و زحماتی که نسل های قبل کشیده اند تا این امانت را به دست ما بسپارند، برای هر اقدامی در صحنه آماده هستند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha