نامزد مجلس از خراسان جنوبی: توجه به گردشگری در اولویت است + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه گفت: شمال و غرب خراسان جنوبی دارای جاذبه‌های مهم گردشگری است که به عنوان زیرساخت باید به آن توجه شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با محمدحسین اشرف زاده نامزد حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه را می‌خوانید:

وی گفت: کویر از مهمترین جاذبه های گردشگری منطقه است و وجود امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس هم یکی از زیرساخت‌های این حوزه محسوب می‌شود، شهرستان های طبس، بشرویه و سرایان هم دارای جاذبه‌های طبیعی هستند.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به قنات بلده فردوس به عنوان یکی از آثار ثبت جهانی ادامه داد: شهرستان سرایان نیز کویر سه قلعه را دارد و معادن بنتونیت زمینه توسعه منطقه را فراهم کرده است.

وی اهمیت راه ها و لزوم دوبانده سازی در حوزه انتخابیه خود را یادآور شد و گفت: اوایل استان شدن خراسان جنوبی شهر سه قلعه در بن بست ارتباطی بود اما اکنون جاده ای از مسیر چاهک موسویه احداث شده و کمک خوبی به توسعه این شهر کرده است.

اشرف زاده، احداث جاده سه قلعه به دیهوک را از اولویت‌های شهرستان سرایان برشمرد و گفت: جاده بشرویه به بجستان هم از مطالبات مردم بوده که هنوز مطالعات آن هم انجام نشده لذا در زمینه راه ها جزو برنامه ها است.

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در بخش بهداشت و درمان نیاز به توسعه دارد ادامه داد: کمبود پزشک متخصص هم دردی برای این منطقه است که باید برطرف شود.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه گفت: نگرانی هایی در حوزه کشاورزی، محصولات باغی و زراعی وجود دارد که باید برنامه‌هایی در زمینه ساماندهی سامانه های آبیاری در دستور کار قرار گیرد.

علاقه مند به حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس

وی اولویت خود را عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد و افزود: پیگیری مطالبات فرهنگیان و اهالی رسانه در کمیسیون فرهنگی در اولویت خواهد بود تا به درد مشترک این قشر توجه شود، رتبه بندی معلمان، مطالبات بازنشستگان در خصوص پاداش و همسان سازی حقوق آنها از دیگر مباحثی است که بعد از ورود به مجلس پیگیری می کنم.

اشرف زاده با اشاره به برنامه‌های ملی خود گفت: طرح‌های بسیار خوبی در سطح کشور آغاز شده که استان خراسان جنوبی هم متاثر از آن بوده، بزرگترین رویداد راه آهن است و بنا به آماری که مسئولان ارشد استانی ارایه کرده اند ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن در حوزه خراسان جنوبی هزینه خواهد شد.

وی افزود: انتقال آب از دریای عمان که با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است و ۲۷۰ کیلومتر در استان انشعابات دارد نیز باید پیگیری شود.

این فعال فرهنگی و رسانه ای در خراسان جنوبی گفت: سال قبل زمستان خیلی سختی سپری کردیم و خط انتقال گاز از دشتک زابل به استان در حال احداث است لذا چنانچه به عنوان نماینده مردم به مجلس راه یافتند این موضوعات کلان را پیگیری خواهم کرد.

وی اضافه کرد: اصالتا اهل شهر سه قلعه از توابع شهرستان سرایان هستم و اولین بار وارد گود رقابت سیاسی از حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه شده ام.

حوزه انتخابیه ۲ نماینده نیاز دارد

اشرف زاده با اشاره به اینکه پهناورترین حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه است که کار را برای نظارت و پیگیری سخت می‌کند گفت: امیدواریم این موضوع در اولویت قرار گیرد تا یک نماینده به این حوزه انتخابیه اضافه شود.

وی درباره مساله شفافیت گفت: اعتقادی به اسراف در هزینه‌های تبلیغ ندارم و تاکنون حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان برای تبلیغات خود هزینه کرده ام که در مقابل هزینه های میلیاردی برخی نامزدها رقمی نیست لذا کف معمول را خرج خواهم کرد.

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم افزود: در حوزه پژوهش و تحقیقات دبیر فراخون ملی پرسش مهر هفت رئیس جمهور بودم و سعی کرده ام تجربیاتی که دارم را کامل تر کنم لذا از اوایل دوره جوانی به سمت رسانه آمدم ابتدا با خانه مطبوعات خراسان جنوبی همکاری خود را شروع کردم بعد در مطبوعات محلی به عنوان خبرنگار جذب شدم.

وی اظهار کرد: تجاربی که اینجا به دست آوردم سبب شد در صدا و سیمای استان از سال ۱۳۸۹ به عنوان گزارشگر، نویسنده، تهیه کننده، مجری و گوینده مشغول به کار شوم، مدتی در واحد خبر مشغول کار بودم و به توصیه دوستان وارد حوزه برنامه‌های چالشی صدا و سیما شدم لذا مردم بیشتر مرا به عنوان مجری برنامه پرسمان می‌شناسند.

اشرف زاده گفت: این تجارب رسانه ای باعث شد که به سمت نامزدی مجلس بروم چون اعتقاد دارم اگر مطالبه گر و پیگیر کار مردم باشیم کار بسیار بزرگی انجام داده ایم.

وی افزود: شعار انتخاباتی خود را معلم مطالبه گر انتخاب کرده ام که تنها یک شعار نیست بلکه یک توانایی محسوب می شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha