نامزد مجلس خبرگان: پیگیری مطالبات مردمی را جزو وظایف خود می‌دانم

شهرکرد- ایرنا- نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال و بختیاری گفت: رهبر معظم انقلاب مبحثی را مطرح کردند تحت عنوان مطالبه‌گری که در همین راستا اعتقاد من بر این است که مجلس خبرگان رهبری باید مطالبه‌گر باشد و تحقق خواسته‌های مردمی را در کنار وظایف ذاتی خود در راس برنامه‌ها قرار دهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آیت‌الله عبدالله کیوانی هفشجانی در گفت و با ایرنا افزود: هیچ سازمان و تشکیلاتی در نظام جمهوری اسلامی ایران از حیث تاثیرگذاری قابل مقایسه با این مجلس نیست چرا که بالاترین جایگاه در نظام ما که مبتنی بر ولایت فقیه و رهبری نایب امام زمان(عج) است، جایگاه رهبر معظم انقلاب است. اما نکته مهم در این خصوص این است که برخی‌ها در این اشتباه هستند که اعضای مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارند که بر شخص رهبری نظارت کنند در حالی که اینطور نیست، چرا که در جامعه اسلامی کسی بالاتر از ولی‌فقیه قرار ندارد و حکم ولی بالاتر از هر حکمی است اما منظور از نقش نظارتی مجلس خبرگان این است که اعضای این مجلس بر صفات رهبری نظارت دارند.

این نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خصوص دیدگاه خود پیرامون نقش و جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی نیز توضیح داد: یکی از عرصه‌های حضور و بروز نظر و رای مردم در نظام جمهوری اسلامی، حضور در انتخابات است.

کیوانی ادامه داد: از زوایای مختلف می‌توان نقش و جایگاه مردم در نظام اسلامی را تبیین کرد اما موضوع مهم در این خصوص این است که مقبولیت نظام اسلامی با رای و نظر مردم محقق می‌شود به طوری‌که در زمان حضرت علی(ع) نیز تا زمانی که مردم حکومت عدل علی(ع) را قبول نکردند، امام نخست ما شیعیان نتوانست تشکیل حکومت بدهند.

وی با بیان اینکه منشا قدرت حاکم نظام الهی مردم عدالت‌خواه هستند و خداوند قدرت ولی خود را از طریق مردم به وی تنفیذ کرده است، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم نقش مهمی و اساسی را در کشور ایفا کرده‌اند و تمامی برنامه‌ها و اهداف نظام به پشتیبانی مردم، حضور در صحنه و رای و نظر آن‌ها در انتخابات به پیش می‌رود و منشا قدرت و حاکمیت الهی هستند.

کیوانی گفت: مجلس خبرگان به وظایفی همچون نظارت بر صفات رهبری و یا انتخاب رهبر محدود نمی‌شود بلکه رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کسی در هر مسئولیت و جایگاهی که قرار دارد در قبال آن مسوول است و باید درصدد پیشبرد بهتر امور کشور و حل مشکلات مردم گام بردارد، رهبر معظم انقلاب مسئولیتی را که برای نمایندگان خبرگان رهبری مورد تاکید قرار دادند از آن به عنوان "مسئولیت بالتبع" یاد کردند یعنی اعضای خبرگان رهبری علاوه‌بر وظایف اولیه و ذاتی خود گروهی از اندیشه‌ورزان هستند که در راستای ارتقای بهتر امور کشور مسوول هستند و باید نقاط ضعف و قوت را بررسی کنند که در صورت ورود به مجلس خبرگان رهبری این مهم را به جد پیگیری می‌کنم.

این نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خصوص پیگیری مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود نیز بیان داشت: افتخار بنده این است که اهل این استان هستم و در طول سال‌هایی که در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل و یا تدریس بودم تبلیغ در استان خود را نیز در دستور کار داشتم و به لطف خدا در ماه مبارک رمضان شرح ۴۰ حدیث امام راحل را بعد از نماز صبح هر سال یک حدیث می‌خواندم که اکنون به حدیث ۲۴ رسیده‌ایم بر همین اساس بنده هر ماه رمضان در ۲۴ سال گذشته را در استان بودم و همواره نقش تبلیغی را ایفا کردم و در جلسات خانگی، سخنرانی‌ها و جلسات تبیینی متعددی حضور پیدا کردم و این روند را ادامه خواهم داد.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال و بختیاری گفت: رهبر معظم انقلاب پیش از این مبحثی را مطرح کرده بودند تحت عنوان مطالبه‌گری که در همین راستا اعتقاد من بر این است که مجلس خبرگان رهبری باید مطالبه‌گر باشد به ویژه در خصوص تحقق عدالت در کشور باید مطالبه‌گری کند.

وی انگیزه نامزدی برای انتخابات خبرگان رهبری را توصیه استادان خود عنوان کرد و گفت: "حب مقام" صفت رذیله‌ای است که می‌تواند خسارت‌های بسیاری برای فرد به همراه داشته باشد از همین رو همواره سعی کردم خود را از این صفت رذیله دور کنم و اکنون نیز که در این صحنه حاضر شدم توصیه‌های مکرر استادان، فضلا و همشهریان در این موضوع نقش اساسی داشته است. بنده مهمترین وظیفه خود را اجرای"منبر تبیین اندیشه انقلاب اسلامی" می‌دانم و از فرصت‌های شکل گرفته برای تحقق این وظیفه استفاده می‌کنم.

کیوانی با تاکید بر اثرگذاری حضور حداکثری و پرشور مردم این استان در انتخابات، افزود: مردم این استان در تمامی مراحل انقلاب اسلامی همواره پیشگام و پیشقدم بوده‌اند و هیچ‌گاه عقب‌تر از بقیه نبوده‌اند که نمونه بارز آن را در دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید شاهد بودیم و دشمن هر غائله‌ای که برای نظام شکل داد این مردم بودند که با حضور به موقع خود در صحنه آن را از میان برداشتند.

وی گفت:توجه به ظرفیت منبر موضوع مهمی است که نباید نسبت به آن غفلت ورزید، منبر هیچ موقع جایگاه خود را از دست نداده و همواره یک رسانه اثرگذار در موضوعات مختلف بوده است و خواهد بود چرا که منبر چند ویژگی دارد؛ اول اینکه با مردم دیدار چهره به چهره برقرار می‌شود، یک طرفه نیست و سخنران با مردم ارتباط دوطرفه و تنگاتنگ دارد و از سوی دیگر ارتباط محبت‌آمیز بین سخنران و افراد پامنبری وجود دارد چراکه اگر افراد کسی را قبول نداشته باشند پای منبر آن نمی‌نشینند، از همین رو نقش حوزویان برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات بسیار مهم و اثرگذار است.

بخشی از زندگی‌نامه این نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:

آیت‌الله عبدالله کیوانی متولد ۱۳۴۴ هجری شمسی در هفشجان شهرستان شهرکرد چهارمحال بختیاری دیده به به جهان گشود.

وی در سال ۱۳۶۰ برای نخستین بار برای شرکت در علمیات فتح‌المبین به منطقه اعزام و چند هفته دوره آموزشی گذراند که در این دوره با طلبه‌ای به نام رحیمی دهکردی آشنا شد. این آشنایی، کلید ورود به دنیای طلبگی و سربازی امام زمان(عج) و حضور در حوزه علمیه شد.

کیوانی همزمان با دروس حوزوی، تحصیلات غیرحوزوی خود را نیز ادامه داد. تحصیلات دانشگاهی وی تا اخذ دکترای عرفان اسلامی ادامه یافت.

وی علاوه بر تدریس دروس فقه (مکاسب) واصول ( کفایه) درس فلسفه (نهایه الحکمه ) و تفسیر المیزان در حوزه علیمه قم، از سال ۱۳۹۰ موفق به تدریس در مقطع کارشناسی در درس‌های فلسفه و علوم قرآنی در دانشگاه شد.

این نامزد مجلس خبرگان رهبری در سال‌‏های تحصیل، از محضر استادان بزرگی چون: علامه جوادی آملی و آیت الله سید احمد خاتمی و آیت الله احمد عابدی و مرحوم آیت الله مهندسی (ره) کسب فیض کرد.

وی ضمن تدریس در دانشگاه، حوزه و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در سطح کشور مقالات مختلفی در موضوع فلسفه، عرفان و کلام دارد که در مجلات تخصصی به چاپ رسیده است .

کیوانی هفشجانی که مبلغ برگزیده (رتبه اول استان) دفتر تبلیغات حوزه علمیه استان قم است با تاسیس موسسه فرهنگی - قرآنی منتظران مهدی(عج) در شهر هفشجان به تربیت جوانان مومن انقلابی مشغول است.

این استاد جانباز هنوز هم مثل سال‌های زمان جنگ گوش به فرمان رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(زید عزه) می‌باشد و در راه تربیت طلاب جوان در سنگر علم و اخلاق مشغول سربازی هستند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود و چهارمحال و بختیاری یک نماینده در این مجلس دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha