جمهوری اسلامی؛ قُطب جدید در برابر قدرت‌های جهان است

اصفهان-ایرنا- نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: جمهوری اسلامی؛ ابتکار امام راحل(ره) و قُطب جدید در برابر قدرت‌های جهان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی روز شنبه در برنامه تبلیغات انتخاباتی خود که از سیمای اصفهان پخش شد، افزود: وضعیت سیاسی جهان پیش از رُخداد انقلاب اسلامی به ۲ قُطب شرق و غرب تقسیم‌بندی می‌شد و کشورها به بلوک شرق یا نظام سرمایه‌داری وابسته بودند.

وی افزود: در این میان، همه کشورها در یک موضوع مشترک بودند و آن اینکه با مفهوم دین تضاد داشتند و دین را تنها در پوسته ظاهری آن مانند کلیسا و در تعارض با تمدن و رشد بشری می‌دانستند.

آیت‌الله عبداللهی افزود: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ با تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) و مُلهم از نهضت کربلا توانست خیل عظیم مردم را با خود همراه و بنیان نظام شاهنشاهی را ساقط و در برابر قدرت‌های شرق و غرب یک قُطب جدید ایجاد کند.

وی ادامه داد: سیاستمداران بزرگ جهان این مساله را مطرح کرده‌اند که بنیانگذار انقلاب نه‌تنها یک امام و مرجع تقلید بلکه یگانه سیاستمداری است که توانست مذهب، دین و سیاست را همراه با هم به حاکمیت برساند.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: شخصیت‌ها و تحلیلگران بزرگ جهان بر این باورند که امام توانست اقتدار و حاکمیتی را در برابر طاغوت و استکبار جهانی تثبیت کند که تا به امروز سَمبُلی امیدبخش برای مستصعفان جهان است.

عبداللهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی میراث امام راحل است، افزود: یک ویژگی مهم انقلاب این است که مردم به صحنه آمدند و با لبیک گویی به امام، نظام را پایه‌ریزی کردند، همانگونه که در طول تاریخ، همراهی پیروان در به نتیجه رسیدن حکومت‌ها تعیین‌کننده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی مردم در دفاع مقدس نیز بسیار چشمگیر و سهم اصفهان در این بزنگاه بسیار پُررنگ است، بطوریکه مردم این دیار در یک روز، پیکر نزدیک به ۳۰۰ شهید را تشییع و عصر همان روز دوباره کاروان بزرگی از جوانان خود را به جبهه‌ها اعزام کردند.

رای مردم؛ رمز ماندگاری نظام اسلامی

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی(ره)، ماندگاری نظام را بر مبنای رای مردم گذاشت، افزود: از همان ابتدا استقرار جمهوری اسلامی با رای گیری از مردم آغاز و سپس قانون اساسی با کمک شخصیت‌های برجسته کشور تدوین و تصویب آن به رای ملت گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات مختلف در سال‌هایی که از انقلاب می‌گذرد نمود مُبرهن و واضح مردمسالاری نظام دینی است و این شعار نیست.

آیت‌الله عبداللهی ادامه داد: پایه‌ریزی مجلس خبرگان رهبری نیز اقدام مهندسی شده امام راحل برای بقای مساله ولایت در نظام دینی است.

وی گفت: انتخاب رهبر در نظام اسلامی از طریق رای دادن مردم به فُقهای مجلس ِخبرگان امکانپذیر است.

وی افزود: مجلس خبرگان علاوه بر ماموریت محوری خود از طریق کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مختلف، به بررسی و تصمیم‌سازی در حوزه‌های مختلف می‌پردازند.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری به سوابق فعالیت خود در کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این مجلس در دوره چهارم و پنجم اشاره و بیان کرد: مشکلات اقتصادی، قاچاق واردات بی‌رویه، مدیریت فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، آسیب‌های اجتماعی، قوه قضاییه و مبارزه با فساد و بررسی سیاسی نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی از موضوعاتی بوده که در این کمیسیون‌ها با حضور وزیران کابینه بررسی شده است.

آیت‌الله عبداللهی به رویکرد دولت سیزدهم در هم‌افزایی با مجلس خبرگان رهبری اشاره و بیان کرد: چالش های فرهنگی و اقتصادی از دغدغه‌های مهم مجلس خبرگان است و کارگروه‌هایی نیز به همین منظور برای نقد و بررسی دقیق مسائل و ارسال نتایج به مسوولان فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی متولد ۱۳۲۶ در اصفهان و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم است. از سوابق وی می‌توان عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان، شورای عالی حوزه علمیه قم اشاره کرد.

آیت‌الله عبداللهی همچنین نماینده مردم اصفهان در دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری بوده است.

ریاست کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان و نماینده شورای عالی حوزه در ستاد امر به معروف و ستاد نهی از منکر نیز از دیگر سوابق اجرایی وی است.

٣٧ نفر در استان اصفهان به‌منظور تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ١٣ نفر تأیید شدند و با تغییر حوزه ۲ نفر از آنها، اکنون ١١ داوطلب در این انتخابات حضور دارند.

تبلیغات این دوره از انتخابات مجلس خبرگان از چهارشنبه ۲۵ بهمن امسال آغاز شد و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.

مجلس خبرگان رهبری در ۲۴ مرداد ۱۳۶۱ افتتاح شد؛ این مجلس نخستین گردهمایی خود را در ۱۹ آذر ۱۳۶۱ برگزار کرد. در دوران نخست مجلس خبرگان ۱۱ جلسه بوسیله اعضاء برگزار شد و عمر این مجلس از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۹ به طول انجامید.

مهمترین اقدام مجلس اول خبرگان را باید در انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای بعنوان رهبر انقلاب، پس از رحلت امام خمینی(ره) دانست.

دومین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۷ برگزار شد. سومین دوره خبرگان رهبری نیز تا سال ۱۳۸۵ با تشکیل ۱۶ جلسه به پایان رسید.

اما چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری را باید صحنه رقابت دانست. اوج این مباحث را نیز باید در حد فاصل سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ جست‌وجو کرد. در این دوره آیت‌الله محمد یزدی با رای اعضای مجلس خبرگان به ریاست رسید.

دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نیز از ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۳ به طول خواهد انجامید؛ هم اکنون آیت‌الله احمد جنتی ریاست این دوره را عهده‌دار است.

دوره مجلس خبرگان رهبری هشت سال است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha