فرایندهای مجلس خبرگان بر راهبردهای کشور تاثیرگذار است

اصفهان-ایرنا- نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: تصمیم‌گیری‌های راهبردی کشور مبتنی بر مجلس خبرگان است که این مساله اهمیت و جایگاه این نهاد و ضرورت دقت مردم در انتخاب کاندیداها را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: مجلس خبرگان بعنوان مهمترین محفل مشورتی کشور وظیفه انتخاب رهبر و نظارت بر استمرار صفاتی را که در قانون برای ایشان تعیین شده است، دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه نظارتی مجلس خبرگان یک فرایند دقیق و مستمر است، افزود: در حکومت اسلامی رهبر مسوول سیاست‌های کلان کشور از جمله جنگ و یا صلح است که این موضوع نمود اهمیت مجلس خبرگان و رویکردهای آن است.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: مجلس خبرگان در دوره تثبیت انقلاب و اکنون در گام دوم که فصل شکوفایی و به بارنشستن دستاوردهای نظام است، نقش محوری و تعیین کننده‌ای در کشور ایفاء می‌کند.

حجت‌الاسلام خطاط عنوان کرد: ارتباط آسان و گسترده با اقشار مردم شاخصه اصلی اعضای مجلس خبرگان است و این موضوع بدلیل اینکه آنها نیاز به حضور مستمر در تهران ندارند باید ملموس باشد.

وی در پاسخ به اینکه«چنانچه در انتخابات امسال رای بیاورید در کدام کمیسیون مجلس خبرگان فعالیت می‌کنید»، افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور فعالیت در کمیسیون‌های «نظارت بر عملکرد مسوولان بر اساس فرامین رهبری» و «ارتباطات عمومی و مردمی» را ترجیح می دهم.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در اصفهان افزود: بدنبال اجرا شدن توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهاد تبیین» اکنون نگاه مثبتی بویژه در نسل جوان به فضای سیاسی و فرهنگی کشور وجود دارد.

وی بصیرت افزایی و تقویت بینش سیاسی را راهکار ایجاد «شور انتخاباتی» در کشور عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط متولد ۱۳۴۴ در کربلا و اهل نایین اصفهان با تحصیلات سطوح عالی حوزه و خارج فقه است.

وی جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان از سال ۱۴۰۱ تاکنون است.

این کاندیدا همچنین ۱۲ سال مدیر مدرسه علمیه چهارباغ اصفهان بوده و به تالیف کتاب‌های حوزوی نیز پرداخته است.
نام وی به همراه آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، آیت‌الله مرتضی مقتدایی و آیت‌الله سید سعید حسینی جزو فهرست انتخاباتی «جامعه روحانیت مبارز» در انتخابات امسال است.
٣٧ نفر در استان اصفهان به‌منظور تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ١٣ نفر تأیید شدند و با تغییر حوزه ۲ نفر از آنها، اکنون ١١ داوطلب برای این انتخابات حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha