عملیات اجرایی یک هزار و ۴۴ واحد مسکونی دانشگاهیان در لرستان آغاز شد | فیلم

خرم آباد - ایرنا - عملیات اجرایی یک هزار و ۴۴ واحد مسکونی ویژه نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه های متاهلی دانشگاه لرستان روز شنبه همزمان با سراسر کشور با حضور رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار لرستان در حاشیه این مراسم افزود: در این راستا طی چند ماه گذشته اقدامات مستمری انجام و در نهایت ۱۵ هکتار زمین با انعقاد قرارداد بین استانداری، راه و شهرسازی و دانشگاه لرستان تامین شد.

فرهاد زیویار افزود: در این راستا تسطیح و آماده سازی زمین ها آغاز شده است تا بخشی از نگرانی جامعه دانشگاهی استان در راستای تامین مسکن از طریق نهضت ملی برطرف شود.

وی همچنین اضافه کرد: در سطح ملی برای تامین اعتبار زیرساخت آب، برق و گاز واحدهای مسکونی اختلاف نظر وجود دارد که این امر امروز با حضور رییس جمهور بررسی و مقرر شد بسته ای در استان ها از محل اعتبارات مولدسازی در نظر گرفته شود.

استاندار لرستان گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با مشکلات متعددی مواجه بودیم که با پیگیری های مستمر و اقدامات اساسی، منابع طبیعی و آبخیزداری پای کار آمد و مشکل اصلی تامین زمین برطرف شد.

به گزارش ایرنا امروز در سرارسر کشور عملیات اجرایی ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن ویژه نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه های متاهلی دانشگاه آغاز شد.

همچنین بر اساس آخرین اعلام اداره کل راه و شهرسازی لرستان ۱۲ هزار و ۹۷۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان طی هشت ماه امسال به مرحله آماده سازی و عقد قرارداد رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک هزار و ۹۰۰ واحد بیشتر است.

طی دوره چهار ساله سهمیه استان در ساخت مسکن ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد است که از این میزان، ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد حمایتی ، ۲۲ هزار و ۷۳ واحد خودمالک شهری، ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد بازآفرینی شهری و ۲۸ هزار مسکن روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha