آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های مازندران

ساری-ایرنا- رییس پلیس راه مازندران با اشاره به ورود سامانه بارشی، گفت: سطح جاده های این استان به علت بارندگی لغزنده و همچنین ترافیک خودرویی در تمامی محورها روان و عادی است.

سرهنگ یدالله جهان تاب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محورهای هراز و کندوان هم اکنون دارای بارش باران و سطح این ۲ محور لغزنده و ترافیک در هر دو مسیر رفت و برگشت این محورها عادی و روان است.

وی ادامه داد:‌ جاده سوادکوه دیگر محور مواصلاتی پُرتردد مازندران به دلیل بارندگی های خفیف این جاده لغزنده و منطقه گدوگ این جاده مه آلود است.

رییس پلیس راه مازندران وضعیت شرایط جوی محور کیاسر را نیز مه آلود گزارش داد و اظهار داشت: با توجه به بارش باران تمامی محورهای مواصلاتی استان لغزنده هستنند و رانندگان می بایست احتیاط لازم را اعمال کنند.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های مازندران

اداره کل هواشناسی مازندران پیشتر اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی از روز گذشته جمعه به مازندران دمای هوا کاهش یافت و هفته جاری هوای استان عمدتا ابری و گاهی بارندگی و سرد است.

براساس این گزارش دیشب جمعه در نیمه غربی مازندران از شهرستان نور به رامسر بارش های بیشتر شده بود و باعث آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای شد و بارش ها در ارتفاعات به صورت بارش برف بود.

هواشناسی مازندران از تداوم وجود سامانه سرد و بارشی برای امروز شنبه و فردا یکشنبه در استان خبر داد و اعلام کرد که البته در این روزها بیشتر بارش ها را در نیمه شرقی شاهد خواهیم بود.

همچنین پیش بینی حاکی از این است که کاهش دمای هوای مازندران امروز شنبه محسوس تر خواهد بود به طوریکه در دامنه های نزدیک به شهرهای ساحلی در ارتفاعات بالاتر از ۴۰۰ متر بارش برف خواهیم داشت.

هواشناسی مازندران توضیح داد : شرایط جوی بارش برف و باران در محورهای کوهستانی سبب کاهش دید و کولاک می شود و احتمال بروز اختلال تردد برای خودروها وجود دارد.

همچنین از بعدازظهر یکشنبه شدت ناپایداری های جوی در استان مازندران کم خواهد شد. هم اکنون دریای خزر مواج و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha