نمایندگان از دخالت در انتخاب مدیران پرهیز و نظر مشورتی ارایه کنند+فیلم

ارا ک - ایرنا - داوطلب داوزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب با تاکید بر شایسته سالاری گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت برای انتصابات مدیران، نظر مشورتی ارایه کنند و از دخالت و اعمال سلیقه پرهیز کنند.

«حمیدرضا ملکی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استان مرکزی با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه نیست بلکه با فقر فکری مدیریتی که به بحران تبدیل شده، مواجه است.

وی بیان کرد: می‌توان کارگروهی توسط نخبگان استان، تشکیل و با توانمندسازی فکر و اندیشه برای توسعه سرزمین امامین انقلاب قدم‌های موثری برداشت.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و محلات بیان کرد: اولین داوطلبی هستم که با تدوین برنامه‌های راهبردهای و عملیاتی، حوزه انتخابیه استان را به شکل جداگانه بررسی کرده و براساس برنامه، سند آمایش سرزمینی که رساله بنده است براساس مزیت منطقه‌ای وضعیت موجود، مشکلات و راهکارها سنجیده شده است.

ملکی ادامه داد: براساس این سند آمایش، برای توسعه بخش‌های مختلف استان شامل اقتصادی، بهداشت و درمان، فرهنگ و کشاورزی به خوبی دیده شده و برای تحقق این مهم راهکارهای علمی تدوین شده است.

وی با تاکید برا اینکه، منابع انسانی لوکوموتیو محرکه توسعه محسوب می‌شود، بیان کرد: علت اینکه افراد بومی در این استان نمی‌مانند و خارج می‌شوند این است که انگیزه از اندیشه و فکر توسعه آنان گرفته شده است.

ملکی افزود: من تصمیم گرفتم در استان خودم، به تفکر رای دهم و اولین گام بنده هم این است که مردم را پای صندوق رای بیاورم زیرا حیثیت نظام نباید در مقابل بیگانگان آسیب ببیند.

وی شکوفایی اقتصاد روستا، را از برنامه‌های خود به عنوان یک کاندی دانست و ادامه داد: باید به سمت پویایی اقتصاد روستا براساس آمایش سرزمین و سند توسعه روستا، طبق مزیت و ظرفیت هر منطقه، حرکت کرد.

این داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی با ذکر مثالی مزیت‌سازی منطقه را درباره محصول کشمش خنداب یادآوری شد و گفت: اکنون بسته‌بندی بازار پسند و لوکس برای این محصول وجود ندارد درحالی که با انجام آن می‌توان برای ۳۵ هزار تن کشمش تولیدی شهرستان خنداب ارزآوری ایجاد کرد.

ملکی افزود: ایجاد انبارهای مناسب برای نگهداری محصولات کشاورزی به ویژه سردخانه موجب می‌شود تا محصولات بازارمحور شکل گیرد و در کمترین زمان از محل فروش محصولات کشاورزی به پول دست یافت.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی اراک، کمیجان و خنداب، درباره پویایی واحدهای صنعتی در استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور، افزود: لازم است واحدهای تولیدی استان به آخرین تکنولوژی مجهز شوند و جذب نیروهای متخصص مورد توجه قرار گیرد.

ملکی درخصوص آلودگی هوای اراک و شازند نیز گفت: نیروگاه شازند مهمترین علت آلودگی هوا در این ۲ شهر استان است که اولین گام در این حوزه تغییر مکانیزیم سوخت یعنی از مصرف مازوت به گاز است و در مرحله دوم استفاده از تجهیزات فیلتراسیون است.

وی با تاکید براینکه جان مردم از صنعت ارزشمندتر است، افزود: در آخرین مرحله باید برای جابجایی این واحد اقدام شود و از استقرار آن در محدوده شهر به جد، خودداری شود.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب بیان کرد: مصوبات زیادی در خصوص آلودگی هوا در استان مطرح شده اما آثار آن در جامعه مشهود نیست.

استان مرکزی با یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و ۶ حوزه انتخابیه هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha