اولویتم رفع موانع تولید با هدف تقویت اقتصاد داخلی است+فیلم

اراک-ایرنا- داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان معتقد است بخش تولید در حوزه انتخابیه و کشور باید تقویت پیدا کند و یکی از راهکارهای آن تغییر شیوه سبک زندگی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا جعفری» عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یکی از مهمترین مسائل استان مرکزی و حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان اجرای ناقص سیاست خصوصی سازی در چند سال گذشته است که آثار نامطلوبی در بحث تولید داشته و تبعات آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: واردات بی‌رویه تجهیزات راه‌سازی و جاده‌ای باوجود تولید این تجهیزات در استان یکی از مسائلی است که نیاز به پیگیری دارد.

داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیریت صنعت استان نتوانسته ارتباط مناسبی در سطح ملی داشته باشد که با رایزنی واردات اقلامی که در این استان صنعتی تولید می‌شود را کاهش دهد چراکه کاهش واردات باعث رونق تولید این تجهیزات در داخل استان می‌شود.

جعفری بیان کرد: کمبود نقدینگی و نیاز به تسهیلات کم‌بهره از دیگر مشکلات بخش صنعت و کشاورزی استان و حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان است.

مسئله کم‌آبی باید پیگیری شود

داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب بیان کرد: حوزه کشاورزی نیز مشکلاتی وجود دارد که مهم‌ترین مسئله مربوط به کمبود آب می‌شود. در این رابطه باید زمینه بهینه سازی مصرف آب فراهم شود که تاکنون به درستی انجام نشده است.

آلودگی هوا و نبود مرکز ماده ۱۶ در اراک از دیگر مسائل و مشکلات است که نیاز به بررسی و پیگیری دارد.

جعفری بیان کرد: البته این موارد کار نماینده مجلس شورای اسلامی نیست اما پیگیری و نظارت وظیفه نماینده است.

بودجه استان مرکزی متناسب با این استان نیست

داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب افزود: از دیگر دغدغه‌های حوزه انتخابیه و استان مرکزی می‌توان به ناکافی بودن بودجه اشاره کرد که باید با حمایت‌های ملی متناسب با نیازهای استان تعریف شود.

جعفری گفت: برای پرداختن به مسئله تولید باید سبک زندگی تغییر و به درستی هدایت شود به نظر من ریشه تمام فسادها در این مسئله نهفته است که برای این مهم باید گفتمان اجتماعی در سطح ملی شکل بگیرد و نقش آموزش و پرورش در این رابطه بسیار مهم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی چه نقشی را باید در انتصاب استانی ایفا کند؟

وی بیان کرد: نماینده مجلس شورای اسلامی نباید وارد بحث انتصاب‌های استانی شود و معتقدم این دخالت در دیگر بخش‌ها است که می‌تواند آسیب‌زا باشد.

داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب اضافه کرد: قطعا مدیری که به اصرار یک نماینده انتخاب شود به نوعی وابسته به نماینده است و دیگر نمی‌توان از نقد، نظارت و پیگیری انتظاری داشت.

نماینده باید عملکرد مدیران را بررسی و نقد و نظارت را در دستور کار قرار دهد و در مواردی مورد نیاز مشورت انجام دهد اما در انتصاب نباید دخالتی شود.

آیا ساختار مجلس شورای اسلامی نیاز به تغییر دارد؟

جعفری افزود: معتقد هستم ساختار مجلس شورای اسلامی نیاز به اصلاح دارد، در حال حاضر خانه ملت از لحاظ تعداد نمایندگان نسبت به اغلب کشورها کمتر است و در این خصوص باید بازنگری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید از هر استان در کمیسیون‌های مختلف نماینده حضور داشته باشد که به دلیل کمبود تعداد نمایندگان این امکان فراهم نیست.

مجلس باید به سمتی حرکت کند که زمینه تاثیرگذاری مردم در حکمرانی بیش از پیش ارتقا پیدا کند و باید ارتباط موثری در این خصوص برقرار شود.

مسئولیت حوزه قرآنی و فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اراک، معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون فرهنگیان کشور، معاونت دفتر ارتباطات حوزه معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بخشی از مسئولیت‌های محمدرضا جعفری داوطلب نمایندگی داوزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha