چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در قشم گشایش یافت

قشم - ایرنا - چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته با حضور ۴۰ شرکت معتبر تولیدی و نمایندگانی از تولیدکنندگان مصالح و تاسیسات ساختمان کشور عصرپنجشنبه با حضور معاونین سازمان منطقه آزاد و دیگر مسئولان محلی در محل سالن مرکز نوآوری و نمایشگاه های بین المللی این جزیره گشایش یافت.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه انواع محصولات ساختمانی از جمله تجهیزات خانه هوشمند، دیوارهای سبک بتنی و الکریت مقاوم در برابر آوار، آجرهای نسوز، قزاقی و بتنی، کاشی های لعابدار، تجهیزات سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان، درب ضد سرقت، پنجره های دو جداره و سیستم های سرمایشی و گرمایشی به نمایش گذاشته شده است.

سعید اکبریان با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه بعداز چهار سال وقفه(سال ۱۳۹۸) برپا شده، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که نمایندگانی از ۴۰ شرکت از سراسر ایران و همچنین فعالین صنعت ساختمان قشم نیز در آن حضور دارند، با هدف آشنایی تعاونی های مسکن و انبوه سازان کشوری و استانی با آخرین فناوری های صنعت ساختمان در نگین خلیج فارس برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در ۲ هزار ۵۰۰ مترمربع مساحت و در ۴۰ غرفه برپا شده و تا ۲۹ بهمن از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای علاقمندان است.

وسایل تزئینات داخلی، مصنوعات چوبی، کاشی های لعابدار، مخازن پلی اتلیین، صنایع درب و پنجره های دوجداره، نرده های حفاظتی، عایق های حرارتی و صوتی، لوله و اتصال یو پی وی سی ، ساختمان های پیش ساخته با کاربری مسکونی، اداری و تجاری، پروفیل آلومینیوم، سیم و کابل، گچ سوپر میکرونیزه (روکار)، سازه های "مودولار و ژئو دیزاین" از جمله صنایعی هستند که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

مواد اولیه ساختمان نظیر انواع بتن سبک، مکمل های بتنی، صنایع تکمیلی، انواع کاغذ دیواری، برق و نورپردازی ساختمان نیز از دیگر صنایع حاضر در این نمایشگاه به شمار می روند.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی ترین جزایر ایران و خلیج فارس است.

از سوی دیگر، ویژگی‌ های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌ شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌ های این منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌ بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌ های انرژی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha