آبیاری ۶۵۰ هکتار زمین کشاورزی اسلامشهر با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ کانال محمدیه

اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر با اشاره به راه اندازی ایستگاه پمپاژ ESP۲  کانال محمدیه آبیاری در دهه مبارک فجر گفت: با آغاز فعالیت این ایستگاه ۶۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی پایین دست این کانال تحت پوشش قرار گرفتند و در مصرف آب نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب صرفه جویی شد.

به گزارش ایرنا، حسین حبیبی شامگاه سه شنبه در ادامه نشست‌ با اقشار مردم در قالب طرح «باهم انقلاب، باهم انتخاب»در دیدار با کشاورزان، دامداران، پرورش دهندگان ماهیان و طیور، صاحبان مراکز گلخانه‌ای و زمین‌های زراعی در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: ۴۳درصد شهرستان اسلامشهر متعلق به بخش کشاورزی است که این امر اهمیت پرداختن به موضوعات حوزه کشاورزی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به حضور هر ۲ وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در اسلامشهر و نشست با فعالان این بخش جهت بررسی و رسیدگی به مسائل شهرستان گفت: همچنین در ۲ سال گذشته در طرح «چهارشنبه‌ها با تولید» با حضور اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به واحدهای کشاورزی ، دامداری و مراجعه و سعی کردیم مشکلات فعالان این بخش را به صورت ویژه رسیدگی و برطرف کنیم.

آبیاری ۶۵۰ هکتار زمبن کشاورزی با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ کانال محمدیه در اسلامشهر

فرماندار اسلامشهر همچنین به تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح انتقال پسآب تصفیه خانه واوان به طول ۱۱ کیلومتر به ابتدای کانال نواب توسط وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح آب مصرفی ۲۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جنوبی شهرستان تامین می شود.

وی تصریح کرد: اجرای سامانه نوین آبیاری به میزان ۷۰درصد بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان و آغاز صدور شناسنامه باغات و سند دار کردن اراضی کشاورزی با هدف تثبیت مالکیت و حفظ کاربری اراضی کشاورزی از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه است.

حبیبی با بیان اینکه برای حفظ کاربری اراضی محکم پای کار بوده‌ایم، چرا که این زمین ها سرمایه ملی است و باید برای نسل بعد بماند، گفت: درهمین راستا ۳۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آزادسازی و یکهزار و ۹۷ مورد ساخت و ساز غیر مجاز نیز اعاده به وضع سابق شد.

آبیاری ۶۵۰ هکتار زمبن کشاورزی با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ کانال محمدیه در اسلامشهر

وی در خصوص حقابه کشاورزان منطقه از کانال محمدیه گفت: تنها ۱۷.۷ درصد حقآبه از کانال محمدیه به کشاورزان اسلامشهر می‌رسد، بعد از گذشت چندین سال باید بازنگری در این طرح صورت گیرد و بر مبنای سطح زیر کشت به شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم تخصیص آب تعلق گیرد.

گفتنی است در نشست تخصصی کشاورزان با فرماندار اسلامشهر مشکلات بسیاری مطرح شد که از اهم آنها می‌توان به تامین حق آب کشاورزان، بوی تعفن و مشکلات زیست محیطی تصفیه خانه فیروز بهرام، تامین سوخت برای موتورهای آبی که در کانال محمدیه هستند، بازبینی حقابه کانال محمدیه، جلوگیری از واردات محصولاتی که کشاورزان توان تولید آنها را دارند، قطعی برق چاه‌های کشاورزی در زمان کم مصرفی، زمان بر بودن صدور مجوزها برای آغاز به کار در حوزه گلخانه، نخاله ریزی در کنار اراضی کشاورزی و جاده ها، کم شدن میزان گازوئیل تخصیص یافته به کشاورزان بابت سوخت تراکتور، تداخل حریم و مشکلات صدور مجوز بین شهرداری‌های اسلامشهر و منطقه ۱۸ تهران، مداخله ادارات غیر کشاورزی در حوزه کشاورزی، ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره کرد.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha