فرماندار اسلامشهر: اولویت ها در اجرای طرح های شهرستان مشخص شد

اسلامشهر- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به پروژه های جاری شهرستان اظهار داشت: اولویت های شهرستان در حوزه های مختلف به صورت تخصصی مطرح و تصمیمات کارگشا و اثربخشی برای تسریع در رسیدگی به آنها اتخاذ شد.

به گزارش ایرنا ،نشست بررسی و رسیدگی به موضوعات مهم و زیر ساختی شهرستان اسلامشهر به ریاست میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران و با حضور مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حسین حبیبی با بیان اینکه تعیین تکلیف طرح های هادی روستایی از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت، افزود: تامین اعتبار لازم و تسریع در فرآیند تهیه و تصویب طرح های هادی روستاهای شهرستان از سوی بنیاد مسکن مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار اسلامشهر ادامه داد: ضرورت استقرار اداره بنیاد مسکن در شهرستان با توجه به جمعیت ۵۰ هزار نفر ساکن در روستاهای اسلامشهر، رفع معارض احداث پروژه نهضت ملی مسکن(شهید کلانتری) در روستای ده عباس و ضرورت تامین و احداث سرانه های آموزشی، بهداشتی و... مربوط به پروژه هزار واحدی شرکت تجهیز محیط در واوان همزمان با ساخت این واحدها توسط بنیاد مسکن استان تهران از دیگر مواردی بود که به تصویب رسید.

حبیبی ادامه داد: تسریع در تهیه و ابلاغ طرح هادی شهر احمدآباد مستوفی و تصویب طرح جامع شهر چهاردانگه پیش از پایان سال و تسریع در بررسی و اعلام نظر شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران در خصوص طرح پیشنهادی برای اصلاح میدان پیامبر اعظم(ص) احمدآباد مستوفی نیز از جمله مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار ویژه اسلامشهر: اولویت ها در اجرای طرح های شهرستان مشخص شد

وی همچنین به بررسی آخرین وضعیت احداث کمربندی جنوبی که شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم را به یکدیگر متصل می کند، اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تغییر مسیر این کمربندی در بخشی که در مجاورت واحدهای مسکونی مربوط به اراضی موسوم به برنامه و بودجه در بخش انتهایی واوان قرار دارد اقدام کند.

حسین حبیبی با اشاره تصویب تسریع در پرداخت اعتبارات مربوط به تکمیل مخزن پنج هزار مترمکعبی واوان خاطر نشان کرد: همچنین در این نشست مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نسبت به تامین اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل پروژه پمپاژ آب sp1 که نزدیک ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت راه اندازی می تواند آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی واقع شده در بخش شمالی کانال محمدیه را انجام دهد اقدام کند.

وی همچنین به طرح مشکل افرادی دارای مجوز ایجاد گلخانه برای احداث دیوار حاجب و برخی اماکن مورد نیاز در اراضی خود پرداخت و گفت: در این زمینه نیز مقرر شد موضوع از سوی معاونت عمرانی استانداری و جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون ماده ۵ استانداری مطرح و در صورت امکان مجوزی برای کلیه متقاضیانی که با این مشکل مواجه هستند صادر شود.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: شهرداران شهرستان نیز به پروند های معطل مانده در کمیسیون ماده ۵ استانداری و کارگروه زیربنایی اشاره کردند که در این زمینه نیز مقرر شد در اسرع وقت به پرونده های شهرداری ها رسیدگی و تصمیم گیری لازم درباره آنها صورت گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha