نامزد خبرگان رهبری در استان یزد: به حضور پرشور مردم در انتخابات خوشبین هستم

یزد- ایرنا - نامزد مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان یزد گفت: با وجود آنکه مردم با مشکلاتی دست به گریبان هستند اما با توجه به بلوغ فکری که آنها از خود نشان داده‌اند به حضور پر شورشان در انتخابات ۱۱ اسفندماه خوشبین هستم.

"سیدمحمودرضا محصل همدانی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گواه این موضوع این است که همگی امسال از نزدیک شاهد حضور پر رنگ تر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودیم و آن را لمس کردیم و خبرگزاری ها نیز از رشد حداقل ۲۰ درصدی خبر دادند که انشاء الله نوید بخش حضور پر شورتر مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات اظهار کرد: گاهی اوقات برای فهمیدن اهمیت و ضرورت یک کاری، لازم نیست فلسفه و برهان خاص و پیچیده ای برای آن ارائه کرد؛ از حضرت امام خمینی رحمت الله علیه نقل می‌کنند که ایشان در پاریس به هنگام مراجعت به ایران با درخواستهایی مواجه می شوند که خواهان کمی تاخیر برای برگشت بودند و امام می فرمودند "از این همه اصرار از سوی برخی از انسانهای خاص، فهمیدم که نفعی بزرگی برای آن ها وجود دارد که ما بی خبریم" لذا این مرد بزرگ در اولین فرصت ممکن به ایران برگشتند و جلوی تسلط کامل نظامیان شاهنشاهی بر امور گرفته شد و اجازه نداد اهدافشان را اجرا کنند .

محصل همدانی خاطرنشان کرد: همین قضیه هم امروز وجود دارد و از این همه تبلیغات خاص و هدفمندی که از سوی بدخواهان انجام می‌شود جای فکر و اندیشه وجود دارد؛ چگونه است کسانی که در سالهای سخت جنگ و تحریم، هیچ لحظه ای در کنار ملت نبودند و کوچکترین قدمی برای رفع رنج های مردم بر نداشتند و حتی کوچکترین اثری از ناراحتی در چهره آن ها دیده نشد حالا تا این حد دلسوز و مهربان شده اند و با صرف هزینه های سنگین، دلسردی و وادادگی را تبلیغ می کنند و مردم را از حضور پر شور نهی میکنند؟

وی تصریح کرد: اگر عده ای از عزیرانمان برای حضور در انتخابات دلسرد هستند و رغبتی برای حضور پر شور ندارند جای هیچ ملامت و خرده ای نیست زیرا مردم شریف ما کارنامه درخشان و سفیدی دارند و برای آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه های جانی و مالی فراوانی را تقدیم کرده اند و مسوولان باید شرمنده وضعیت موجود باشند که چرا کار به این جا رسیده است .

وی گفت: با این حال نباید از این نکته غافل بود که عدم حضور نه تنها مشکلی از مشکلات کشور را نخواهد گشود بلکه بر مشکلات هم خواهد افزود.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: انتخابات برآیندی از خرد جمعی است و محروم شدن از خرد برخی از افراد جامعه می تواند هم فرصت سوز و هم آسیب زا باشد و چه بسا به ورود برخی نااهلان مجال دهد و دود آن به چشم همه برود و خصوصا حضور کم فروغ و بی رنگ در عرصه انتخابات، پیامی جز ضعف و خستگی نخواهد داشت و برای بدخواهان و کینه ورزان پیام مسرت بخشی است که برای دشمنی خود، بیشتر تلاش کنند و مصمم برای اذیت ملت برنامه ریزی کنند.

محصل همدانی گفت: هیچ گاه نباید فراموش کرد که حضور در انتخابات به معنای به سامان بودن امور و درخشان بودن عملکرد مسوولان نیست بلکه بدین معناست که ما برای رسیدن به قله های موفقیت و گذر از سختی ها، سخت ایستاده ایم و از اخم هیچ کسی هم نمی ترسیم مثل یک پدر و مادر؛ که مهربان و با صلابت چون کوه در سختی های زندگی پشت سر فرزند خود ایستاده اند هر چند آن فرزند پر از اشتباهات و خطاها باشد.

جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری

این نامزد مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری افزود: به مساله ولایت فقیه هرگونه که بنگریم چه آن را از مسائل علم کلام بدانیم و به مانند امام خمینی (ره) آن را ادامه دهنده ولایت ائمه معصومین (ع) بدانیم و چه جایگاه آن را تنزل دهیم و آن را در حد ضرورت عقلی پائین بیاوریم به هر حال باید انسان والامقام و ارزشمندی بر این مسند رفیع بنشیند که خداترس، برحذر از هوا و هوس، اسلام شناس، مدیر و مدبر و نظائر آن باشد.

نباید از این نکته غافل بود که عدم حضور در انتخابات، نه تنها مشکلی از مشکلات کشور را نخواهد گشود بلکه بر مشکلات هم خواهد افزودوی اظهار کرد: لذا این جا است که ضرورت شناسایی و کشف چنین گوهری خود را نشان می دهد؛ در جمهوری اسلامی این رسالت، برعهده مجلس خبرگان رهبری نهاده شده است تا علاوه بر معرفی، بر امور فقیه جامع الشرایط نظارت هم داشته باشد تا خدای ناکرده دچار انحراف نشود و شرایط اساسی رهبری را از دست ندهد.

محصل همدانی گفت: علاوه بر این مجلس خبرگان، به واسطه جایگاهی که پیدا می کند هم می تواند به تقویت رهبری بپردازد و هم می تواند زبان گویای مردم در بیان خواسته‌های به حق یا بیان کننده آلام ایشان باشد و رسالت مطالبه گری را با جدیت پیگیری کند و همگان را از برکات آن بهره‌مند سازد.

ویژگی‌های نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی

وی با اشاره به ویژگی یک نماینده خوب در خبرگان و یا مجلس شورای اسلامی افزود: برای خوب بودن یک نماینده چه در مجلس خبرگان و چه مجلس شورا خصیصه و صفات متعددی دخیل است اما از بین همه آن ویژگیها به نظر می رسد ۲ ویژگی از اهمیت خاصی برخوردار است که اگر یکی از آن ها نباشد می توان آسیب زا و خطرناک باشد.

نامزد خبرگان رهبری در استان یزد: به حضور پرشور مردم در انتخابات خوشبین هستم

محصل همدانی ادامه داد: شرط اول تدین و امانت داری است ؛ همه جا به فکر خدا باشد و قلمش برای خدا بنویسد، گفتارش و رفتارش برای رضای خدا باشد و حال که مردم او را امین خود دانستند و امور خود را به او سپردند امانتدار خوبی باشد و جز مصالح خدا و مردم چیز دیگری را در نظر نگیرد و مصالح حزبی و شخصی برایش اهمیت نداشته باشد وگرنه جز خسارت زدن، وجودش ثمره ای برای دیگران نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: دومین شرط کارآمد بودن است باید شخص به قدری توانمند باشد که بتواند وظایف تعریف شده و محول شده را به درستی انجام دهد .

ظرفیت‌های استان یزد

این نامزد انتخاباتی به ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: استان یزد از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی به لطف خدا بهره مند است؛ از بحث گردشگری گرفته تا کیفیت خوب درمان یا تبدیل استان به قطب صنعتی و دانشگاهی، داشتن معادن خوب و سرشار، همه از الطاف و ظرفیت های این خطه است.

وی افزود: معتقدم فرهنگ غنی و بالای مردم شریف استان و دین مداری آن ها و علم دوستی و سخت کوشی و صبوری آن ها بزرگترین نعمت الهی است که هم فرصت ساز است و هم باعث شکوفا شدن سایر فرصت ها خواهد شد.

محصل همدانی خاطرنشان کرد: مشکلات استان نیز چیز پوشیده و مبهمی برای مردم نیست بحران کم آبی و مشکل تامین پایدار منابع آبی یکی از دغدغه های مردم و مسوولان است که مشکلات زیادی را هم به دنبال داشته است یا مثلا بحث آلودگی هوا یا مشکلات حاشیه نشینی کم کم در حال تبدیل شدن به یک دغدغه بزرگی است.

وی اضافه کرد: یک نامزد مجلس خبرگان، چیزی که بیشتر از مشکلات باید به آن توجه کند و در تقویت هر چه بیشتر آن تلاش وافری نماید این است که باید همراهی و همدلی تمام شخصیت های موثر در استان را بیشتر کند .

زندگی‌نامه محصل همدانی، نامزد مجلس خبرگان رهبری در یزد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمودرضا محصل همدانی در خرداد ماه سال ۱۳۶۲ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود، پدر او آقای سید عبدالوهاب محصل همدانی از دبیران ریاضی و خوشنام یزدی است که عمر شریف خود را به تربیت فرزندان این مرز و بوم در شهرستان یزد، مهریز، تهران و قم صرف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود رضا محصل همدانی علیرغم امکان تحصیل در دانشگاه، در سال ۱۳۸۱ وارد حوزه علمیه مقدسه قم شد و در مدرسه علمیه مبارکه شهیدین شروع به کسب معارف دینی و اسلامی نمود.

وی در سال ۱۳۸۷ برای تحصیل سطوح عالی حوزه، وارد مدرسه تخصصی فقه و اصول امام محمد باقر علیه السلام تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی شد و از اساتید فرهیخته آنجا بهره مند گردید و در سال ۱۳۹۱ وارد درس خارج فقه و اصول گردید و از محضر آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی و آیت الله العظمی شب زنده دار و آیت الله العظمی قائنی کسب فیض نمود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود رضا محصل همدانی در سال ۹۴ با تایید و اجازه دو تن از اساتید بزرگ خود همچون حضرات آیات عظام شب زنده‌دار و قائنی اجازه تدریس در سطوح عالی را کسب کرد.

وی در کنار تدریس سطوح عالی حوزه در مدرسه مبارکه فیضیه و دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه، در مقطع دکتری رشته فقه و مبانی حقوق دانشگاه قم نیز مشغول به تحصیل است.

احیا و تصحیح تعلیقه سید حسن اشکذری بر کفایه آخوند معروف به «لسان المصنف» از جمله آثار او است.

سه داوطلب به نام‌های ابوالقاسم وافی، حسینی نسب و محصل همدانی، برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha