۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85385182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین های ویژه میلاد امام حسین(ع) در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - آیین های ویژه سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع) سومین امام شیعیان و سرور آزادگان جهان دوشنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم قشم در برخی مسجدها و حسینیه های بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشن ها برنامه های متنوعی به خصوص سخنرانی، مولود خوانی، تبیین فضایل و سجایای اخلاقی این امام همام، شرح ویژگی ها و زندگانی سراسر نور امام حسین(ع) و نظایر آن بیان شد.

اقشار مختلف مردم قشم ضمن چراغانی خیابان ها به صورت خودجوش با راه اندازی ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف شهر، با پخش شربت و شیرینی میلاد خجسته امام حسین(ع) را جشن گرفتند.

جزیره نشینان قشمی که همگام با سایر نقاط کشور با آذین بندی خیابانها و محلات و میادین شهرها و نقاط مختلف این شهرستان به استقبال جشن های شعبانیه رفته اند، دوشنبه شب با برگزاری مراسم جشن و شادمانی، خجسته میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) را گرامی داشتند.

آذین بندی با چراغ های الوان، نصب پلاکاردهای مختلف به مناسبت میلاد مسعود امام حسین(ع) و روز پاسدار، میلاد امام زین العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز از سوی شهروندان، اداره ها و مراکز تجاری در این منطقه جلوه زیبایی از عشق و ارادت دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) در این منطقه را به نمایش گذاشته است.

در این مراسم که تا پاسی از شب ادامه داشت، قاریان قرآن به تلاوت قرآن کریم و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مدیحه سرایی در رثای آن امام همام پرداختند.

پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: "حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً" یعنی "حسین از من است و من از حسین هستم، کسی که حسین را دوست دارد خداوند او را دوست می‌دارد. "

سومین پیشوای شیعیان جهان، امام‌حسین(ع) ماه شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و سال‌های بعد با قیامی سرنوشت‌ ساز، آموزگار آزادگی و شجاعت نام گرفت و این گونه به جامعه اسلامی حیاتی تازه بخشید.

امام حسین(ع) دارای لقب‌هایی همچون «سیدالشهدا، الشهید السعید، الامام الثالث، رشید، طیّب، وفیّ، مبارک، سبط، تابع لمرضاه الله و الدلیل علی ذات الله» است و کنیه ایشان «ابوعلی» به شمار می‌آید.

سرور شهیدان در دوره کودکی از وجود پرمهر حضرت محمد(ص) کسب فیض کرد و پس از رحلت رسول اکرم(ص) و حضرت فاطمه(س) به مدت ۳۰ سال از سرچشمه دانش بی‌پایان پدر بزرگوار خویش، حضرت علی(ع) بهره‌مند شد.

ایشان در تمامی دوران سخت امامت نخستین پیشوای شیعیان، یار و یاور پدر بود و پس از شهادت آن امام بزرگوار به مدت ۱۰ سال در کنار امام‌حسن(ع) در راه پیشبرد اهداف اسلامی گام های مهمی برداشت.

امروز (سه شنبه) سوم شعبان سال ۱۴۴۵ قمری برابر با سالروز ولادت امام حسین(ع)، سومین امام شیعیان است.

می دانیم که تمام شیعیان جهان و بسیاری از مسلمانان و حتی برخی از پیروان سایر ادیان الهی، ارادت خاصی به امام حسین(ع) داشته و دوستدار آن حضرت هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha