۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85385146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای سنگفرش در روستاهای قزوین سه و نیم برابر افزایش داشت

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: اجرای سنگفرش در روستاهای این استان برای سال جاری ۱۳۹ هزار متر مربع بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش سه و نیم برابری همراه است.

لیلا غریب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: میزان سنگفرش انجام شده در روستاهای استان قزوین طی سال گذشته ۳۰ هزار متر مربع بود که امسال و براساس خواسته روستایان و همت شوراها و دهیاران این اقدام مهم به میزان قابل توجهی رشد داشته است.

وی به دیگر اقدامات عمرانی در روستاهای این استان پرداخت و تصریح کرد: ۱۴۲ هزار متر جدول گذاری، یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت، احداث ۱۰ هزار و ۹۶۷ متر مکعب دیوار سنگی، احداث هفت هزار و ۲۵ متر مربع بوستان و فضای سبز، نصب ۷۲۷ سطل زباله و ۲۲۴ پل فلزی تنها بخشی از اقدامات انجام شده در سال جاری بوده است.

غریب با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در روستاهای استان قزوین هزینه شده است، ادامه داد: تمام طرح‌های عمرانی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت و دارای دهیاری به مرحله اجرا گذاشته شدند.

به گفته این مسوول، امسال همچنین ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش دهیاران و شوراها در استان قزوین انجام شده که بخش قابل توجهی مربوط به توانمندسازی دهیاران و شوارها در حوزه امورات اداری بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه جمع آوری پسماند که با مدیریت دهیاران انجام می‌شود، به ازای هر نفر ساکن روستا ماهانه ۱۵۰ هزار ریال لحاظ شده تا جمع آوری و انتقال پسماند به شکل مستمر انجام شود.

گفتنی است، استان قزوین دارای ۸۴۳ روستای دارای سکنه و ۶۷۶ دهیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha