۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85384309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قشم در آستانه اعیاد شعبانیه آذین بندی و چراغانی شد

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم از آذین بندی و چراغانی اماکن مذهبی و مساجد بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس برای برگزاری آیین های جشن و سرور اعیاد شعبانیه و میلاد فرخنده سرداران کربلا خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع) ویژه برنامه‌های جشن و شادمانی متعددی در این شهرستان مرزی تدارک دیده شده است که با حضور ساحل نشینان و گردشگران ورودی به نگین خلیج فارس برگزار خواهد ‌شد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه شب میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و جشن بزرگ میلاد مصباح الهدی امشب از ساعت ۱۹:۳۰ با قرائت زیارت سیدالشهدا(ع) توسط ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در مسجد امام حسین (ع) شهر قشم آغاز می شود و سپس با جشن میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) و روز پاسدار توسط ناو تیپ ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه بعد از نماز مغرب و عشا در شهرک امام حسن(ع) طولا با سخنرانی، اجرای سرود و مولودی‌خوانی ادامه می‌یابد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: بخش دوم ویژه برنامه شب ولادت امام حسین(ع) با عنوان مهمونی سفیته النجاه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ با دکلمه خوانی، شعرخوانی آئینی، اجرای همخوانی گروه سرود و برپایی ۱۲ موکب توسط قرارگاه مردمی فرهنگی جهادی امام حسن مجتبی(ع) و ناو تیپ ۱۱۲ ذوالفقار نیز در محدوده مجتمع سیتی سنتر برگزار می شود.

کاظمی با بیان اینکه مراسم جشن روز ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز فردا(سه شنبه) و پس فردا(چهارشنبه) به ترتیب ساعت ۲۰ و ساعت ۱۹ با قرائت قرآن کریم و بیان احکام در مساجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر قشم و روستای طولا برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این ۲ مراسم جشن و سرور روحانیون حاضر با محوریت سبک زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) به سخنرانی خواهند پرداخت و دکلمه خوانی، قرائت اشعار آئینی و مدیحه‌سرایی از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی خواهد بود.

وی گفت: جشن شب میلاد حضرت زین العابدین(ع) چهارشنبه و پنجشنبه ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه به ترتیب ساعت ۲۰ و ۱۹ با قرائت زیارت امین الله و مدیحه‌سرایی از سوی مداحان اهل بیت(ع) در مسجد امام رضا (ع) قشم و مسجد امام سجاد(ع) روستای گوران این جزیره برگزار می‌شود.

شعبان ماه نشاط و سرور، ماه شادی و شور امت و زمزمه عاشقان با پروردگار خود و ماه پیامبر(ص) و صلوات بر محمد و آل محمد است.

در فضیلت روزهای سوم، چهارم و پنجم این ماه همین بس که از جانب خداوند منان سه پیک رحمت بر زمین آمد.

با تولد حضرت سیدالشهدا(ع)، ماه بنی هاشم(ع) و امام سجاد(ع) سه منشا سعادت بر فرشیان نازل شد.

سومین امام شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بزرگ پرچمدار نهضت کربلا و بارزترین نمونه شجاعت و فداکاری و خون خدا در سومین روز از ماه شعبان از مادری گهربار همچون فاطمه زهرا(س) دیده به جهان گشود.

حضرت ابوالفضل العباس(ع)، سمبل مقاومت و وفاداری در راه آرمان مقدس جهاد فی سبیل الله و پرچمدار گذشت، فداکاری و جانبازی در صحرای کربلا در رکاب برادر خویش نیز در چهارم ماه شعبان از مادری چون ام البنین(س) متولد شد.

در پنجم ماه شعبان زینت عبادت کنندگان، سرور نیایشگران، معصوم چهارم حضرت امام علی بن الحسین زین العابدین(ع) منادی حقیقی صحرای کربلا و ادامه دهنده راه امام حسین (ع) دیده به جهان گشود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha