۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبر: 85397218
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

قشم در شب نیمه شعبان غرق نور و شادی شد

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبر: 85397218
قشم در شب نیمه شعبان غرق نور و شادی شد

قشم - ایرنا - آیین گرامیداشت شب نیمه شعبان، میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود(عج) شنبه شب با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و عاشقان امام عصر(عج) در شهرستان مرزی قشم برگزار شد که با جلوه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین که از ساعت ۲۰ امشب با اجرای برنامه های متنوع در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) آغاز شده با اجرای برنامه احیای شب نیمه شعبان در حال پیگیری است.

در اجرا و برگزاری این آیین جشن و سرور تعداد قابل توجهی از شیعیان و دلدادگان حضرت قائم آل محمد(عج) پرشورتر از سال های گذشته در جشن میلاد مهدی موعود در میدان پاسداران قشم گردهم آمدند.

اجرای برنامه های همخوانی توسط عاشقان امام عصر(عج) در حاشیه برگزاری این جشن از جمله جلوه های باشکوه این شب معنوی بود، قشموندان و ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در این برنامه دعای فرج و توسل را به صورت همخوانی قرائت و تعجیل در فرج حضرتش را از خداوند متعال درخواست کردند.

آذین بندی و چراغانی خیابان ها در کنار حضور صدها تن از عاشقان حضرت بقیه الله العظم (عج) در این جشن باشکوه جلوه ای خاص به شهر قشم نگین خلیج فارس بخشیده بود.

قشم در شب نیمه شعبان غرق نور و شادی شد

در این مراسم مداحان به مولودی خوانی پرداختند و روحانی برجسته و کارشناس علوم دینی حجت الاسلام ناصر رفیعی با ایراد سخنرانی ضمن تشریح زوایای غیبت کبری، نشانه های ظهور و فضیلت انتظار به ویژگی های حکومت حضرت مهدی(عج) و ذکر مناقب و فضایل خاتم امامان و چگونگی ظهور آن حضرت را توصیف کرد.

مدیحه سرایی سید امیر احمدنیا(از مشهد مقدس)، اجرای گروه سرود جنت البقیع و گروه تواشیح بلدالامین(از شهرستان میناب)، اجرای برنامه های شاد و متنوع استندآپ کمدی، برگزاری مسابقه، نور افشانی و اهدای جوایز حال و هوایی خاص به این آیین بخشید و شادی و سرور را در دل عاشقان حضرت مهدی(عج) زنده کرد.

امشب و در آستانه ولادت حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء) اجرا و برگزاری این جشن در جزیره تمدنی قشم به یک نقطه محدود نبود و ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس اعم از شیعه و سنی در نقاط مختلف شهری و روستایی سرزمین آب و آفتاب با آذین بندی، پخش شیرینی و شربت های نذری برای تعجیل ظهور حضرتش در میهمانی یادگار حضرت فاطمه(س) سهیم بودند.

آری قائم آل محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) خواهد آمد مردی از نور با اسب سپید، دستار محمد(ص) بر سر، شمشیر علی(ع) در کف و فریاد بر می آورد «أَلا یا أهلَ الْعالَمِ اَنَا الصّمْصامُ المُنتَقِمأَلا یا أهلَ الْعالَمِ اِنَّ جَدّیَ الْحُسَین قَتَلوهُ عَطْشاناً».

قشموندان امشب در این جشن بزرگ و باشکوه برای رسیدن روزی که شنونده این جملات و شاهد گرفتن انتقام خون خدا و مقتول کربلا به دست حضرت صاحب الامر روحی له الفداء باشیم، دعا کردند.

حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء) می آید تا بگویید «جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» بگو ‌حق آمد و باطل نابود شد، آری باطل همواره نابود شدنی است.

پیامبران و امامان همواره در طول تاریخ با هدایت تشریعی و ارایه طریق، گنجینه ‌های عقل بشر را شکوفا کرده‌ و آنان را به طرف سعادت و کمال رهنمون ساخته‌اند.

تشکیل مدینه فاضله یا جامعه آرمانی یکی از اهداف آنان است که افراد جامعه در آن، فارغ از هرگونه ظلم و بی ‌عدالتی به سوی کمال حقیقی و معرفت الهی پیش روند.

در این میان حضرت مهدی(عج) آخرین منجی بشریت افزون بر هدایت تکوینی و باطنی خود دل های مستعد را هدایت می کند تا اینگونه با گسترش عدل و عدالت انسان را به سعادت دنیوی و اخروی برساند.

ایشان یگانه فرزند حضرت امام عسگری(ع) یازدهمین امام شیعیان است که در نیمه شعبان ۲۵۵ هجری در سامرا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی به دنبال شهادت پدر بزرگوارشان در سن کودکی به امامت رسید.

نام بزرگوار ایشان محمد بن الحسن است و ابوالقاسم کنیه و مهدی، خاتم، منتظر، حجت، صاحب الامر، صاحب الزمان، قائم و خلف صالح از القاب حضرت مهدی(عج) به شمار می روند.

پانزدهم شعبان سالروز ولادت زیباترین شکوه آفرینش حضرت مهدی موعود(عج) آخرین پیشوای شیعیان است.

ایشان با ظهور خویش پرچم عدالت و آزادی خواهی را در سراسر گیتی برافراشته خواهند کرد و پایه های جور و ظلم زمانه را در هم می شکنند و منجی مستضعفان جهان می شوند.

در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شبها دانسته شده است و گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‌شوند و برخی از اهل سنت و طریقت های تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.

روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha