۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبر: 85397342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین احیای شب نیمه‌ شعبان در قشم برگزار شد

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبر: 85397342
آیین احیای شب نیمه‌ شعبان در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - آیین معنوی و روح بخش احیای شب نیمه ماه شعبان سال ۱۴۴۵ هجری قمری، شنبه شب با حضور مردم ولایت مدار و عاشق امام عصر(عج) در برخی از مساجد، امامزاده سید مظفر (ع) و حسینیه های شهرها و روستاهای جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، قشموندان ولایت مدار سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس همزمان با سراسر کشور به نحوه با شکوهی تا پاسی از شب نسبت به احیای این سنت دیرینه اسلامی اقدام کردند.

در این مراسم پُر فیض معنوی که حضور اقشار مختلف ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در آنها برجسته بود برنامه های مختلفی شامل قرائت قرآن کریم، زیارت امین الله، زیارت آل یاسین، مناجات، استغاثه به امام زمان(عج) و سخنرانی مذهبی انجام شد.

براساس این گزارش، در شب نیمه شعبان صدها تن از نوجوانان و جوانان قشمی پس از برگزاری مراسم جشن در مسجد انصار المهدی (عج) پارک زیتون، یادمان شهدای گمنام و مواکب سیتی سنتر سرزمین آب و آفتاب در مراسم احیا شرکت کرده و از خداوند متعال تعجیل در فرج یگانه منجی عالم بشریت را خواستار شدند.

قشموندان نگین خلیج فارس و دلباختگان مهدی فاطمه(س) با اشک حسرت و قلبی منتظر برای دیدار آل طه، دست به دعا برداشته و برای ظهور آقا امام زمان (عج) دعا کردند.

دعا برای سربلندی و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص طول عمر با عزت و سعادت برای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و پیروزی اسلام و مسلمین در مقابل دشمنان به ویژه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از دیگر برنامه‌هایی بود که از سوی اقشار مختلف مردم مومن و شب زنده‌ دار این جزیره برگزار شد.

شب نیمه شعبان یادآور تولد اولین و آخرین امید پیامبران و فرستادگان الهی و منجی عالم بشریت حضرت ولی‌عصر(عج) و دارای فضلیتی بس عظیم است و در روایات معصومین(ع) بر احیای آن تاکید شد.

نیمه شعبان یا همان روز ۱۵ شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در غیبت از انظار مردم به سر می‌برند.

در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شبها دانسته شده است و گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‌شوند و برخی از اهل سنت و طریقت های تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.

روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha