۷۱ طرح تولیدی، زیربنایی و صنایع کشاورزی مازندران به بهره برداری رسید

ساری- ایرنا- همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر امروز چهارشنبه با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و استاندار مازندران  ۷۱ طرح تولیدی، زیربنایی و صنایع کشاورزی با هشت هزارو۳۲۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم که در واحد مرغ مادر گوشتی واقع در روستای قرتیکلا ساری برگزار شد، با افتتاح طرح های کشاورزی مازندران برای ۲۲۱ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شد و پنج هزار و ۹۲۹ خانوار از مزایای آن بهره مند شدند.

همزمان ۴۰ طرح آب و خاک با اعتبار ۶۴۷ میلیارد ریال مورد بهره برداری رسید که با افتتاح آن پنج هزار و ۷۳۹ خانوار از مزایای این طرح برخوردار شدند، همچنین ۶ پروژه بخش دام و طیور با اعتبار ۶۲۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که برای ۳۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد.

افتتاح ۶ پروژه صنایع کشاورزی شامل صنایع تبدیلی، تکمیلی و مکانیزاسیون کشاورزی با اعتبار یکهزار و ۳۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۶۴ نفر از دیگر طرح های افتتاح شده جهاد کشاورزی مازندران بوده است. همچنین پنج پروژه باغبانی با اعتبار ۱۱۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای هشت نفر به بهره‌برداری رسید.

همزمان با ایا م الله دهه فجر امروز هفت طرح شیلاتی و آبزی پروری نیز با اعتبار سه هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۶۰ نفر افتتاح شد، چهار پروژه حوزه دامپزشکی مازندران با ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال مستقیم برای ۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

۷۱ طرح تولیدی، زیربنایی و صنایع کشاورزی مازندران به بهره برداری رسید

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این مراسم بهره برداری از یک طرح در بخش شرکت شهرک های کشاورزی شامل احداث استخر ذخیره آب مجتمع گلخانه ای با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار و ۳۰ خانوار برخوردار و ۲ طرح عشایری با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار و ۱۶۰ خانوار بهرمند را از دیگر طرح های افتتاح شده بخش کشاورزی استان عنوان کرد.

بابک مومنی با بیان این که مازندران با تولید ۷.۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، در بین ۱۰ استان کشور است، ادامه داد: ارزش بالای اقتصادی تولیدات کشاورزی مازندران باعث شده تا ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور مربوط به این استان باشد که با اختلاف در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: مازندران در دی ماه امسال رکورد جوجه ریزی کشور را در طول تاریخ پشت سر گذاشت و از مرز ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی عبور کرد.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت غذایی پایتخت از وظایف مازندران است، ادامه داد: شب یلدای امسال ۵۰۰ تن مرغ در استان و ۹۰۰ تن مرغ را به تهران ارسال کردیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۰۷ واحد مرغ گوشتی در استان فعال است که ۳۳ واحد آن در ساری مستقر است.

وی تصریح کرد: هفت میلیون و ۴۵۰ هزارقطعه ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی استان مازندران در هر دوره است که سهم ساری یک میلیون و ۲۳۰ هزار قطعه است.

مؤمنی تاکید کرد: بودجه ها و اعتبارات ملی باید متناسب با نقش و جایگاه مازندران در امنیت غذایی کشور باشد و اگر قرار است تولید پایدار باشد، حمایت ها از این بخش هم باید پایدار باشد. وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی را وظیفه شرعی و اخلاقی برشمرد و اظهار داشت: پایداری انقلاب با پایداری امنیت غذایی همراه خواهد بود.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha