استاندار چهارمحال و بختیاری  پیگیری مطالبات بخش کشاورزی استان شد

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با وزیر جهادکشاورزی پیگیر مطالبات و مسائل بخش کشاورزی این استان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از جهادکشاورزی استان، غلامعلی حیدری دوشنبه شب در سفر به تهرا ن محمد علی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی دیدار و گفت و گو کرد و در این نشست مسائل و مطالبات بخش کشاورزی پیگیری شد.

این دیدار در راستای پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان، تخصیص اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله قنوات، کانال‌ها، جاده بین مزارع، تامین و توسعه سامانه‌های آبیاری نوین و انتقال آب در اراضی شیبدار، صدور مجوز مجتمع‌های دامپروری و شهرک‌های گلخانه‌ای و تسهیلات مورد نیاز بخش کشاورزی و همچنین تامین کالاهای اساسی طرح های تنظیم بازار نوروزی انجام شد.

تولید محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تا قبل از انقلاب اسلامی ۳۰۰ هزار تن بود و امروز بعد از گذشت ۴۵ سال میزان محصولات با افزایش ۶ برابری به یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش یافته که این میزان تولید ۳۰۰ کیلوگرم از سرانه تولیدات کشور بیشتر است.

بخش کشاورزی به عنوان موتور محرک پیشران اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و افزایش۵۷۰ درصدی تولیدات کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری حاصل نفوذ دانش، مکانیزاسیون، تکنولوژی و تلاش کشاورزان برای احیای اراضی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افزون‌بر ۷۰ هزار هکتار برابر ۵۸ درصد از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه آبیاری مجهز شده و ۲ هزار هکتار دیگر در حال اجرا است.

حسین برزگر یادآور شد: برای توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای ۱۹ مجتمع دولتی و ۲۶ مجتمع گلخانه‌ای خصوصی در مجموع به مساحت یک‌هزار و ۳۹۵ هکتار مجوز گرفته که ۲۳ مجتمع خصوصی در حال احداث است.

برزگر با اشاره به برنامه احداث ۴۳ مجتمع دامپروری برای ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مطالعات مربوط به ۱۵ مجتمع دامپروری به مساحت ۳۶۰ هکتار آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۷۴ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به دولت گذشته گفت: تسهیلات بخش کشاورزی نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری زیرکشت محصولات مختلف است.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ در دور دوم سفر استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha