عملیات اجرایی طرح‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد - ایرنا - همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری، یک طرح کشاورزی بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های اردل و بروجن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های تامین و انتقال آب در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گفت: این طرح با ۸۱ میلیارد ریال اعتبار بخش دولتی و ۳۰۰ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی اجرا شده است.

حسین برزگر افزود: با اجرای طرح تامین و انتقال آب به زمین‌های کشاورزی مجوز تامین ۱۸۳ لیتر بر ثانیه آب داده شد.

آغاز عملیات اجرایی شهرک‌ گلخانه‌ای و دامپروری گندمان

وی گفت: مجتمع گلخانه‌ای ۲۷ هکتاری «میثاق» گندمان با ظرفیت تولید سه هزار و ۱۵۰ تُن سبزی، صیفی و گل شاخه بریده اجرا می‌شود.

برزگر ادامه داد: این مجتمع با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال(۹۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۱۸۰ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی) با پیش بینی ۴۵۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم احداث می‌شود.

وی در باره مجتمع دامپروری گندمان نیز گفت: عملیات اجرایی این مجتمع ۳۷ هکتاری پرورش دام سبک با ظرفیت یک هزار و ۳۰۰ راس و ظرفیت تولید ۳۰۰ تُن گوشت قرمز در سال با پنج هزار و ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پس از ۲۵ سال در شهر گندمان آغاز شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با راه‌اندازی این مجتمع زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۴۵۰ نفر در استان فراهم می‌شود.

برزگر همچنین در باره مجتمع سه هزار هکتار کشت و صنعت «کوثر» بروجن نیز گفت: این مجتمع با ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح نوین آبیاری و تولید محصولات اساسی کشاورزی برای ۵۰۰ خانواده اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح روز پنجشنبه در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه بین‌المللی شهرکرد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمُره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است.

همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، سخنرانی در مُصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، دیدار با سران طوایف، دیدار با قشرهای خاص، نشست با مسوولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha