عشایر خراسان جنوبی آماده آزمون ۱۱ اسفند

بیرجند- ایرنا- یازدهم اسفند امسال، آزمونی سرنوشت‌ساز پیش روی ملت است که فصل نو برای خلق حماسه‌ای دیگر خواهد بود و در این میان عشایر خراسان جنوبی شرکت در این انتخابات را وظیفه‌ای برای تقویت نظام جمهوری اسلامی می‌دانند.

به گزارش ایرنا، انتخابات یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشور بوده و حضور حداکثری و پرشور پای صندوق‌های رای سرنوشت ملت را رقم می‌زند و همه در این مشارکت سیاسی سهیم هستند.

سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت از راهبردهای مهم انتخابات بوده که همواره مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. اسفند امسال، ماه انتخاب‌های سرنوشت ساز است تا طرح و نقشی نو بر پرده سیاست ایران زمین در اندازد.

مردم اما در این بین نقش محوری و تعیین کننده دارند و خلق حماسه‌ای دیگر با سرانگشتان ممهور آنان است که سرنوشت کشور را رقم می‌زند.

عشایر نیز همچون دیگر اقشار جامعه همواره پای کار نظام و انقلاب ایستاده‌اند و در این انتخابات هم حضوری پرشور خواهند داشت.

پیروی از ولایت فقیه ملاک انتخاب اصلح

در همین ارتباط یکی از سران طوایف عشایر فردوس گفت: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی تمام ملت ایران بوده چون این مسئله تعیین کننده سرنوشت کشور است لذا عشایر هم به عنوان عضوی از این جامعه بزرگ ایران همواره خود را مکلف به شرکت انتخابات می‌دانند.

مهدی بلقیسی ناصری افزود: انتخاب فرد اصلح گرچه بسیار مهم است اما اصل رای بوده لذا شرکت در انتخابات جزو وظایف شرعی هر ایرانی واجد الشرایط است.

وی با بیان اینکه عشایر فردوس و خراسان جنوبی امسال همچون سال‌های قبل حضور پرشور پای صندوق‌های رای خواهند داشت گفت: ملاک انتخابات اصلح، قرار گرفتن در خط ولایت ولی فقیه است و شخصی که نامزد می‌شود باید خود را خادم ملت بداند نه اینکه وامدار فردی باشد.

قهر با صندوق های رای مسئله قابل قبولی نیست

این عشایر ایل بزرگ بهلولی یادآور شد: رای ما تعیین کننده سرنوشت کشور بوده و از هر قدرت نظامی قوی‌تر است زیرا از ابتدای انقلاب هم با همین انگشت رای توانسته‌ایم دشمنان را شکست دهیم.

وی عنوان کرد: قهر با صندوق های رای در شرایط فعلی مسئله قابل قبولی نیست لذا همه باید در انتخابات شرکت کنند ولو اینکه رای برخی سفید باشد زیرا مهمترین وظیفه در قبال کشور شرکت در انتخابات است.

عشایر خراسان جنوبی آماده آزمون ۱۱ اسفند

ناصری یادآور شد: طوایف ایل بهلولی آمادگی کامل برای حضور در انتخابات دارند و از اکنون روزشماری می‌کنند تا همچون گذشته مشارکت بالایی داشته باشند زیرا تاکنون درصد مشارکت عشایر بیش از ۹۸ درصد بوده و امیدواریم امسال به ۱۰۰ درصد برسد.

رای هر فرد ایرانی سرنوشت کشور را مشخص می‌کند

رئیس طایفه عشایری سموری از شهرستان مرزی نهبندان نیز با اشاره به لزوم افزایش مشارکت در انتخابات گفت: عشایر از ابتدای انقلاب تاکنون در همه انتخابات‌ها پای کار نظام بوده‌اند و امسال نیز همه عشایر پر شورتر از قبل و یکپارچه مشارکت خواهند کرد.

بدیل سموری با اشاره به روزشماری عشایر برای انتخابات ادامه داد: از همین الان برخی عشایر به فکر شناسنامه‌ها و کارت ملی افتاده‌اند تا آماده شرکت در انتخابات باشند.

وی عنوان کرد: رای هر فرد ایرانی سرنوشت کشور را مشخص می‌کند و اگر افراد شایسته و مفید را بتوانیم انتخاب کنیم قطعا آینده درخشانی خواهیم داشت.

برادر شهید محمد سموری با بیان اینکه این انقلاب ثمره خون هزاران شهید است گفت: همه باید با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنیم و افرادی باید وارد مجلس شوند که پیرو ولایت فقیه باشند.

وی به معیارهای یک انتخاب اصلح اشاره کرد و ادامه داد: فرد انقلابی مفید، که انقلاب را درک کند شایسته انتخاب شدن است.

در شرایط فعلی که مردم تحت فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها بوده و قشر عشایر هم متاثر از این مشکلات هستند اما بازهم به خاطر رهبر، انقلاب و نظام با شرکت در انتخابات تو دهنی محکم به دشمنان خواهیم زد

یکی از روسای قبایل طایفه دلاکه در شهرستان مرزی زیرکوه نیز با بیان اینکه عشایر همواره به طور ۱۰۰ درصد پای کار انتخابات هستند افزود: امسال هم با قوت هر چه بیشتر در انتخابات شرکت خواهیم کرد.

محمد حسین دلاکه گفت: در شرایط فعلی که مردم تحت فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها بوده و قشر عشایر هم متاثر از این مشکلات هستند اما بازهم به خاطر رهبر، انقلاب و نظام با شرکت در انتخابات تو دهنی محکم به دشمنان خواهیم زد.

وی افزود: ما با دادن رای در سرنوشت کشور خود سهیم هستیم لذا دشمن نمی‌تواند برای ما تصمیم‌گیری کند.

عضو شورای اسلامی روستای بقرایی با تاکید بر اینکه باید افراد لایق راهی مجلس شوند عنوان کرد: فرد اصلح کسی است که شبانه روزی به فکر مردم باشد و از وعده های توخالی پرهیز کند.

وی یادآور شد: مردم می‌دانند که مجلس قانونگذار است لذا افرادی که وعده‌های بیهوده می‌دهند از دید مردم لایق انتخاب نیستند.

دلاکه گفت: مردم باید از فرصت پیش رو استفاده کنند و به خوبی افرادی که نامزد شده‌اند را بشناسند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.

وی با بیان اینکه افرادی که وارد مجلس می‌شوند نباید به امام و انقلاب خیانت کنند افزود: عشایر زیرکوه دارای طایفه بهلولی، دلاکه و بلوچ بوده که امسال آماده شرکت در انتخابات هستند.

استان خراسان جنوبی با جمعیت ۸۰۰ هزار نفر چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

براساس برنامه ریزی انجام شده ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر انتخاباتی در ۷۶۶ شعبه رای استان، نظارت بر انتخابات اسفند امسال را بر عهده خواهند داشت. در مجموع با توجه به میانگین تعیین شده برای استان خراسان جنوبی در شعب سیار و ثابت اخذ رای، برای هر شعبه سه تا ۳.۵ ناظر باید ساماندهی شود.

از مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی، ۳۵۵ شعبه سیار و ۴۱۱ شعبه نیز ثابت هستند که در نقاط روستایی و شهری فعال خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha