۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85374497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین میزان بارندگی های لرستان در "سپید دشت" ثبت شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بیشترین میزان بارندگی های استان طی ۲ روز گذشته با ۲۱.۸ میلیمتر در "سپید دشت" ثبت شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور روز شنبه با اشاره به اینکه میانگین بارندگی های سامانه بارشی اخیر در استان ۱۴.۵ میلیمتر بوده است افزود: کمترین میزان در رومشکان با هفت میلیمتر ثبت شده است.

وی اظهار داشت: در خرم آباد۱۷، بروجرد۱۷.۷، کوهدشت ۱۳، الیگودرز ۱۴.۸، پلدختر۹، دورود ۱۵.۲، الشتر ۱۴.۵، ازنا ۲۰.۴ ، سراب دوره ۱۹.۲ و ایمان آباد ۱۵.۴ میلیمتر بارندگی گزارش شده همچنین میزان بارش ها در سیلاخور ۱۳.۸، ریمله هشت و شول آباد ۱۷.۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در بروجرد ۲، الیگودرز هشت، دورود چهار، الشتر۶، نورآباد ۹، ریمله و شول آباد هشت و ازنا ۱۵ سانتیمتر بارش برف گزارش شد و سامانه بارشی ظهر امروز از استان خارج می شود.

پیش بینی مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی 

مدیرکل هواشناسی لرستان همچنین گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه و مدل های هواشناسی، از امروز تا اواخر وقت یکشنبه جو نسبتا پایداری بر منطقه حاکم می باشد و پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت باد پدیده های غالب هستند.

مرادپور با بیان اینکه طی امروز و فردا صبح، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی پیش بینی شده است اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه حاکمیت شرایط ناپایدار را بر روی جو منطقه خواهیم داشت که برای اغلب نقاط بارش پراکنده و رگباری گاهی رعدوبرق را به همراه دارد و در مناطق سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات رگبار برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امشب شاهد دماهای شبانه صفر و زیر صفر درجه خواهیم بود که با توجه به وقوع یخبندان، مدیریت مصرف حامل های انرژی، تنظیم دما در گلخانه ها و مرغداری ها و محافظت از تاسیسات توصیه می شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی دمای کمینه بامداد یکشنبه پانزدهم بهمن ماه در خرم آباد منفی ۱۰تا منفی چهار، بروجرد منفی هفت تا منفی ۹، الیگودرز منفی  ۱۰تا منفی ۱۲، ازنا منفی ۱۰ تا منفی ۱۴، الشتر منفی هشت تا منفی ۱۱، نورآباد منفی هشت تا منفی ۱۲، رومشکان منفی سه تا منفی ۶ و کوهدشت منفی ۲ تا منفی پنج است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha