خراسان رضوی در اجرای طرح مدیریت سرمایه‌گذاری اتباع خارجی پیشگام است

مشهد-ایرنا- مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: مهاجران مقیم این استان از طرح "مدیریت منابع و سرمایه گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در زنجیره تولید" استقبال خوبی کرده اند و هم اکنون خراسان رضوی به یک استان پیشگام در اجرای این طرح مبدل شده است.

به گزارش روز سه شنبه سازمان ملی مهاجرت، حسین شرافتی راد در نشست هم اندیشی مسوولان مؤسسات و تشکیلات اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در مشهد افزود: سازمان ملی مهاجرت با اجرای طرح مدیریت منابع و سرمایه گذاری اتباع و مهاجران خارجی در زنجیره تولید در صدد ارائه خدمات مطلوب و مؤثر به جامعه اتباع و مهاجرین خارجی است.

وی ادامه داد: اتباع خارجی با مشارکت در این طرح می توانند از مزایای آن همچون بیمه، اقامت و تردد نیز بهره مند شوند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از چهار دهه جمهوری اسلامی ایران با رویکرد سخاوتمندانه و بشر دوستانه به مهاجران و اتباع خارجی خدمت کرده است در مقابل نیز اتباع و مهاجران خارجی در صحنه های مختلفی همچون دفاع مقدس و خنثی کردن توطئه های دشمن همراه و یاری رسان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

شرافتی راد افزود: دشمنان کشورهای اسلامی با عزم و اراده بیش از پیش توجه خود را بر جلوگیری از پیشرفت، وحدت، انسجام و یکپارچگی کشورهای اسلامی معطوف کرده اند و این رویکرد را با تاکتیک های مختلفی همچون افغانستان هراسی و ایران هراسی در حال اجرا دارند.

وی اضافه کرد: اتباع و مهاجران خارجی ظرفیتهای متعددی در حوزه های مختلفی همچون نخبگان، پزشکان، ورزشکاران و هنرمندان دارند که بایستی این ظرفیت با کار رسانه ای مناسب به جامعه جهانی معرفی شود.

طرح "مدیریت منابع و سرمایه گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در زنجیره تولید" به منظور جذب سپرده‌های خُرد اتباع و مهاجران خارجی در طرح‌های صنایع زیربنایی کشور بر اساس اعلام سازمان ملی مهاجرت، تهیه و تدوین شده است.

اصل مبلغ سپرده گذاری اتباع در این طرح ثابت است و حاضران در طرح به عنوان سهامدار امکان برخورداری از سود سهام را در آینده نزدیک برخوردار خواهند بود و در هر زمانی که اتباع تصمیم به خروج از کشور و یا انصراف از حضور در طرح را داشته باشند امکان دریافت وجه سپرده و سلب امتیازات ارائه شده به صورت همسان پیش‌بینی شده است.

سازمان ملی مهاجرت حضور اتباع خارجی در این طرح را اختیاری دانسته و اعلام کرده است حضور نداشتن اتباع در طرح یادشده به منزله تمایل نداشتن آنان به دریافت تسهیلات متمایز در حوزه بیمه، تردد، کارت بانکی و دیگر تسهیلات است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha