نگاه ایران به مهاجرین خارجی منفعت طلبانه نیست

مشهد-ایرنا- معاون پژوهش و مطالعات سازمان ملی مهاجرت گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به اتباع و مهاجرین خارجی مانند برخی کشورها منفعت طلبانه نیست و ارزش های انسانی و اسلامی برای ما در اولویت می باشد.

به گزارش ایرنا، عباس علی پور روز یکشنبه در نشستی با نمایندگان جامعه نخبگان اتباع و مهاجرین افغانستانی خراسان رضوی در مشهد افزود: ملتهای ایران و افغانستان پیوندهای دیرینه و به لحاظ تمدنی و فرهنگی قرابت های زیادی با هم دارند.
وی گفت: سند تحول اتباع و مهاجرین خارجی توسط سازمان ملی مهاجرت در حال تدوین است و یکی از سندهای اصلی آن سند نخبگان می باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نیز در این نشست بیان داشت: در حوزه نخبگان اتباع و مهاجرین خارجی استان در رشته های مختلف فرهنگی، ورزشی، پزشکی نخبگانی در سطح ملی وجود دارد.
حسین شرافتی راد بیان داشت: مهاجرین خارجی خراسان رضوی در پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف سازمان ملی مهاجرت مشارکت حداکثری داشته و همواره پیشتاز بوده‌اند.
وی گفت: هیات های اندیشه ورز حوزه اتباع و مهاجرین خارجی در این استان تشکیل شده و زمینه اقدامات مختلف علمی و پژوهشی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد فراهم شده است.
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ادامه داد: ارائه خدمات مناسب به اتباع و مهاجرین خارجی با نسخه قدیمی میسر نیست و در این زمینه بایستی با علم روز حرکت نمود.
شرافتی راد اظهار داشت: اتباع و مهاجرین خارجی در موقعیت های مختلفی همچون هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با داعش و دیگر موارد همراه و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

نگاه ایران به مهاجرین خارجی منفعت طلبانه نیست

همچنین امروز معاون پژوهش و مطالعات سازمان ملی مهاجرت از اردوگاه اتباع و مهاجرین خارجی حسن آباد شاندیز(در اطراف مشهد) بازدید کرد.

در این بازدید علیپور در جریان وضعیت و شرایط زندگی اتباع و مهاجرین خارجی و نیازهای اجتماعی، بهداشتی و مسائل آموزشی آنان قرار گرفت و با مسئولان اردوگاه گفتگو نمود.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha