خطیب جمعه بیرجند: استقبال جوانان از اعتکاف چشمگیر است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: به رغم هجمه‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌شود، امسال استقبال از مراسم اعتکاف به ویژه بین قشر نوجوان و جوان بسیار خوب و چشمگیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، افزود: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی حضور مومنان در مساجد و اعتکاف است و امسال بیش از ۲۰ هزار نفر در سراسر استان معتکف شدند که نسبت به سال قبل حدود ۸۰ درصد رشد داشته‌ است.

وی گفت: ایمان و عمل صالح انسان را نجات می‌دهد لذا باید فرصت استفاده از سه ماه پر فیض رجب، شعبان و رمضان را قدر بدانیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم مومن و کسانی که به امانت الهی توجه کرده و لبیک گفتند، زمینه را برای پیروزی انقلاب بعد از قرن‌ها به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه اسلام آن قدر عظمت دارد که اولیای الهی همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند گفت: وقتی اساس اسلام است، امام علی (ع) برای حفظ اسلام هرگونه سختی چه در عصر مدینه کنار پیغمبر (ص) و چه بعد از رحلت ایشان را تحمل کرد.

حجت‌الاسلام نوفرستی تصریح کرد: به برکت آموزه‌های مکتب اسلام شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم و هرچه پیش می‌رویم آثار و برکات آن بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه شئون امامت و ولایت اقامه حکومت الهی است افزود: مردم در دوران های مختلف به زیبایی درخشیدند و شاگردان این مکتب مانند حاج قاسم و شهدا ظهور و بروز پیدا کردند.

خطیب جمعه بیرجند همچنین گفت: یکی از نقشه‌ها و راهبردهای دشمن حضور نیافتن مردم پای صندوق‌های رای است در حالی که حضور در انتخابات زمینه‌ساز اقتدار و امنیت کشور، انقلاب و اسلام در سطوح ملی و بین‌المللی است.

وی بیان کرد: یازدهم اسفند امسال ۲ انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود و به عنوان یک تکلیف شرعی باید مردم را به حضور پرشور در این انتخابات تشویق و ترغیب کنیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی با طرح این سوال که امروز نقش ما در موقعیت‌های مختلف سیاسی و اقتصادی چیست؟ اظهار کرد: عده‌ای جزو خواص هستند و افرادی که تریبون در اختیار دارند باید در مساجد، دانشگاه‌ها و سایر اجتماعات به دنبال جهاد تبیین و نجات کشور باشند.

وی گفت: دین اسلام دین نجات و هدایت است لذا امنیت نظام و اسلام را مرهون حضور و نقش آفرینی مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور می‌دانیم زیرا دشمن به دنبال نجات اقتصاد ما و مردم مظلوم فلسطین و غزه نیست.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: هر جا کار بزرگی برای نجات مردم انجام شده توسط خود مردم محقق شده است لذا با حضور پای صندوق‌های رای دوباره پیوند مردم با انقلاب، خدا و اسلام برقرار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیات سوره احزاب گفت: خداوند در قرآن به مردم توصیه کرده تقوی الهی داشته باشند و در زندگی نظارت خدا را ببینند.

حجت‌الاسلام نوفرستی تصریح کرد: قول، بیان، عمل، اخلاق، رفتار و افکار مومن صادقانه است و تقوی الهی باعث می‌شود اعمال انسان اصلاح و گناهانش بخشیده شود.

وی افزود: خداوند در سوره احزاب ما را به مسأله مهم امانت الهی تذکر می‌دهد و می‌فرماید ما امانت را در زمین و آسمان عرضه داشتیم اما مردم از زیر بار این امانت طفره رفتند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امانت الهی عبارت است از رسیدن به ولایت الهی و کمال صفت عبودیت، عنوان کرد: براساس آیات قرآن یک عده از انسان‌ها بار امانت را پذیرفتند اما برخی افراد با نفاق، شرک و تبعیت نکردن، طفره رفتند.

وی گفت: انسان به رغم اینکه در او زمینه‌های گناه وجود دارد و وقتی متولد می‌شود جاهل است اما این استعداد را دارد تا با اختیار خود زمینه معرفت، ایمان و عمل صالح را فراهم کند.

حجت‌الاسلام نوفرستی عنوان کرد: در انسان زمینه فساد، آلودگی‌ و تباهی‌ وجود دارد اما این هنر و جایگاه رفیع انسان است که می‌تواند به واسطه سرمایه‌های معنوی فطرت و عقل برای کسب معرفت و رسیدن به مقام رفیع الهی اقدام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha