خطیب جمعه بیرجند: مراقب مثلث نفاق، تحجر و غربزدگی باشیم

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: مستکبران عالم برای رسیدن به اهداف خود از انسان‌های منافق، متحجر، دنیاپرست و غربزده استفاده می‌کنند که باید مراقب این مثلث شوم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، ادامه داد: کسانی که زن و بچه بی گناه مردم را به شهادت می‌رسانند، داعشی‌های خارجی و داخلی یا همان خوارج زمان هستند.

وی با اشاره به ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و بی‌توجهی مستکبران به فریادهای جامعه جهانی گفت: حدود ۱۰۰ روز است که در مقابل چشمان جهانیان روی سر کودکان بی‌گناه غزه بمب می‌ریزند و همه اینها نتیجه فرهنگ مادی، دوری از خدا و باور نداشتن به معاد است.

خطیب جمعه بیرجند تنها راه نجات بشر را بازگشت به خدا، قرآن و اهل بیت (ع) دانست و افزود: امروز یمن پنجه در پنجه آمریکا برای دفاع از مظلومان فلسطین و غزه در برابر دشمن ایستاده که مایه افتخار است.

وی اظهار کرد: اگر فرهنگ ناب محمدی را در وجود خود تثبیت و در جامعه حاکم کنیم، ریشه ظلم و ستم خشکیده خواهد شد زیرا ملت ایران با فرهنگ توحیدی و عدالت و معنویت توانست از زیر بار استبداد دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام مختاری از فرهنگ توحیدی به عنوان فرهنگ انسان‌ساز و ظلم‌ ستیز نام برد و گفت: دشمن و در رأس آن آمریکا و اسراییل ۴۵ سال از این فرهنگ سیلی خورده‌اند و نمی‌تواند این فرهنگ را تحمل کند.

وی افزود: امروز با فرهنگی که در جامعه بشری حاکم است کمتر به عدالت و ظلم‌ستیزی توجه شده و همه دغدغه بشر به دست آوردن امکانات مادی و رشد صنعتی است غافل از اینکه اگر حق و عدالت را تامین نکند به آرامش نمی‌رسد.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: تحقق عدالت و مبارزه با ظلم نیاز به نظام اخلاقی و رفتاری و اعتقادی دارد و دنیای کفر چنین فرهنگی ندارد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات اسفند امسال گفت: باید روزنه‌ای که دشمن امید بسته تا فتنه‌گری کند با بصیرت، هوشیاری و انتخاب اصلح ببندیم، دشمن بداند که ملت ایران در انتخابات‌ از سوراخ مارهای رنگارنگ دوباره گزیده نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز غربزدگان و دنیاپرستان داخلی در جنگ نرم و انتخابات‌ به دنبال نفوذ، فتنه فرهنگی و از بین بردن معرفت و ایمان مردم هستند.

وی گفت: دشمن در ۴۵ سال گذشته تنها نقطه ضعف ما را در انتخابات‌ و نفوذ انسان‌های ترسو و غربزده دیده است لذا باید امروز حواسمان به این آفتاب‌پرستان باشد که با عناوین مختلف می‌آیند و کشور را معطل و پیشرفت آن را متوقف می‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه جایگاه ایران اسلامی و پیشرفت در ابعاد مختلف دنیا را حیرت زده کرده است افزود: شاهدیم که بُرد منطقه‌ای ایران تا عراق و سوریه و یمن پیش رفته است و با دهه ۶۰ قابل مقایسه نیست.

وی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت: این ماه فرصت خوبی برای استغفار است و فردا را به عنوان آغاز ماه بندگی خداوند باید قدر بدانیم.

نمازگزاران امروز همزمان با سراسر کشور و استان در بین الصلاتین با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" حمله آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha