۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85359481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید ترکیه بر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف افغانستان

تهران – ایرنا – سفیر ترکیه در کابل در دیدار با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا حکومت طالبان با بیان اینکه آنکارا اجازه نمی‌دهد علیه فعالیت‌های سیاسی و نظامی طالبان در کشورش اقدامی انجام شود، تاکید کرد که تاجران ترکیه آماده‌اند تا در بخش‌های معادن، برق و زراعت افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش شنبه ایرنا از طلوع نیوز، جنک اونال در این دیدار همچنین بر گسترش روابط میان کابل و آنکارا تاکید کرد و گفت تاجران ترکیه آماده‌اند تا در بخش‌های معادن، برق و زراعت افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان با قدردانی از این رویکرد ترکیه، خاطرنشان کرد طالبان خواهان روابط خوب با تمامی کشورهای جهان است.

حسن حق‌یار رییس بخش مطبوعات معاونت سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان درباره این نشست گفت: «در این دیدار بر تحکیم روابط دوجانبه، توسعه تجارت و اظهار آمادگی تجار و حکومت ترکیه بر سرمایه‌گذاری در افغانستان تاکید شد. خصوصا از آن جهت دیدار مثبتی بود ‌که حکومت ترکیه به صراحت اعلام کرد به هیچ کس اجازه تحرک سیاسی علیه طالبان را نخواهد داد.»

احمد خان اندر کارشناس مسایل سیاسی افغانستان درباره این دیدار گفت: «ترکیه می‌خواهد به خاطر منافع ملی و اهداف اقتصادی و استراتژیکی خود روابطش را با طالبان افغانستان تقویت بخشد. ترکیه که یک کشور پیشرفته اسلامی در منطقه و جهان محسوب می‌شود، می‌تواند در جهت صلح و آشتی میان افغان‌ها قدم‌های لازم را بردارد.»

به گزارش طلوع نیوز، از هنگام روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان، برخی از سران احزاب سیاسی مخالف طالبان به ترکیه و کشورهای دیگر رفته‌اند.

طالبان تمامی فعالیت‌های احزاب سیاسی را در کشور ممنوع اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha