آمریکا و ازبکستان بر توسعه همکاری‎‌های مشترک تاکید کردند

تهران- ایرنا- نماینده تجاری آمریکا و رئیس جمهوری ازبکستان در دیداری مشترک، بر تقویت و بهبود روابط تجاری و ایجاد بستر توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان و کاترین چی تای (Katherine Chi Tai) نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا روز گذشته در تاشکند ملاقات کردند.

در همین پیوند ریاست جمهوری ازبکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار بر اهمیت ایجاد بستر مشترک جهت شناسایی بخش های جدید توسعه همکاری های صنعتی تاکید شده است.

همچنین در این دیدار میرضیایف و تای در مورد تحکیم شراکت راهبردی، ارتقا سطح تجارت، توسعه سرمایه گذاری و دستیابی تاشکند به سازمان تجارت جهانی گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، تعمیق تعامل عملی در قالب نشست «C۵+۱» و «توافق چارچوب راهبردی تجارت و سرمایه گذاری» بین دو کشور از دیگر محورهای این دیدار بود و نماینده تجاری آمریکا قرار است امروز از سمرقند نیز بازدید کند.

نشست C۵+۱ در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ شکل گرفت که مهمترین بستر گفتمان بین آمریکا و کشورهای حوزه آسیای میانه به شمار می رود.

بازنگری روابط تجاری بین ازبکستان و آمریکا

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز امروز گزارش داد: در جریان ملاقات لازیز قدرتف (Laziz Kudratov) وزیر صنعت و تجارت ازبکستان با نماینده تجاری آمریکا، روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور مورد بازنگری قرار گرفت.

آمریکا و ازبکستان بر توسعه همکاری‎‌های مشترک تاکید کردند
لازیز قدرتف وزیر صنعت و تجارت ازبکستان کاترین تای نماینده تجاری آمریکا

در این دیدار دو طرف راه های افزایش حجم مبادلات تجاری و ورود سریع ازبکستان به سازمان تجارت جهانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نماینده آمریکا در این دیدار بر اعمال تغییراتی در جهت مطابقت دادن سیاست های تجاری ازبکستان با اصول و استانداردهای سازمان تجارت جهانی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha