امام جمعه قصرشیرین: انتخابات تجلی قدرت مردم در تعیین سرنوشت خود است 

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: انتخابات تجلی قدرت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود و باعث استحکام و اقتدار نظام است که برای تقویت بیش از پیش نظام همه بر اساس تکلیف و وظیفه شرعی باید در این عرصه مشارکت فعال، آگاهانه و پرشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفندماه امسال، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم در نظام اسلامی، در بیانات و فرمایشات خود به چهار شاخص مهم و اصلی برای مردم شامل آگاهی، نظارت، مشارکت و همگامی اشاره کرده که علاوه بر اینکه این شاخص ها برای مردم ضروری است و از این مولفه ها نظارت، مشارکت و همگامی همچنین به عنوان‌ تکلیف و وظیفه شرعی بر مردم واجب است.

او اضافه کرد: راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عبور از شرایط فعلی کارآمدی مردم نهاد و مردم بنیاد است، الگویی که پیش تر در زمان امام راحل در مقطع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فعالیت های جهاد سازندگی مثمر ثمر و نتیجه بخش بودن خود را نشان داد.

امام جمعه قصرشیرین گفت: سپردن کارها به مردم در همه مراحل، خدمتگزاری به مردم در همه زمان ها و شرایط و واگذاری کارها با زمینه سازی مناسب و حضور فعال مردم در همه میدان ها و صحنه ها از نکات قابل‌توجه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: دوشنبه شب گذشته مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته و منهدم شد که به گفته مقامات سپاه این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و تا آخرین نفر آن ها مورد ضربه قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام صالحی افزود: ایران اسلامی با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملا رژیم صهیونیستی را هم ردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید که در این حملات برای نخستین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از یک هزار و ۲۰۰کیلومتر استفاده شد و مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت.

او اضافه کرد: اگر از کرمانشاه و یا آذرباجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود اما انتخاب این بُرد کاملا حساب‌شده و معنادار است وقتی بدانیم حداقل برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسراییل تقریبی معادل همین یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: این عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های میدانی در عین حال یک پیام هشدارآمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

او همچنین با اشاره به ریشه‌های اصلی تورم و راه مبارزه با آن، گفت: دولت طی ۲ سال اخیر در چند محور حرکت خود را برای مهار تورم آغاز کرده، از یک محور برای مدیریت کسری بودجه تلاش کرده و اجازه تشدید این مسأله را نداده ‌و در محور دوم نیز به‌دنبال تداوم اصلاح نظام بانکی است و در سوی سوم، تلاش می‌کند تا پایان امسال رشد نقدینگی را روی عدد ۲۵‌درصد نگه دارد که با روندی که در زمینه کاهش رشد نقدینگی شاهد هستیم، هدف‌گذاری تا پایان سال ۲۵‌درصد قطعا محقق خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری با اشاره به عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: ضربه شدیدی که صهیونیست‌ها با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» و در طول ۱۰۰ روز گذشته از گروه‌های مقاومت فلسطینی و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه دریافت کرده‌اند، یک شکست غیرقابل ترمیم و تمام عیار اطلاعاتی، نظامی را در تاریخ این رژیم نامشروع ثبت کرده است و نشان می‌دهد این رژیم در وضعیت استیصال و اشتباهات محاسباتی به‌سر می‌برد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha