۱۴ هزار نفر اجرای انتخابات را در استان یزد برعهده‌ دارند

یزد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تمام شعب استان به صورت برخط انجام می‌شود، گفت: این مهم با مشارکت ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی، امنیتی و بازرسی در ۲۵ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، "سعید رستگاری" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تعداد شعب اخذ رای استان را ۸۵۳ شعبه اعلام کرد و افزود: چهار حوزه انتخابیه اصلی و ۲۱ حوزه انتخابیه فرعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان و همچنین یک حوزه انتخابیه فرمانداری یزد مشخص شده و هشت کمیته مرتبط با ستاد انتخابات نیز تشکیل و تاکنون ۲۰ جلسه در ارتباط با این رویداد در استان برگزار شده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد گفت: در چهار راهبرد امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است همه فعالیت‌ها متمرکز شده و از انتخابات گذشته نیز آسیب شناسی انجام و مشکلات احصا و برای رفع آن اقدام شد.

رستگاری افزود: در مجموع از ۸۵۳ شعبه اخذ رای در استان ۶۲۶ شعبه شهری و بقیه روستایی، همچنین ۶۷۰ شعبه ثابت و مابقی سیار و هفت شعبه نیز برای اقلیت زرتشتیان در نظر گرفته شده است.

۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان یزد هستند

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: بر اساس ماده ۱۱ انتخابات برای اخذ رای الزام ارائه شناسنامه وجود ندارد و با توجه به الکترونیکی شدن احراز هویت افراد در انتخابات ۱۱ اسفند ماه، شهروندان می توانند با ارائه کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت یا گذرنامه به جای شناسنامه در انتخابات رای دهند.

علی صالحی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان و مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: سلسله نشست‌هایی با اقشار مختلف با حضور استاندار و رییس ستاد انتخابات استان آغاز شده و تا ۷ اسفند ماه یک طرح اطلاع رسانی نیز با عنوان "خوبه بدونی" در ارتباط با انتخابات اسفند ماه اجرا می شود .

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha