زیرساخت‌های امن برای برگزاری انتخابات الکترونیک در استان یزد فراهم شده است + فیلم

یزد- ایرنا- رییس کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد گفت: زیرساخت های لازم برای صدور احکام اعضای شعب اخذ رای و ثبت نام داوطلبان انتخابات ۱۱ اسفند به صورت الکترونیک و در بستر امن فراهم شده و از مرداد ماه بخش عمده فعالیت ها به صورت الکترونیکی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صدور احکام هیات های اجرایی و ستاد شهرستان ها بر بستر سامانه جامع انتخابات انجام و کلیه فرایندهایی مرتبط در بستری امن در همه فرمانداری ها، بخشداری ها و استانداری برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات فرمانداری و بخشداری های استان انجام شده و مواردی از جمله تامین برق پایدار برای حوزه های اخذی رای در دستور کار است، همچنین برای تامین امنیت سایبری نیز اقدام شده و به منظور آموزش نیز پنج نفر مربی رایانه در شهرستان یزد، شهرستان های اردکان، میبد و مهریز سه نفر و بقیه شهرستان‌ها نیز هر کدام ۲ نفر برای دوره های آموزشی تخصصی به وزرات کشور معرفی شده اند.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری یزد گفت: در مولفه های مورد تاکید مقام معظم رهبری، فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی دارد و بسترساز مشارکت است علاوه بر اینکه در قانون جدید انتخابات استعلام آنلاین و برخط مصوب و ابلاغ شده است .

صابری ادامه داد: در قانون جدید ممهور شدن شناسنامه حذف شده و افراد می توانند با استعلام آنلاین نسبت به رای دادن اقدام کنند و در قانون مشخص شده در حوزه های انتخابیه دارای ۲ نماینده نیز می توانند انتخابات تمام الکترونیکی داشته باشند اما حوزه های استان یزد تک نماینده است و با وجود اعلام آمادگی استان یزد در هیچکدام از حوزه های استان فرایند اخذ رای به صورت تمام الکترونیکی اجرا نخواهد شد.

وی افزود: البته در تمام شعب ثابت و سیار دستگاه های استعلام هویت آنلاین وجود دارد و همچنین با توجه به قانون جدید انتخابات، همه مراحل پیش ثبت نام در کل کشور الکترونیکی انجام شده است که بیش از ۴۸ هزار نفر شرکت کرده و افزون بر ۲۴ هزار نفر نیز تایید نهایی شده‌اند که همه بدون حضور فیزیکی و به صورت برخط از پنجره خدمات واحد وزارت کشور انجام شده است.

رییس کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد گفت: آزمایش پوشش دهی ارتباطات نیز توسط فرمانداری ها انجام شده و برای هر شعبه از ۲ روش سیار و ثابت استفاده خواهد شد و تا کنون بیش از ۹۳ درصد شعب اخذ استان یزد نسبت به آمادگی سخت افزاری و زیر ساخت های مورد نیاز، بررسی شده است .

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha