۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85350617
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نماز جماعت در ۲۴۰ مدرسه قشم اقامه می شود

۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85350617
نماز جماعت در ۲۴۰ مدرسه قشم اقامه می شود

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با بیان اینکه اقامه نماز و گسترش آن در بین دانش آموزان یک هدف مقدس دینی و فرهنگی است، گفت: بجا آوردن این فریضه الهی در ۲۴۰ مدرسه این جزیره به امامت ائمه جماعات روحانی و فرهنگی انجام می شود.

حسین رنجبر گلشواری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نماز و اقامه آن نقش اساسی در انتقال مفاهیم و مضامین دینی و الهی دارد و باید دانش آموزان را با آن آشنا کرد، افزود: برپاداشتن این فریضه الهی در مدارس سرتاسر این جزیره با هدف تقویت بنیه دینی و معنوی دانش آموزان انجام می شود.

وی ادامه داد: تقویت ایمان، هویت‌پذیری، امیدآفرینی، نشاط، خردورزی و خودمراقبتی دانش آموزان از مهم ترین برنامه‌های تکلیفی آموزش و پرورش برای ترویج این فریضه دینی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: در این راستا در تمامی مدارس این جزیره برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه برنامه «نور چشم» با اجرای فعالیت‌های فرآیند محور از جمله آموزش عملی نماز، آشنایی با تقلید و مرجعیت، برگزاری جشن تکلیف، برگزاری روزانه نماز جماعت مدارس در تمامی دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی به مدت ۳۰ دقیقه، برگزاری جلسات گفتمان دینی، حضور هفتگی دانش آموزان در نماز جمعه و تجلیل از فعالان اقامه نماز در سطوح مختلف از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: همچنین برقراری تعامل پویا، سازنده و اثربخش میان مدارس، مساجد، خانواده و جامعه محلی با تاکید بر اجرای طرح پیوند سه میم (منزل مدرسه و مسجد) با شعار «نماز و نسل نو» با تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد در سرزمین آب و آفتاب در دستور کار این اداره آموزش و پرورش قرار گرفته و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نماز جماعت در مدارس نگین خلیج فارس در نمازخانه ها، سالن های چند منظوره، راهروها و محوطه های باز اقامه می شود تاکید کرد: بهترین و مناسب ترین مانع برای جلوگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی توجه به فریضه دینی نماز است.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha