بزرگداشت سالگرد رحلت آیت‌الله مصباح یزدی و شهادت سردار سلیمانی در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد- ایرنا-آیین بزرگداشت سومین سالگرد رحلت علامه آیت‌الله مصباح یزدی و چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت روز چهارشنبه در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا،عضو موسسه امام خمینی(ره) و از شاگردان نزدیک آیت‌الله مصباح یزدی در این آیین که با حضوری استادان حوزه، علما و فضلای این استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود رهروان دین به مدارج بالای علمی و دینی برسند، اطاعت ویژه و محبت قبلی به خدا و ولی خداست و همین عامل سبب شد تا آیت‌الله مصباح به جایگاه رفیعی در دین برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد ابوترابی افزود: یکی از ویژگی‌های مشترک بین آیت‌الله مصباح و سردار سلیمانی، اطاعت محض از ولی‌فقیه بود و در نهایت همین ویژگی سبب رستگاری این ۲ شخصیت بزرگ نظام اسلامی شد.

وی اعتدال را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد و گفت: اعتدال در گفتار و رفتار آیت‌الله مصباح سبب شد تا شخصیتی جامع‌الاطراف باشد و از همین رو می‌توان گفت این عالم فقید و حکیم مجاهد الگوی والایی برای مردم جامعه است.

رییس مرکز دایراه‌المعارف علوم عقلی موسسه امام خمینی(ره) به دیدگاه آیت‌الله مصباح در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اعتقاد ایشان بر این بود که باید در اجرای دستورات دین اهتمام ویژه‌ای داشت اما در کنار آن نباید از نقش هدایتگری غافل شد چرا که هدف از اجرای احکام دین، هدایت است و با شیوه‌های موثر می‌توان احکام الهی را بخوبی در جامعه اسلامی پیاده کرد.

وی به روش‌های مدیریتی آیت‌الله مصباح نیز اشاره کرد و گفت: ایشان هرگاه با فرد متخلفی روبرو می شدند با نیت هدایتگری با وی برخورد می‌کرد و همواره تاکید داشت مجازات افراد با حفظ شئون و آبروی آنها باشد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی مجتهد، بنیانگذار و رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رییس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان برجسته حوزه علمیه قم بود.

ایشان‌ در فقه‌ و اصول‌ با بهره‌ بردن‌ از محضر استادانی‌ چون‌ آیات‌ عظام‌ بروجردی‌، اراکی‌، امام‌ خمینی‌ و بهجت‌ در سن‌ بیست‌ و هفت‌ سالگی‌ به‌ درجه‌ اجتهاد رسیدند.

ایشان پس از مدتی تحمل بیماری در سن ۸۶ سالگی عصر جمعه دوازدهم دی ماه سال ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت.

بزرگداشت سالگرد رحلت آیت‌الله مصباح یزدی و شهادت سردار سلیمانی در شهرکرد برگزار شد

بزرگداشت سالگرد رحلت آیت‌الله مصباح یزدی و شهادت سردار سلیمانی در شهرکرد برگزار شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha