فیلم| هم‌اینک گلزار شهدای کرمان و انبوه جمعیت؛ولادت حضرت زهرا و سالروز شهادت سردار دل‌ها

کرمان - ایرنا - دقیقه شمار دارد به لحظه شهادت سردار دل‌ها در چهارسال پیش می رسد که امسال همزمان شده با آغاز روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)؛ بزرگ بانویی که شهید سلیمانی نیز ارادت ویژه‌ای به ایشان داشت و حالا مزار حاجی مملو از جمعیتی است باورنکردنی، آن هم در سوز سرمای دیماه کرمان.

به گزارش ایرنا، شهید سلیمانی که ۴۰ سال عمر خویش را در جبهه های حق گذراند آنچنان شیفته حضرت زهرا۰س) بود که این عشق زبانزد شد، مجالس حضرت فاطمه شهید سلیمانی شهره هستند؛ این عشق، این شهید را آنقدر در دل‌ها عزیز کرد که به سردار دل ها تبدیل شود.

و چه زیباست این استعاره که سردار دل ها در این راه همچون مادر مسلمین جهان جان خویش را فدای امامت، ولایت و امامت کرد تا اینگونه نزد خداوند عزیز باشد تا به درجه رفیع شهادت برسد و هر سال مردم برای زیارت مزارش اینچنین شب و روز سر از پا نشناسند.

شهید سلیمانی اسوه شجاعت، پایداری، استقامت، دلاوری و خدمت به مردم است و همانگونه که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گوید: «هر وقت در سختی های جنگ فشارها بر ما حادث می شد و وقتی که به صورت بسیار مضطری هیچکاری از ما برنمی آمد پناهگاهی جز زهرا نداشتیم».

حاج قاسم حتی خانه اش را وقف حضرت زهرا (س) کرد.

بامداد روز سیزدهم دی ماه ۱۴۰۲ ولادت با سعادت حضرت زهرا و سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که امسال باهم تلاقی کرده اند و آیین های گرامیداشت این دو مناسبت با این رویکرد برنامه ریزی و اجرایی می شوند.

حال و هوای اکنون گلزار شهدا را از دریچه دوربین خبرنگار ایرنا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha