شهید سلیمانی همه نقشه‌های غرب را در منطقه بر هم زد/ هم‌افزایی محور مقاومت در سایه حاج قاسم

تهران- ایرنا- «صالح ابوعزه» پژوهشگر فلسطینی در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا تصریح کرد که شهید سپبهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها طرح‌های آمریکایی - صهیونیستی بلکه همه نقشه‌های شوم غرب در منطقه را بر هم زد.

«صالح ابوعزه» امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: شهید سلیمانی به عنوان شمشیر محور مقاومت، نقش غیرقابل انکاری در ناکام گذاشتن نقشه ها و طرح های غربی ها در منطقه داشت و برخی از این طرح ها را به طور کامل به شکست کشاند و برخی دیگر را تا سرحد نابودی رساند.

این پژوهشگر فلسطینی افزود: شهید سلیمانی نقش روشنی نیز در جهاد تبیین داشت و در همه سخنان و موضع گیری های خود به فلسطین اشاره می کرد و قدس را قطب نما و راهنمای ملت ها و سران منطقه می دانست و معتقد بود که هر درگیری در منطقه باید با هدف آزادسازی فلسطین باشد و منطقه زمانی روی آرامش می بیند که شهرک صهیونیست نشین بزرگی موسوم به "اسرائیل" نابود شود.

ابوعزه تصریح کرد: شهید سلیمانی در زمینه هم افزایی میان گروه های مقاومت در فلسطین و دیگر گروه های مقاومت در غرب آسیا و برای افزایش هماهنگی میان آن ها با هدف آزادسازی فلسطین تلاش بسیاری کرد.

وی اظهارداشت: به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه تجهیزات مورد نیاز مقاومت فلسطین را از سلاح و مهمات و تجربیات و فناوری را به منظور افزایش توانایی این نیروها برای مقابله با دشمن صهیونیستی تامین کرد.

این پژوهشگر فلسطینی آزاد شده از زندان های رژیم صهیونیستی گفت: تشکیل محور مقاومت با تجمیع و هم افزایی گروه های مخالف آمریکا و غرب در منطقه از دستاوردهای شهید سلیمانی برای مقابله با مزدوران اشغالگر و تکفیری غرب در منطقه است و در این راه بسیار موفق عمل کرد.

ابوعزه افزود: یکپارچگی و هماهنگی میدانی امروز محور مقاومت از ایران تا عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین حاصل تلاش های شبانه روزی شهید سلیمانی در این مسیر است.

وی اظهارداشت: شهید سلیمانی زندگی خود را وقف تروج اندیشه مقاومت و جهاد کرد و این موضوع را در جان همه نسل های امت اسلامی نهادیه کرد و به خاطر همین اندیشه به شهادت رسید.

ابوعزه بیان کرد: اینگونه زیستن و اینگونه شهید شدن آرزوی همیشگی سردار شهید سلیمانی بود و او مکتبی کامل از همسانی میان سخن و عمل، عقیده و رفتار و جهاد از زمان تولد تا شهادت بود.

وی اضافه کرد: دشمن فکر می کرد که با ترور شهید سلیمانی، روح و اندیشه مقاومت نیز از بین خواهد رفت ولی این راه ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) به پشتیبانی از مقاومت ادامه می دهد.

این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد: با ترور سردار سلیمانی نه تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی، پیروز نشدند بلکه روند شکست و ناکامی آن ها در غرب آسیا سرعت بیشتری گرفت و فشار کنونی گروه های مقاومت به اشغالگران در منطقه شاهدی براین مدعا است.

ابوعزه افزود: ما امتی هستیم که شهدا و خون شهدا را محترم می دانیم به همین خاطر ریخته شدن خون شهید سلیمانی و همرزمانش، به افزایش دشمنی با آمریکا و رژیم صهیونیستی و مخالفت با طرح های آن ها در منطقه منجر شد و اکنون ملت های بیشتری به آن ها به چشم رژیم های تروریستی، وحشی و جنایتکار می نگرند و حضور آن ها در این منطقه را غیرقابل قبول می دانند.

وی اظهارداشت: خدمات شهید سلیمانی تنها شامل ملت ایران شد بلکه همه ملت های منطقه از عراق، سوریه، لبنان و فلسطین طعم این خدمات را چشیده اند و با آن آشنا هستند.

ابوعزه تصریح کرد: با وجود همه تلاش های دشمنان برای پوشاندن حقایق، ملت ها فرماندهان مقاومت را فراموش نمی کنند و هر روز که می گذرد، امید و اعتماد آن ها به خون های شهدای راه مقاومت و در راس آن ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهید قدس و سیدالشهدای محور مقاومت بیشتر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha