کتائب سیدالشهدای عراق ترور سردار موسوی و حمله آمریکا به بابل را محکوم کرد

تهران-ایرنا- «ابوآلاء الولائی» دبیرکل کتائب سیدالشهدای عراق در پیامی ترور سردار سیدرضی موسوی در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق و حمله آمریکا به مواضع نظامی عراق را محکوم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رسانه‌های عراق، «ابوآلاء الولائی» در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از آستان مقدس حضرت زینب (س) تا آستان فرزندان مسلم بن عقیل (ع) در اثر تجاوز صهیونیست‌ها و آمریکا، دوباره خون شهادت جاری شد که در نتیجه آن فرمانده عزیر سیدرضی موسوی در سوریه و مجاهد شجاع «درع العامری» در عراق به شهادت رسیدند و تعدادی از عزیزان حشد الشعبی و اعضای وزارت کشور نیز مجروح شدند.

وی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت به همه احزاب و شرکای ملی یادآوری می‌کنیم که اشغالگران آمریکا تا زمانی که با عناوین دروغین در وطن ما نشسته باشند و اگر با موضع محکمی مانند موضع مقاومت در عراق مواجه نشوند، به جنایات خود ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، شهید سردار سید رضی موسوی از مستشاران نیروی قدس سپاه و یار و همراه شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت. وی روز دوشنبه در جریان حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا موسوم به (سنتکام) نیز بامداد امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که حملاتی را علیه مواضع کتائب حزب الله عراق (زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق) انجام داده است.

سنتکام در این بیانیه ادعا کرد: در پاسخ به حملات متعدد علیه نیروهای ائتلاف (آمریکایی) در عراق و سوریه، ارتش آمریکا حملات هوایی را علیه چندین تأسیسات مورد استفاده کتائب حزب‌الله و گروه‌های وابسته در عراق در ساعت ۸:۴۵ بعد از ظهر ۲۵ دسامبر (۴ دی) انجام داد.

این حمله درحالی انجام شد که پیش از این مردم، نمایندگان و گروههای مقاومت عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج کامل نظامیان آمریکایی از کشورشان تاکید کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha