دیار اخت‌الرضا(ع) و طراوت‌های میلاد مادر سادات و شهادت فرمانده دل‌ها

قم- ایرنا- سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و شهادت فرمانروای دل ها با زادروز رهبر کبیر انقلاب، تقدیرگونه، همزمان شده اند و این تقدیر بهانه ای شده است که این روزها دیار کریمه اهل بیت(ع) از شور فاطمی و حیدری بی مثالی سرشار شود.  

به گزارش ایرنا، در آستانه سالروز میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت سردار قلب های ایرانیان، سردار سلیمانی و زادروز معمار انقلاب، امام خمینی(ره)، دل‌های مردم دیار اخت الرضا به مانند همه ایرانیان حال و هوای دیگری دارد.

این روزها، مردم قم به مانند هر سال در تدارکات میزبانی زائران خواهر مهربانی‌ها و کاروان‌های پیاده و سواره کوی صاحب الامر، هستند.

تدارکات این روزها و شب های مردم این شهر، برپایی اجتماع پیروان حضرت زهرا و رهروان حاج قاسم، جشن صبورا، سخنرانی ها و زیارت نامه خوانی و مداحی است، ایامی که به نام روز زن و گرامیداشت مقام مادر نیز از آن یاد می شود.

برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی جهت پذیرایی شایسته از این میهمانان گرامی خواهر امام هشتم جلوه‌ای از عشق و محبت به اهل بیت و زائران بارگاه منور عمه سادات است.

در جای‌جای قم در این روزها ایستگاه هایی به منظور مهمان‌نوازی از زائران خواهر هشتمین خورشید ولایت برپاشده است.

محفل شعر مادری از دیگر برنامه‌های مهم این روزها در شهر قم است که به گفته مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم با سه محور «غزه بی‌مادر نیست»، «معجزه مادری» و «مادران شهدا» برگزار می‌شود.

از جشن عمومی بزرگ در حرم مطهر تا دستگاه ها و نهادها

زینب عبداللهی، دبیر ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر استان قم به پیاده‌روی طریق المهدی(عج) در هفته زن اشاره و بیان کرد: این پیاده‌روی با حضور گسترده مردم و در قالب‌های حرکت موتوری و خودرویی اجرا می‌شود.

دیار اخت‌الرضا(ع) و طراوت‌های میلاد مادر سادات و شهادت فرمانده دل‌ها

وی یادآور شد: عصر میلاد نیز جشن عمومی بزرگ در حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌ای محله محور در هفته زن توسط بسیج جامعه زنان، بیان کرد: کتابت قرآن کریم توسط ۳۰ بانوی هنرمند و جشن تکلیف دختران نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

رونمایی از پوستر کنگره زنان تأثیرگذار استان قم و برگزاری ویژه برنامه هایی در اداره ها و نهاد های مختلف دیگر برنامه های مورد اشاره عبداللهی است.

برنامه های حرم مطهر کریمه آل الله در این ایام

حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه(س) نیز این ایام میزبان برپایی برنامه های مختلفی است، جشن صبورا ویژه مادران و دختران به عنوان اسوه های صبر و مقاومت است که با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی روز چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار می شود.

اجتماع پیروان حضرت زهرا و رهروان حاج قاسم نیز به عنوان گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، از جمله برنامه های دیگری است که بعد از نماز مغرب و عشا، چهارشنبه در حرم حضرت معصومه(س) با سخنرانی آیت الله میرباقری و مداحی سید مهدی میرداماد و سید مهدی تحویلدار ترتیب می یابد.

جشن ولادت حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های پیش بینی شده این ایام است که با سخنران حجت‌الاسلام سعیدی‌آریا و مداحی حسن شالبافان روز سه‌شنبه ۱۳ دی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و همچنین روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

دیار اخت‌الرضا(ع) و طراوت‌های میلاد مادر سادات و شهادت فرمانده دل‌ها

دیار اخت‌الرضا(ع) و طراوت‌های میلاد مادر سادات و شهادت فرمانده دل‌ها

برپایی برنامه های مختلف در اماکن متبرک، مساجد و هیأت‌های مذهبی

همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت دخت رسول‌الله(ص) حضرت فاطمه‌زهرا(س) اماکن متبرک، مساجد و هیأت‌های مذهبی در استان قم مجالس شادمانی برپا می‌کنند.

هیات های خادم الحسن(ع)، خدام حرم حضرت موسی‌مبرقع(ع)، حضرت فاطمه‌زهرا(س)، جده سادات(س)، محبین‌الائمه(ع)، محبین حضرت‌زینب(س)، عبرات، امام حسن‌مجتبی(ع)، حسینیه امام‌زاده شاه حمزه(ع)، حضرت خدیجه‌کبری(س)، سائلین حضرت صاحب‌الزمان(عج)، محبین الزهرا(س)، هاشمیون و حضرت فاطمه‌زهرا(س) از جمله هیاتی هستند که در این ایام به برگزاری ویژه برنامه های مختلفی مشغول هستند.

اجرای ویژه‌برنامه‌های ولادت حضرت زهرا(س) در ۱۲ بقعه قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز از تدارک برنامه‌هایی برای ولادت حضرت زهرا(س) در ۱۲ بقعه متبرک استان خبر داد و گفت: در این اماکن مقدس، غرفه‌هایی نیز برپا می شود که مبلغان در آن‌ها حضور دارند و برنامه‌هایی با محوریت کودکان و نوجوانان اجرا خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ادامه داد: در بقاع متبرک، ایستگاه‌های صلواتی نیز برپا و تلاش می شود در مسیر شادی آفرینی برای شهروندان و زائران در این ایام، اقدام های موثری انجام شود.

به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد سردار حاج قاسم سلیمانی و همچنین ولادت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، آستان مقدس امامزاده ابواحمد(ع) و بقعه متبرک چهار امامزاده نیز ویژه برنامه هایی را تدارک دیده اند.

برنامه هایی با عنوان «دختران حاج قاسم»، «طرح مهدوی قرار دوازدهم» و ویژه برنامه سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز مادر از جمله برنامه های مذکور است.

دهه بصیرت، فجر و انتخابات

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما برای سه دهه بصیرت، فجر و منتهی به انتخابات است، عنوان کرد: سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اعتکاف و نیمه شعبان از مناسبت‌های پیش روی است.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تریبون هزار مدرسه، هزار هیات مذهبی ایرانی و اتباع، مدارس علمیه استان و ۳۰۰ نقطه تبلیغ محیطی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در استان قم حدود ۲۰۰ کانال مجازی بالای ۲ هزار مخاطب داریم که باید در تمام آن‌ها پیوندی برای ایجاد گفتمان مشترک ایجاد شود.

اجرای سرود حاج قاسم توسط دانش آموزان قمی

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه آموزش و پرورش مخاطبین بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: در مدارس استان قم سرود حاج قاسم درحال تمرین است تا همزمان با سالروز شهادت ایشان به صورت گسترده اجرا شود.

وی از پویش رویداد آخراشه یاد کرد و گفت: این پویش با موضوع غزه بود که نمایشگاهی از آن در مصلی نماز جمعه و برخی از مدارس برپا خواهد شد.

دیار اخت‌الرضا(ع) و طراوت‌های میلاد مادر سادات و شهادت فرمانده دل‌ها

دیار اخت‌الرضا(ع) و طراوت‌های میلاد مادر سادات و شهادت فرمانده دل‌ها

آغاز افتتاح ۱۵۴ پروژه شهری همزمان با این ایام

مهدی کلانترزاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم نیز با بیان اینکه تا پایان سال ۱۵۴ پروژه شهری افتتاح خواهند شد، مطرح کرد: این پروژه‌ها در ۴ گام و از میلاد حضرت زهرا(س) آغاز خواهد شد.

شب خاطره روایت حبیبدیار اخت‌الرضا(ع) و طراوت‌های میلاد مادر سادات و شهادت فرمانده دل‌ها

اجرای نمایش خیابانی، پخش مستند «آغاز پرواز»، خاطره گویی حاج حسین کاجی و شعرخوانی به همت حوزه هنری استان قم نیز از جمله برنامه های این ایام شهر قم است.

سه شنبه ۱۲ دی ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مجتمع غدیر(بلوار غدیر، کوچه ۸) شهروندان قمی دور هم جمع می‌شوند تا از حاج قاسم سلیمانی بگویند، از او بشنوند و از او ببینند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha