۱۵۲ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و غذایی در چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون ۱۵۲ واحد تولیدی در ۲۴ شهرک صنعتی در حوزه‌های فرآوری، بسته‌بندی و نگه‌داری با ۸۷۳ هزار تن ظرفیت در بخش‌های تولید خوراک دام، طیور، آبزیان و فرآوری محصولات زراعی و باغی در این استان فعال است.

خالد طاهری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: با فعالیت این واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری ۶ هزار و ۷۷۷ فرصت شغلی در این استان فراهم شده است.

وی با اشاره به صدور۳۶ فقره مجوز تاسیس واحد تولیدی در سالجاری در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تامین تسهیلات بانکی مهمترین نیاز کنونی برای تکمیل طرح های این استان به شمار می‌رود که انتظار می‌رود بانک‌های عامل حمایت لازم را در این خصوص داشته باشند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات بانکی مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد در دست ساخت است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات باغی از جمله هلو، سیب و بادام از مهمترین نیازهای استان است که زنجیره ارزش را تکمیل و ضایعات را کاهش می‌دهد و ارزش افزوده ایجاد می‌کند و با شروع فعالیت سرمایه‌گذاران در شهرک تخصصی بادام استان که زیرساخت‌های لازم در آن فراهم است، اهداف مورد نظر تحقق پیدا می‌کند.

طاهری گفت: توجه به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از مهم‌ترین اولویت‌های مسوولان ارشد استان در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: پرهیز از خام‌فروشی محصولات تولیدی بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و باغبانی در استان و تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف ایجاد ارزش افزوده در تولیدات این حوزه‌ها در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری وابسته به بخش کشاورزی است؛ از مجموع اراضی چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد مساحت استان، سطح زیرکشت محصولات کشاورزی است.

هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha