هزار تن محصول کشاورزی چهارمحال و بختیاری درجه‌بندی و به گمرک‌های مرزی ارسال شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماه اخیر یک‌هزار تن محصول کشاورزی در تنها واحد سورتینگ تولیدات کشاورزی استان درجه‌بندی و برای صادرات به روسیه به گمرک‌های مرزی بیله‌سوار و آستارا ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر روز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن و تعدادی از مسوولان استانی و شهرستانی از تنها واحد سورتینگ محصولات کشاورزی گلخانه‌ای استان در شهرستان بروجن، تاکید کرد: ظرفیت درجه‌بندی و سورتینگ این واحد تولیدی سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن است.

وی تولید سالانه گلخانه‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری را ۱۵ هزار تن دانست و افزود: هم‌اکنون ۹۰ هکتار گلخانه کشاورزی در استان فعال و با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال احداث است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها تولید محصولات این بخش افزایش می‌یابد.

هزار تن محصول کشاورزی چهارمحال و بختیاری درجه‌بندی و به گمرک‌های مرزی ارسال شد

برزگر تصریح کرد: پیش از این درجه‌بندی و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری در خارج از استان انجام می‌شُد و اکنون بخش مهمی از محصولات گلخانه‌های کشاورزی استان مانند فلفل دلمه‌ای شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، بروجن و دهاقان اصفهان در بروجن درجه‌بندی و سورتینگ می‌شود.

وی یادآور شد: تنها واحد سورتینگ محصولات کشاورزی گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن استانداردهای کیفی و مجوزهای لازم را از سطح ملی دریافت کرده است.

شهرستان بروجن از قطب‌های تاثیرگذار چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی است

هزار تن محصول کشاورزی چهارمحال و بختیاری درجه‌بندی و به گمرک‌های مرزی ارسال شد

فرماندار بروجن نیز گفت: این شهرستان از قطب‌های تاثیرگذار چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی به‌شمار می‌رود.

فتاح کرمی تاکید کرد: رویکرد حمایت از کشت‌های گلخانه‌ای باعث راه‌اندازی واحدهای تولیدی خاص در شهرستان بروجن مانند تنها واحد سورتینگ تولیدات کشاورزی چهارمحال و بختیاری شده است.

وی اظهار داشت: خط تولید سموم کشاورزی و دامی شهرستان بروجن نیز جزو واحدهای نمونه کشوری است که در این عرصه فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha